E-komercijas risinājums uzņēmuma preču kataloga vienkāršotākai uzturēšanai

E-komercijas risinājums uzņēmuma preču kataloga vienkāršotākai uzturēšanai

Cilvēks rada tehnoloģijas un ievieš risinājumus, lai tie palīdzētu un atvieglotu mūsu pienākumu veikšanu ikdienā un apmierinātu arvien augošās vēlmes un vajadzības.

Izstrādājot mājaslapas, mēs vienmēr cenšamies atrast risinājumus, kas būtu efektīvi un aktuāli ilgtermiņā. Lai labāk ilustrētu šo ideju, vēlos pastāstīt par kādu gadījuma izpēti, strādājot pie kāda mūsu klienta e-komercijas projekta izstrādes.

Pirms kāda laika SILTEKS vadītājs vērsās pie mums ar vēlmi izveidot jaunu mājaslapu. Lai gan uzņēmums aktīvi un veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, mājaslapas tam vēl nebija. Kā ierasts, pirmais uzdevums bija intervija ar klientu: vajadzību un vēlmju apzināšana, situācijas novērtēšana.

Konkrētajā brīdī klienta mērķis bija izveidot vizītkartes veida mājaslapu, kurā būtu ietverta galvenā informācija par uzņēmumu, kā arī īss un kodolīgs piedāvāto preču izklāsts.

Nākamajā tikšanās reizē uzņēmuma vadītājs, apdomājot kopējo situāciju, tomēr izteica vēlmi izveidot pārdotspējīgu mājaslapu. Tātad – ar preču katalogu, atbilstošu informāciju par uzņēmumu utt. Viņa pamatojums: ja investējam laiku un līdzekļus, tad darām to ilgtermiņā un mērķtiecīgi – piesaistot jaunus klientus un uzlabojot pārdošanas rezultātus.

Izaicinājums: rast risinājumu ērtai preču kataloga uzturēšanai

Pirmais izaicinājums, veidojot preču katalogu, vienmēr ir tā struktūra – preču grupēšana. Taču tas nav sarežģītākais šajā procesā. Daudz lielāks ir otrais izaicinājums, proti, atrast risinājumus, kas nodrošinātu preču informācijas ērtu ievadi katalogā un kataloga uzturēšanu.

Tādējādi galvenā problēma, ar ko saskaras lielākā daļa uzņēmumu, kuriem ir apjomīgi preču katalogi, ir informācijas ievietošana un atjaunošana. Vai būtu iespējams katalogā ievadīt 4000 preču, rakstot ar roku? Un kā pēc tam atjaunināt informāciju par tām, jo īpaši, ja preču klāsts, nianses un cita informācija regulāri mainās?

Ja uzņēmumam būtu jāuztur aktuāls preču katalogs gan uzņēmuma iekšienē (attiecīgajā programmā, kādu uzņēmums ir izvēlējies), gan mājaslapā, rastos dubults darbs. Kurš to darītu, un kā? Apzinoties klientu aizņemtību, resursus un reālo cilvēka dabu, ir skaidrs, ka šāds apgrūtinājums ātri vien novestu pie mājaslapā esošā kataloga novecošanas un vecas informācijas glabāšanas.

Iedomājieties darbības, kas jāveic, lai mājaslapas preču katalogā manuāli ievadītu vienu produktu:

  • pieteikšanās mājaslapā;
  • preces pievienošana;
  • nosaukuma norādīšana;
  • ražotāja norādīšana;
  • mērvienības norādīšana;
  • kategorijas norādīšana;
  • apraksta pievienošana;
  • attēla pievienošana;
  • saglabāšana.

Un neaizmirstiet arī par to, ka pirms tam šī informācija ir jāsagatavo. Tātad, lai nodrošinātu ērtu mājaslapas preču kataloga uzturēšanu, ir nepieciešams ērts un vismaz daļēji automatizēts risinājums.

Izpētot visus mainīgos, risinājums ir pavisam vienkāršs

Izpētot dažādus iespējamos risinājumus, mēs nonācām pie secinājuma, ka salīdzinoši vienkārši būtu realizēt XML faila eksportēšanu no inventarizācijas programmas un datu importēšanu.

Tomēr, lai to izdarītu, mums bija jānodrošina, ka datubāzes lauki iekšējā preču katalogā atbilst mājaslapas datubāzes preču laukiem.

Veicot datubāzes dziļāku izpēti, sapratām, ka veids, kādā informācija ir sakārtota esošajā preču katalogā, neatbilst tam, kā esam paredzējuši to izvietot mājaslapā, un ka esošais informācijas kārtošanas veids rada ierobežojumus.

Izstrādājot šāda veida risinājumus, ir jādomā ilgtermiņā, proti, kā risinājums varētu attīstīties. Ir skaidrs, ka, augot uzņēmumam, augs arī prasības, un tādējādi var rasties nepieciešamība pēc risinājuma uzlabojumiem. Tādēļ, izstrādājot risinājumu, ir nepieciešams apdomāt vienu, divus vai pat trīs soļus uz priekšu par uzņēmuma nākotnes attīstības scenārijiem, piemēram, kādas preču grupas varētu tikt pievienotas, kur un kā tās varētu kārtot, vai būs nepieciešami papildu filtri utt.

Ja kāds risinājums netiek attīstīts uzreiz, tas nenozīmē, ka vienmēr ir jāiet šķietami vieglākais ceļš – noteikti ir jāskatās uz potenciālajiem attīstības scenārijiem nākotnē, lai izvairītos no rupjām kļūdām un lai risinājuma poteciāls būtu pēc iespējas ilgāks.

Preču kataloga izpētes laikā atklājās arī tas, ka kategorijas nav pārdomāti sakārtotas. Tās tika veidotas tā, kā šķita ērti attiecīgajā brīdī. Protams, darbinieki jau bija pieraduši pie esošās produktu kārtības, tomēr tas nenozīmē, ka tas bija labākais risinājums.

Izklāstot visus faktus klientam, panācām vienošanos, ka daudz efektīvākam un ērtākam ilgtermiņa risinājumam ir nepieciešams pārkārtot visu esošo preču datubāzi.

Jā, Jūs uzminējāt, no klienta nebija dzirdami sajūsmas saucieni par gaidāmo uzdevumu, kas viņiem būtu jāveic.

Lai atvieglotu uzdevuma realizāciju, vispirms Excel dokumentā sakārtojām visas preču grupas tā, kā redzējām no sava skatu punkta, – kā mums šķita loģiski un pašsaprotami kā lietotājiem.

Pētījām un analizējām internetā pieejamos citu līdzīgu uzņēmumu katalogus, lai novērtētu, apdomātu, mācītos un smeltos idejas un pieredzi.

Pēc tam iedevām šo failu klientam, lai viņš ieviestu korekcijas no savas puses. Klients lūdza to darbinieku viedokli, kuri ar šo preču katalogu strādā ikdienā, kā arī veica savu konkurentu izpēti.

Šāds solis bija svarīgs, lai mēs varētu nodrošināt vienotu kataloga struktūru gan iekšējā datubāzē, gan jaunajā interneta katalogā.

Pēc tam klients atbilstoši pārkārtoja katalogu, un mēs ķērāmies pie risinājuma izstrādes un ieviešanas klienta mājaslapā.

Papildus kopīgi strādājām arī pie tā, lai izdomātu, kā nodrošināt automātisku attēlu pievienošanu, sinhronizējot datus starp uzņēmuma programmu un WordPress spraudni WooComerce.

Būtu pārāk laikietilpīgi pievienot attēlu katrai no 4000 precēm. Šajā gadījumā piedāvājām risinājumu, kurā attēla faila nosaukumā tiktu izmantots katras preces unikālais kods, kas sinhronizācijas procesā atrastu noteiktā mapē ievietotus, iepriekš sagatavotus preču attēlus un automātiski publicētu tos mājaslapā, piesaistot precei ar tādu pašu unikālo kodu.

Rezultātā iekšējās datubāzes sinhronizēšana notiek šādi:

Uzņēmuma darbinieki savā ierastajā režīmā uztur uzņēmuma preču iekšējo datubāzi – pievieno jaunus produktus, aprakstus, informāciju, kārto produktus kategorijās, dzēš vecos produktus utt.

Kad nepieciešams aktualizēt informāciju interneta katalogā:

  1. darbinieks sagatavo attēlu jaunajām precēm, faila nosaukumā norādot preces kodu;
  2. ievieto attēlus noteiktā preču attēlu mapē;
  3. ar dažiem klikšķiem eksportē atjaunināto datubāzi XML failā;
  4. piesakās mājaslapā;
  5. norāda aktuālo datubāzes failu;
  6. noklikšķina uz Importēt, un tālāk viss notiek automātiski. Jaunās preces tiek pievienotas ar visiem attēliem, tās tiek automātiski sakārtotas paredzētajās kategorijās vai apakškategorijās kopā ar attēliem, un vecās preces tiek automātiski dzēstas no kataloga.

Padoms: lai nebūtu jāmaksā divreiz

Manuprāt, šis piemērs lieliski atspoguļo, kāds ir mūsdienu tehnoloģiju galvenais uzdevums – palīdzēt mums ātrāk un efektīvāk veikt savus uzdevumus.

Viena lieta ir izveidot e-komercijas risinājumu vai interneta veikalu, raugoties uz šādu uzdevumu īstermiņā un cenšoties risināt acu priekšā esošo problēmu, bet pavisam cita – skatīties daudz plašākā perspektīvā un meklēt risinājumus, kas dod labumu un risina problēmu ilgtermiņā vai palīdz klientam izvairīties no pārsteigumiem nākotnē. Tas viss nepieciešams, lai izvairītos no situācijām, kad pirms gada vai diviem nepārdomāts jautājums atspēlējas, liekot uzņēmumam pārveidot visu risinājumu no nulles un atkal tērējot laika, darbspēka un finanšu resursus.

Autors: Edgars Kebbe
Birkas: Birkas:, ,