Kur sākt, kad runa par mājaslapas uzlabojumiem un uzturēšanu vispār? Uzzini šajā rakstā!

20 soļi mājaslapas attīstīšanai: Ar ko ieteicams sākt?

Nereti, pārņemot kādas mājaslapas pārvaldību no bijušajiem uzņēmuma darbiniekiem, kad esi sācis strādāt jaunā uzņēmumā vai jau esošajā ieņem atbilstošu amatu, nākas sastapties ar situācijām, kad mājaslapas attīstībai kādu laiku nav pievērsta uzmanība. Bet ar ko sākt? Turpinājumā piedāvājam 20 vienkāršus soļus, kas veicami, lai veiksmīgi notiktu mājaslapas attīstīšana un tā iegūtu svaigu, modernu izskatu. 

Šādi uzlabojumi būs piemēroti arī tiem, kuri nav iepriekš bijuši saistīti ar mārketinga aktivitātēm un mājaslapu pārvaldīšanu. 

Mājaslapas attīstīšana: Ar ko jāsāk?

Pirms uzlabošanas darbiem jāpārliecinās, vai mājaslapā ir pieejama visa pamatinformācija, kas nepieciešama – kontaktinformācija, svarīgākā informācija par uzņēmumu, kā arī pakalpojumu vai produktu saraksts. 

20 soļi veiksmīgai mājaslapas attīstīšanai

Mājaslapu attīstīt un padarīt apmeklētājam pievilcīgāku, interesantāku, var ar dizaina palīdzību, bet ir svarīgi saprast, ka bez tā ir daudzi citi veidi, kā piesaistīt potenciālo auditoriju un attīstīt mājaslapu. Kādi soļi veicami, lai to izdarītu?

1. Veic nišas atslēgvārdu izpēti

Balstoties uz nišas atslēgvārdu izpēti Tu varēsi uzzināt, cik apmeklētāju šobrīd caur Google meklētāju sasniedz Tavu mājaslapu un kas ir potenciālais auditorijas lielums mēnesī. Šādā veidā iespējams uzzināt arī to:

  • kādus atslēgvārdus auditorija meklē;
  • kādi ir galvenie meklējumu atslēgvārdi (short tail keywords), kas ir vispārīgi;
  • kādi ir plašie vārdu savienojumi (long tail keywords), kuri meklēšanā tiek izmantoti retāk, taču ir precīzāki.

Izpētot tiešos un netiešos atslēgas vārdus, arī zīmolus, kurus vari pārstāvēt, ja Tev ir veikals, Tu sapratīsi, vai Tev vajag mājaslapā izveidot jaunas vai pārsaukt esošās sadaļas, pievienot  jaunu saturu. 

2. Pieslēdz lietotāju uzvedības mērīšanas rīku

Neatkarīgi no tā, vai esi paredzējis uzbūvēt mājaslapu pilnīgi no jauna vai to attīstīt, nākamais solis ir pieslēgt lietotāju uzvedības mērīšanas rīku, piemēram, Hotjar vai Crazy Egg. Balstoties uz kādu no šādiem rīkiem iespējams saprast, kā cilvēki šobrīt lieto Tavu mājaslapu. Tādējādi iespējams redzēt, kādas ir lietotāju peles kursoru darbības, uz kā tiek klikšķināts, cik zemu noritināta lapa. Esošai mājaslapai noteikti būs nepieciešams veikt uzlabojumus, un ar šī rīka palīdzību uzlabojumu veikšana var būt efektīvāka.

3. Izpēti Google Analytics datus

Google Analytics ir rīks, ar kura palīdzību noskaidrot:

  • kādā veidā lietotājs sasniedzis Tavu mājaslapu;
  • kuras ir populārākās sadaļas;
  • cik daudz laiku lietotājs mājaslapā pavada;
  • no kurām sadaļām lietotājs pamet mājaslapu;
  • kas ir pirktākie produkti u.c. 

Lai saprastu esošo situāciju un pieņemtu lēmumu par to kā norisināsies mājaslapas attīstīšana, būs nepieciešams analizēt datus par mājaslapas situāciju. Bieži nācis saskarties ar situācijām, kad uzņēmums saka, ka mājaslapa nenes reālus klientus, bet tad, analizējot Google Analytics datus, redzams, ka patiesībā lietotāji līdz mājaslapai nemaz nenonāk un to neatrod. 

4. Izpēti lietotāju uzvedības mērīšanas rīka datus

Kad dati no lietotāju uzvedības mērīšanas rīka ir ievākti, tos jāanalizē. Arī šādā veidā, līdzīgi kā, izmantojot Google Analytics, iespējams iegūt informāciju, kas palīdz vēlāk mājaslapu pielāgot tam, kā to izmanto lietotāji.

5. Veic  SEO tehnisko auditu

Ko tas nozīmē? No SEO viedokļa audits palīdz saprast, vai Tev mājaslapa ir pareizi uztaisīta un kādas kļūdas ir nepieciešams novērst. No tehniskā viedokļa audits ļauj saprast, vai mājaslapa pareizi strādā, kāda ir mājaslapas ātrdarbība, kāda ir mājaslapas PHP versija, vai serveris ir pareizi konfigurēts un citus nozīmīgus faktorus, kas ietekmē mājaslapas darbību. SEO tehniskais audits ļauj pamanīt arī ļoti būtiskas kļūdas, kas novedušas, piemēram, pie sliktām pozīcijām Google meklētājā. SEO ir ļoti nozīmīgs aspekts, lai mājaslapas attīstīšana nestu iespējami labākos augļus.

6. Sagatavo uzlabojumu sarakstu

Ļoti daudz uzlabojumus nevar veikt uzreiz, tāpēc jāizveido saraksts ar visām nepilnībām, kuras laika gaitā nepieciešams novērst. Tad, izvēloties prioritātes, soli pa solim jāveic uzlabojumi. Mājaslapas attīstīšana ir efektīvāka, ja tā ir izplānota, ne haotiska! 

7. Atjaunini WordPress un moduļus

Mājaslapām, kurām ir WordPress satura pārvaldības sistēma un kuru administrācijas paneļos sen nekas nav darīts, ir svarīgi atjaunot pašu WordPress un tā moduļus. Tas ir svarīgi trīs iemeslu dēļ:

  1. drošība  – pastāv risks, ka lapu var uzlauzt, jo tā sen nav atjaunota, un inficēta mājaslapa rada virkni problēmu, tostarp mājaslapas izslēgšanu no meklēšanas rezultātiem un Google Ads un Facebook kampaņu pārstraukšanu;
  2. ātrdarbība – mājaslapas, kas ilgi netiek atjaunotas un darbojas ar vecām WordPress versijām, paliek lēnākas;
  3. jaunas funkcijas – nereti, atjaunojot WordPress, parādās jaunas funkcijas, kas tikušas izveidotas līdz ar jauno WordPress versiju.

8. Pacel mājaslapas ātrdarbību

Paskatoties Google Speed Test vai PingDom Tools – mājaslapu ātrdarbības testus – var redzēt, kā darbojas mājaslapa. Lēna mājaslapa sliktāk tiek vērtēta Google meklētājā un bieži ir ar lielāku lietotāju atlēcienu līmeni, kas nozīmē, ka lietotājs, atverot mājaslapu, gaida, kamēr informācija tajā lēnām tiek ielādēta, un kādā brīdī nepacietības dēļ viņš no mājaslapas aiziet.

Piemēram,  Google Speed testā datora versijā punktu skalā būtu ieteicams saņemt vērtējumu vismaz robežā no 80 līdz 90 punktiem. Tas liecinās, ka mājaslapa darbojas pietiekami ātri. 

9. Ievies SSL sertifikātu

Kā zināt, ka Tev ir SSL sertifikāts?

Ir daudz lapas, kurās ieejot, pārlūkprogrammas URL joslas kreisajā pusē parādīsies atslēdziņa, kas būs nosvītrota. Tas nozīmē, ka mājaslapa nav droša un tai nav ieviests SSL sertifikāts. 

Kā tas izpaužas? Šis komunikācijas kanāls starp lietotāja datoru un mājaslapu tiek šifrēts. Ja mājaslapai nav uzstādīts SSL sertifikāts jeb https protokols, kanāls netiek šifrēts, un pastāv risks, ka lietotāja komunikāciju starp konkrēto mājaslapu var pārtvert, tādējādi iegūstot datus, kas tiek pārsūtīti uz mājaslapu. Tas var notikt, piemēram, autorizējot paroles. 

Lielākajā daļā gadījumu, protams, šos datus neviens necentīsies nozagt, taču problēma ir tajā, ka klients, ieraugot, ka kaut kas nav droši, pat nezinot, ko konkrētais simbols nozīmē, iespējams, mājaslapu pametīs.

10. Izveido nosēšanās lapu testēšanai

Potenciālo klientu piesaistīšanas procesā ir svarīgi izveidot nosēšanās (mērķa) lapu (landing page), kurā iekļauta strukturēta informācija par to, kas ir Tavs uzņēmums, ko piedāvā, iespējams, iekļaujot arī pieteikuma formu, ja tas ir aktuāli. Šajās nosēšanās lapās Tu vedīsi potenciālos klientus no sociālajiem medijiem, Facebook vai Google reklāmu kampaņām, un tādējādi cilvēks, atverot nosēšanās lapu, varēs ātri un vienkārši iepazīties ar aktuālāko informāciju.

Tā vietā, lai pārbūvētu visu lapu, ir vērts izdomāt, kurš produkts vai pakalpojums ir tas, kuram vēlies pievērst lielāku uzmanību, tam izveidot savu nosēšanās lapu testa versijai un uz to sūtīt auditoriju. Tad, kad nosēšanās lapa strādā veiksmīgi, šādu metodi var izmantot citās reizēs, attīstot nosēšanās lapas vēl efektīvākam veikumam.

11. Ievies pircēju magnētus

Kad mājaslapā ienāk potenciālais pircējs, viņš, iepazīstoties ar informāciju, noskaidro, kas ir konkrētais uzņēmums, ko tas piedāvā un ar ko atšķiras. Pircēju magnēts ir elements, piemēram, piedāvājums, ko uzņēmums potenciālajam klientam dod, lai viņā radītu lielāku interesi atstāt kontaktinformāciju. 

12. Uzraksti lietotājam un SEO draudzīgus tekstus

Primāri teksti par pakalpojumiem un produktiem tiek radīti lietotājam, bet svarīgi ar tekstu izpatikt arī meklētājprogrammām, piemēram, Google, lai lietotājs to vispār ieraudzītu. Kad Tu esi izpētījis nišas atslēgvārdus, tos nepieciešams iekļaut SEO draudzīgos tekstos, tādējādi paceļot mājaslapu Google meklēšanas rezultātos un palielinot arī lietotāju plūsmu uz mājaslapu. 

13. Sastrukturē saturu

Svarīgi ir publicēt pareizi strukturētu saturu. Nedrīkst visu tekstu veidot kopā, to jāsadala blokos, jo tas cilvēkam liksies saistošāk. Iekļaujot apakšvirsrakstus, uzskaitījumu, sadalot tekstu, būs iespējams noturēt lietotāja uzmanību, jo, balstoties uz teksta struktūru, lietotājs nolemj – veltīt laiku, lai tekstu lasītu, vai tomēr nē. 

Inforgrafika par to, kā strukturēt tekstu bloga rakstā

14. Nomaini bildes un aktualizēt informāciju

Ja esi nupat sācis strādāt uzņēmumā kā mārketinga speciālists, noteikti pievērs uzmanību mājaslapas saturam – varbūt ir lietas, ko nepieciešams aktualizēt. Iespējams, nepieciešams uzņemt profesionālas bildes, lai atsvaidzinātu esošo informāciju. Tāpat svarīgi nomainīt kontaktinformāciju par uzņēmumu un tā darbiniekiem, pakalpojumu vai produktu klāstu, ja tas nepieciešams, tūlīt pēc izmaiņām, kas skārušas uzņēmumu. 

15. Ievies vienkāršotu meklētāju

Ja mājaslapa ir labi sturkturēta, meklētājs var nebūt vajadzīgs, bet tad, ja mājaslapa ir liela un tajā ir dažāda informācija, meklētājs var būt noderīga funkcija. Tā izveide nav dārga, bet noderīga, jo to lietotāji labprāt izmanto, ierakstot sev vēlamo atslēgvārdu.

16. Konfigurē Google Analytics ar Tag Manager

Var būt situācijas, kad uzņēmuma mājaslapai nav pieslēgts Google Analytics vai, piemēram, nepareizi sasslēgts Google Analytics un Tag Manager, kā rezultātā informācija no mājaslapas netiek pareizi nolasīta un nav iespējams analizēt lietotāju plūsmu un paradumus. Lai to novērstu, nepieciešams šos rīkus konfigurēt. 

17. Konfigurē un sakārto Google Ads kontu

Mājaslapas uzlabošana un sakārtošana ir būtiska, taču nedrīkst aizmirst par lietotāju piesaistīšanu. Veidi, kā piesaistīt apmeklētājus, ir dažādi – SEO optimizācija, Google Ads, Facebook reklāmas, baneri, radio reklāmas un vēl citiveidi. Ātrākais no veidiem ir ar Google Ads palīdzību, jo tādējādi reklāmas kampaņu izveidot un publicēt ir vienkārši, kā arī, izmantojot iepriekš minētos rīkus, varēs analizēt, ko lietotājs dara, ienākot mājaslapā.

18. Palaid Google Ads un Facebook kampaņas 

Izveido kampaņas gan Google Ads, gan Facebook, kas piesaistīs potenciālos klientus mājaslapai, jo tādējādi tam, ko esi sakārtojis mājaslapā, būs vērtība. Šādas kampaņas ieteicams veidod kā minimums uz mēnesi. 

19. Mēri reklāmas kampaņu efektivitāti

Pēc katras no kampaņām, analizējot rezultātus un lietotāju paradumus, kas apkopoti, piemēram, Google Analytics un Hotjar, varēsi redzēt, kādas nepilnības jāizlabo un kas jāmaina mājaslapā vai kampaņā, lai to pilnveidotu.  

20. Sakārto Google My Business lapu

Kebbe IT Google My Business profila piemērs

Bieži uzņēmumiem informācija šajā lapā ir novecojusi – nav atjaunota adrese, kontakttālrunis, darba laiks un cita svarīga informācija. Lai atrastu Tavu uzņēmumu brīdī, kad potenciālie klienti meklēs produkta/pakalpojuma sniedzēju konkrētā reģionā, kas atbilst vēlmēm, ir svarīgi, lai informācija būtu norādīta, jo tādējādi klients varēs Tevi sasniegt. Ja informācija būs novecojusi vai vispār nebūs pievienota, klients, iespējams, izvēlēsies kādu no Taviem konkurentiem. 

Ja Tev ir svarīga mājaslapas attīstīšana, pievērs uzmanību tam, kāda ir Tavas mājaslapas darbība, un veic visus iepriekš minētos soļus, lai mājaslapu attīstītu un padarītu lietotājam piemērotāku. Jautājumu gadījumā sazinies ar Kebbe IT komandu – mēs palīdzēsim!

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,