Pieredze un atziņas no Facebook LIVE notikuma ““Grīdas stila” mājaslapas izveide”

Pieredze un atziņas no Facebook LIVE notikuma ““Grīdas stila” mājaslapas izveide”

Pagājušajā nedēļā noorganizējām Facebook Live pasākumu, kurā viens no mūsu klientiem — www.gridasstils.lv vadītājs Raivis Gulbis — dalījās savā mājaslapas izveides pieredzē.

Parasti pēc mājaslapas izveides abas puses paraksta pieņemšanas un nodošanas aktu, paspiež viena otrai roku (vai arī ne), un ar to projekts noslēdzas.

Tomēr man šķiet, ka no citu pieredzes var ļoti daudz mācīties, tāpēc es vienmēr interesējos par to, kā maniem kolēģiem gājis, kā iet pasaulslaveniem uzņēmumiem utt.

Turklāt šoreiz tajā, kā man un jaunajam uzņēmējam Raivim Gulbim no “Grīdas stila” ir gājis, gribēju dalīties ar Tevi. Neatkarīgi no tā, vai esi uzņēmējs, mārketinga speciālists, attīstības vai pārdošanas vadītājs vai varbūt pat izstrādātājs(?), Tu vari mācīties.

Diezgan spontāni un eksperimentāli nolēmu noorganizēt atvērtu sarunu ar www.gridasstils.lv vadītāju par to, kā viņam gājis piedzīvojumā, ko sauc par mājaslapas izveidi. Raivis ar prieku piekrita. Lūk, kas mums no tā visa sanāca.

Šajā rakstā ir dots neliels ieskats moderatora, “Kebbe IT” projektu vadītāja Edgara un Raivja sarunas svarīgākajās atziņās.

Visu sarunu skaties šeit:

Bet pirms tam nedaudz par “Grīdas stilu”.

“Grīdas stils” ir jauns uzņēmums, kas nupat uzsācis darbību un piedāvā kvalitatīvus un modernus grīdas segumus — parketu, vinilu, laminātu, kā arī dažādus piederumus. Tāpat uzņēmums nodrošina arī kvalitatīvu un tehnoloģiski pareizu izvēlētā grīdas seguma ieklāšanu.

Atšķirīgais no citiem uzņēmumiem — gandrīz visi grīdas segumi ir jāpasūta individuāli, tomēr to dizains, kvalitāte un citi parametri atbilst daudz augstākiem standartiem nekā tiem, kas nopērkami būvniecības veikalos. Uzņēmējs nodrošina ātru piegādi, kā arī ļoti plašu toņu, struktūru, stilu un citu īpašību izvēli.

Lai nodemonstrētu savas preces plašākai publikai, uzņēmējam bija nepieciešams izveidot savu mājaslapu ar katalogu, kurā ir publicēta informācija par katru grīdas segumu.

Svarīgākās atziņas

  • Lai arī jauna uzņēmēja budžets ir ierobežots, jāprot atrast labāko pieejamo risinājumu mājaslapas izveidē. Raivis no pieredzes var apgalvot, ka ne viss ir zelts, kas spīd, jeb lēti un ātri nebūt nav labi.
  • Precīzi jādefinē tas, kam mājaslapā vajadzētu būt. Tā ir abpusēja sadarbība starp pasūtītāju un izpildītāju. Pretējā gadījumā abām pusēm ir pārāk plašas interpretācijas iespējas, kas bieži vien noved pie konflikta, nevis rezultāta.
  • Dažkārt var iegūt jaunu klientu, vienkārši atbildot uz e-pasta vēstuli. Ir interesanti reizēm dzirdēt, ka uzņēmējiem trūkst klientu. Tomēr tai pašā laikā mums pašiem ir bieži gadījies nosūtīt e-pasta vēstuli un tā arī nekad nesaņemt uz to atbildi.
  • “Grīdas stila” vadītājs Raivis ir pārliecināts, ka sākumā klienti novērtē mājaslapu, preces tajā, un, ja tā uzrunā, tad viņi sazinās ar uzņēmumu, lai iegūtu plašāku informāciju. Tātad visi ceļi ved nevis uz Romu, bet uz mājaslapu?
  • Ir svarīgi jau mājaslapas izstrādes gaitā domāt par to, kā uzņēmums varētu attīstīties nākotnē, kādas būtu papildu sadaļas, preces, preču grupas u. c. Tādējādi mājaslapu vienmēr varēs attīstīt un papildināt. Tā varēs augt kopā ar uzņēmumu.
  • Ja nepieciešams veidot preču katalogu, pirms ķeršanās pie jebkādas programmēšanas un dizaina ir svarīgi definēt visus kritērijus, iespējamos filtrus u. c., lai būtu iespējams apzināt visu pieejamo informāciju, kas katalogā ir jāparedz.
  • Uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu ļoti lieliska iespēja ir izvēlēties kādu no gatavajiem mājaslapas dizainiem, kas, piemēram, publicēti www.themeforest.net. Šajā gadījumā jāskatās ir ne tikai uz dizaina skaistumu, bet arī uz tā popularitāti, pirkumu skaitu un pircēju komentāriem un vērtējumu. Kāpēc? Lai izstrādātājs uzturētu šo dizainu ilgtermiņā.
  • Google AdWords nav nemaz tik sarežģīts. Ja Tev ir mazs uzņēmums un pavisam neliels budžets, noteikti vari apgūt AdWords plānošanu pats(-i). Protams, ja Tavs budžets pārsniedz 100 EUR mēnesī, jautā uzņēmumam, kas specializējies šajā nozarē.
  • Saturs — svarīgi, lai mājaslapas izstrādes procesā tiek plānots un veidots arī saturs, lai dizaineri un programmētāji var strādāt ar reālu saturu. Tas noteikti padara procesu daudz efektīvāku un samazina negatīvo pārsteiguma momentu projekta beigās, ja nu… tas, kas izveidots, neatbilst saturam, ko plānots ievietot.

Vēlos pateikties visiem, kas izrādīja interesi, piedalījās un uzdeva jautājumus. Tā kā atsaucība bija diezgan liela, domāju, ka arī nākotnē rīkošu līdzīgus pasākumus. Par kādu tematu? Iesaki! Droši raksti man vai komentē šeit vai “Kebbe IT” Facebook lapā.

Tāpat, ja Tev ir ierosinājumi, komentāri, viedoklis, idejas vai jebkas cits, ko vēlies mums pateikt saistībā ar šo pasākumu, ārkārtīgi priecāsimies un atzinīgi novērtēsim!

Un pēdējais! Lai nepalaistu garām citus līdzīgus notikumus, ja pagaidām vēl vēlies tikai pavērot no malas, nevis piedalīties, seko mums Facebook.

Autors: Kebbe IT
Birkas: Birkas:,