13 faktori veiksmīgai mājaslapai

Ko nozīmē veiksmīga mājaslapa? Nereti pie mums atnāk klienti ar vēlmēm, kas spēj būt pārāk dārgas un nav atbilstošas pārdošanas veicināšanai. Šoreiz aicinām iepazīt 13 faktorus, kas Tava uzņēmuma mājaslapai ļaus sasniegt labākos pārdošanas rezultātus! 

1. Produkta vai pakalpojuma stāsts 

Jau mājaslapas iztrādes sākumā nozīmīgi apzināt, kā stāstīsi par savu produktu vai pakalpojumu. Šī ir Tava iespēja izcelt to īpašības, lai pārliecinātu apmeklētājus par iegādi. Skaidra vīzija palīdzēs veidot kvalitatīvu un veiksmīgi izplānotu saturu. Kādas ir sekas, ja tas netiek realizēts mājaslapā? Klients var izvēlēties kādu labāk prezentētu uzņēmumu.  

2. Atslēgvārdu izpēte

Arī atslēgvārdu izpētei ir liela nozīme mājaslapas izstrādes procesā. Izpētes rezultāts ļauj veidot pārdomātu mājaslapas struktūru, pievērsties efektīviem pakalpojumu, produktu un saišu nosaukumiem, kā arī aprakstiem. Tāpat iegūtā informācija ir iespēja apzināties, kurus produktus vai pakalpojums kopumā nepieciešams attīstīt. 

3. Lapas navigācija un struktūra 

Liela loma mājaslapas veiksmes nodrošināšanā ir pareizi izstrādātai mājaslapas navigācijai un struktūrai. Svarīgi uzmanīties, lai navigācija nekļūst pārāk sarežģīta, vai produkti nav grūpēti pēc līdzīgām īpašībām. Šādās situācijās pārvietošanās mājaslapā apmeklētājiem var aizņemt lieku laiku, līdz ar to mājaslapa bieži vien tiks  pamesta, lai meklētu labāku alternatīvu. Lietotājiem jāļauj intuitīvi un ātri atrast sev nepieciešamo informāciju. 

4. Produktu katalogu struktūra 

Ja, piemēram, Tavā internetveikalā ir 1000, 2000 un vairāk produktu, nozīmīgi ir ļaut apmeklētājam ātri un ērti pārvietoties produktu katalogā. Pārbaudi, vai līdzīgie produkti ir sagrupēti atbilstošās kategorijās. Pievērs uzmanību, vai vienu produktu iespējams atrast caur dažādām kategorijām vai nosaukumiem. Noteikti padomā par struktūru – tam var palīdzēt excel dokumentā sarakstītas kategorijas un to produkti. 

5. Informācijas atrodamība un pieejamība 

Šis ir stāsts par mājaslapas kopbildi, kurā iespējams atrast visu – navigāciju, struktūru,  katalogu. Svarīgi jautāt, vai potenciālais klients mājaslapā ātri var atrast nepieciešamo produktu, vai pakalpojuma atvērumā iespējams bez vilcināšanās atrast galvenos to raksturojošos atslēgvārdus. 

Piemēram, mājaslapas apmeklētājs vēlas iepazīties ar atsauksmēm vai biežāk uzdotajiem jautājumiem. Nereti ir situācijas, kad pēc ienākšanas lapā cilvēks apmulst, apmaldās un meklēto neatrod – taču tā tam nevajadzētu būt. Produktiem jābūt atbilstoši kategorizētiem, kontaktu sadaļā jābūt informācijai par saziņas iespējām, navigācijai jābūt loģiski sakārtotai.

6. Lietotājiem draudzīgs saturs 

Šajā jautājumā nozīmīgi atrast līdzsvaru – lai pieejama pietiekami plaša informācija, bet tajā pašā laikā potenciālajam klientam nav jālasa vesels “palags”. Labi veidoti produktu vai pakalpojumu apraksti palīdzēs ieinteresēt klientu. Šim uzdevumam atbalstu var sniegt pieredzējuši tekstu veidotāji. 

Liela loma vienmēr ir arī vizuālajiem materiāliem – iesākām izmantot kvalitatīvas pašu radītas fotogrāfijas, nevis fotobankā pieejamās. Tas mājaslapas apmeklētājiem ļaus vieglāk asociēties ar Tavu produktu un uzņēmumu. Tā būs labāka iespēja pārdot. 

7.  SEO draudzīgi teksti

Optimizēti teksti ļaus Google meklētājam labāk skenēt saturu un iegūt informāciju Tavā mājaslapā. Tas nodrošinās, ka informācija par produktiem vai pakalpojumiem klientiem ir ātrāk atrodama. 

SEO draudzīgus tekstus raksturo balstīšanās atslēgvārdu izpētē, pareizi izvēlēti un atslēgvārdos balstīti virsraksti un apakšvirsraksti, sadalītas rindkopas. Visbeidzot nozīme ir arī atbilstoša meta description un title tag ievadīšanai. 

8. Kvalitatīvi mājaslapas apmeklētāji 

Nereti pēc mājaslapas pabeigšanas uzņēmumi kļūdaini uzskata, ka darbs ir beidzies un weblapa jau spēs nest pirmos augļus. Jāsaprot, ka  mājaslapas apmeklētāju paaugstināšanās vien nav tas pats, kas reālu potenicālo klientu piesaiste. Šeit svarīgi vērtēt, cik klientu aizpilda formas un veic pasūtījumus. Mājaslapas apmeklētāju rīcības dati ļaus vērtēt, kādas darbības tiek veiktas, ko un kā viņi meklē, un līdz ar to saprast, kādi uzlabojumi lapā veicami. 

9. Kampaņas un citas mārketinga aktivitātes

Iepriekšpieminētos kvalitatīvos apmeklētājus palīdzēs iegūt daudzvedīgas mārketinga komunikācijas aktivitātes. Veidi un kanāli ir dažādi, tostarp Facebook Ads, Google Ads, SEO optimizācija un YouTube reklāmas. Svarīgi darbu uzsākt kopā ar mājaslapas iztrādi un palaišanu. Atceries arī par rezultātu mērīšanu! 

10. Mājaslapas apmeklētāju uzticība 

Uzticības ieguve ir  īpaši aktuāla, ja pārstāvi nelielu un nesen tirgū ienākušu uzņēmumu. Potenciālie klienti par uzņēmumu vēl nezina visai daudz informācijas, tāpēc svarīgi veikt soļus uzticības veidošanai. Tas sākas jau ar viegli pārskatāmu struktūru, uzņēmuma fotogrāfijām un klientu atsauksmēm. Atsauksmes var būt gan labas, gan sliktākas – tas tikai liecinās par reālu uzņēmumu. Tikpat liela loma ir komunikācijai sociālajos medijos – Tu, piemēram, iepazīstini ar paveiktajiem darbiem, uzņēmuma komandu un darba procesa “virtuvi”. 

11. Uzņēmuma spēja apstrādāt pasūtījumus 

Svarīgs veiksmes faktors mājaslapā – internetveikalā – ir spēja ātri un kvalitatīvi apstrādāt saņemtos pasūtījumus. Ja mājaslapas apmeklētība mārketinga aktivitāšu laikā strauji aug, tas nozīmē arī vairāk laika klientiem. Veiksmīgi veikta pasūtījumu pieņemšana nozīmēs labu pieredzi klientiem un iespēju saņemt pozitīvas atsauksmes. Rezultātā klienti vēlēsies atgriezties, kā arī ieteikt produktus draugiem.

12.  Mājaslapas ātrdarbība 

Mēs raugāmies, lai mājaslapas ielādes ātrums būtu 2-3 sekundes. Ilgāka lapas ielāde nozīmē lielāku iespēju, ka klients lapu pametīs. Viņam var šķist, ka tā nestrādā, tāpēc jau pēc pāris meklēšanas soļiem Google potenciālais klients var iegādāties cita uzņēmuma sniegtos pakalpojumus vai produktus. 

Visbeidzot mājaslapas ātrdarbība netiešā veidā ietekmē arī Google meklēšanas rezultātus. Ja lapa ir lēna, lietotājs ienāk iekšā un ātri dodas projām. Tas uzreiz paceļ atlēcienu līmeni, kā rezultā Google noprot par ķibelēm mājaslapas darbībā un atsakās to ierindot top pozīcijās. 

13.  Lietotāju uzvedības datu analīze 

Sekošana līdzi lietotāju uzvedībai Tavā mājaslapā ļaus ātrāk veikt dažādus uzlabojumus. Google Analytics sniegs informāciju par to, no kurienes lietotāji ienāk, cik daudz laika pavada, kad iziet laukā no mājaslapas. Tāpat tā ir iespēja uzzināt par populārākajām sadaļām. 

Savukārt HotJar Tev ļaus iepazīt, kā apmeklētājs pa mājaslapu pārvietojas ar peli, cik tālu ritina un kur klikšķina. Piemēram, lietotājs gandrīz pabeidzis noformēt pirkumu, bet nevar ieraudzīt kādu no pogām. Šādā situācijā rīks sniedz datus potenciālām korekcijām. 

Pievērsies galvenajam 

Visbeidzot svarīgi, lai mājaslapai piemīt laba lietotāju pieredze – tā ir viegli pārskatāma, tajā ir viegli pārvietoties pa dažādām sadaļām un ir viegli lasāms saturs. Tas nozīmē, ka ne vienmēr ir nepieciešama dārga dizaina iztrāde. Bieži vien svarīgi sākt ar pārdomātu strukūru un informāciju, kas ļaus klientam uzticēties. 

Mājaslapa nenozīmē tikai tās iztrādi un palaišanu. Tam seko arī kampaņu veidošana un apmeklētāju uzticības veicināšana. Minētie soļi spēj būt arī Tavas mājaslapas veiksmes formula! 

Ja Tev ir radušies jautājumi vai ierosinājumi, droši raksti komentārā – mēs atbildēsim!

 

 

 

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,