2019.gada e-komercijas tendences

2019.gada e-komercijas tendences

2019.gada E-komercijas tendences, uz kurām balstoties veikt nozīmīgus lēmumus uzņēmuma attīstībā.

Kādēļ e-komercijai ir jāpievērš uzmanība:

  • Latvijas iedzīvotāju skaits ir apmēram 1 950 000,
  • No kuriem ~1 457 800 ir aktīvi interneta lietotāji.
  • 79% interneta lietotāju iepērkas e-komercijas lapās.
  • TIKAI 12% uzņēmumu izmanto tīmekļa vietnes, lai pārdotu preces vai pakalpojumus.

 

Kā būtu, ja TIKAI 1% no visiem aktīvajiem lietotājiem būtu jūsu klienti?

 

Kāds ir ikmēneša meklējumu potenciāls?

  • Riepu niša: >60 000 meklējumi mēnesī
  • Ceļojumu un tūrisma niša: >100 000 meklējumi mēnesī
  • Grīdas segumi: >20 000 meklējumi mēnesī
  • Loģistika: >20 000 meklējumi mēnesī
  • Dažādas preces bērniem: >40 000 meklējumi mēnesī
  • Tulkošananas pakalpojumi: >30 0000 meklējumi mēnesī
  • Apbedīšanas pakalpojumi: >8000 meklējumi mēnesī
  • Logu izgatavošana un maiņa: >25 000 meklējumi mēnesī

1.Klientu servisa automatizācija

  • 2020. gadā 85% no visām pircēju aktivitātēm interneta veikalos notiks bez interneta veikala pārstāvju tiešas iesaistīšanās
  • 69% no tiešsasties pircējiem savu iepirkšanās pierdzi nosauc par labu, ja viņu problēma tiek atisināta ātri
  • 42% no B2B klinetiem veica vairāk pirkumu un veica atkārtoti, ja viņiem bija laba pirkšanas pieredze, kur pretēji 52% pārstāja iegādāties produktus pēc vienas sliktas klientu apkalpošanas pieredzes
  • 48% pircēju labprātāk kontaktētos caur Čatu, nekā runājot ar cilvēku tiešā veidā

 

Risinājumi:

  • Facebook Čatu robiti
  • Automātiskie atbildētāji
  • Automatizēti Čati mājaslapās
  • Automātiska rēķinu ģenerēšana
  • Iespēja apmaksāt uzreiz ar karti
  • Veikt pirkumu uzreiz
  • Atgādinājumu sūtīšana
  • Nākotnē: Google automatizētie zvani

2. Personalizēta pircēju pieredze

  • 43% pircēju priekšroku dod uzņēmumiem, kuri personalizē viņu pirkšanas pieredzi
  • 74% cilvēkiem nepatīkt, ka viņiem rāda viņu vēlmēm un interesēm neatbalstošus produktus vai saturu

 

Risinājumi:

  • Pazīt savu mērķa klientu
  • Piedāvāt un atrādīt lietotājiem viņiem interesējošus produktus un pakalpojumus
  • Labāk konfigurēt search, lai lietotājs var atrast viņam interesējošos produktus
  • Precīzāk konfigurēt “Līdzīgus produktus”
  • Precīzāk konfigurēt “Lietotāji iegādājas arī”
  • Precīzāk veikt produktu aprakstus, kuri atbilst lietotāju ekspektācijām
  • Veikt precīzāku SEO optimizāciju
  • Local SEO
  • Ģeogrāfiskā mērķauditorijas atlase – starptautiskajā tirgū
  • Pēc lietotāja automizācijas piedāvāt iepriekšējiem pirkumiem atbilstošu preci
  • Segmentēt lietotāju apmeklētājus un mājaslapu sadalīt – Privātpersonām un Biznesam
  • Piemērs: Piegāde uz Latviju

3. Omnichannel klātbūtne / Multi-channel klātbūtne

 

Tas iekļauj sevī atbildēšanu uz jautājumiem un komunikāciju, sociālajos tīklos, pirkuma apstrāde fiziskā veikalā, bet ja prece nav pieejama, tad pirkumu formē un tas ir redzams un izsekojams interneta veikalā.

 

  • 98% amerikāņu pārslēdzas starp vairākām ierīcēm un vairākiem sociālo tīklu kanāliem vienas dienas laikā.
  • HBR pētījums, kurā tika iesaistīti 46 000 pircēji, liecina ka 73% pilrcēju izmanto vairākus iepirkšanas kanālus.
  • 64% pircēju sagaida, ka viņiem tiks sniegta palīdzība reālā laikā neatkarīgi no klientu servisa kanāla, kuru viņi izmanto.
  • 71% pircēju, kuri izmanto telefonu, lai veiktu produkta padziļinātu izpēti esot veikalā, saka, ka informācijas piejamība dažādos kanālos ir kļuvusi par svarīgu labas pircēju pieredzes sastāvdaļu.
  • Pircējiem, kuri iepērkoties un izpētot preci izmanto dažādus kanālus, ir par 30% lielāka “mūža vērtība”,  nekā tiem, kuri izmanto tikai 1 kanālu.
  • 56% pircēju izmantoja mobilās iekārtas, lai izpētītu produktu esot mājās, 38% izmantoja mobilo telefonu, lai pārbaudītu preces pieejamību, esot ceļā uz veikalu, un 34% pircēju lietoja mobilo telefonu, lai izpētītu produktu, kamēr viņi bija veikalā.

 

Risinājums:

  • Integrē vairākus sociālo mediju kanālus, Interneta veikalu un fizisko veikalu vienotā pieredzē.
  • Var integrēt vienotā pieredzē vairāku kanālus:
    • Facebook,
    • Salidzini.lv
    • Fiziskais veikals
    • Interneta veikls
    • Twitter
    • Instagram
    • Blogs
    • Influenceri
    • TV, Radio
    • E-pasta mērketins
    • utt.

 

  • 30% aptaujāto pārdevēju teica, ka budžeta ierobežojumi attur viņus no multikanālu pārdošanas iespēju nodrošināšanas saviem klientiem

4. Mobilais telefons kā pirkšanas rīks

Arvien vairāk lietotāju veiks pirkumus no mobilajām ierīcēm. Veikt pirkumu no mobilā telefona ir ļoti vienkārši – tev pat nevajag bankas karti, jo bieži bankas kartes dati jau glabājas uz telefona. Telefons vienmēr būs pa rokai, lai veiktu tūlītējus pirkumus.

  • Līdz 2020. gadam 45% pircēju pirkumus veiks no mobilajiem telefoniem
  • No 220.gada līdz pat 69% no visiem pirkumiem tiks veikti izmantojot viedtelefonu vai planšeti.
  • 56% pircēju izmanto mobilo iekārtu, lai veiktu produkta izpēti esot mājās.

Risinājums:

  • Mobilais dizains mājaslapai
  • Ērta lietotāju pieredze uz mobiliem telefoniem
  • Ērts pirkuma noformēšanas process uz mobilām ierīcēm
  • Ērta norēķinu iespēja uz mobilās ierīces

5. Piegāde tajā pašā dienā

  • 77% veikalu un noliktavu saka, ka produktu piegāde tajā pašā dienā ir viņu lielākais izaicinājums
  • 38% pircēju sagaida, ka lielie tirgotāji piedāvās tās pašas dienas piegādi
  • 72% pircēju iepērkas vairāk un vairāk tērē naudu, ja interneta veikals nodrošina tās pašas dienas piegādi.

 

Risinājums:

  • Izplānot un nodrošināt iespēju piegādāt tajā pašā vai nākamā dienā
  • Sadarboties ar dažādiem piegādes servisiem:
    • Omniva
    • DPD
    • Velokurjers
    • Reģionāli – TAXI

6. Native social selling

  • Cilvēki visu laiku pavada sociālajos tīklos
  • Mēs nevaram vienkārši cerēt, ka lietotāji pametīs sociālos tīklus, lai ietu uz mājaslapām
  • Mums ir jāņem vērā interneta lietotāju uzvedība un jāpielāgojas
  • Pārdodot sociālajos tīklis, mēs samazinām soļu skaitu pircēja ceļojumā
  • Pircēji var uzreiz uzdot jautājumus un veikt pirkumu

 

Risinājums:

  • Facebook, Instagram un Pintereset piedāvā lielisku iespēju reklamēt preces un uzsākt pirkšanas procesu eso sociālajos tīklos
  • Pintereset kā piemērs produkta izvietojumam kopā ar cenu un linku.

7. Satura mārketings

  • Saturs internetā ir par daudz un mēs nespējam visu uzsūkt un izlasīt, bet tas joprojām ir efektīvs veids kā izglītot mērķauditoriju un piesaistīt viņu uzmanību.
  • Tas ir lielisks veids kā dabūt pircēju uzmanību atkal un atkal, kā pārdot atkal un atkal
  • Saturs palīdz pasniegt “pareizo mesidžu” un pozicionēt jūsu brendu ar vārdiem, kādus izvēlieties jūs.
  • Tas dod iespēju stāstīt stātus, kādus jūs velaties
  • Satura mārketings dod iespēju veidot ekosistēmu, kādu jūs vēlaties, lai dalītos ar informāciju, kura ir vērtīga jūsu mērķauditorijai.

8. Influenceru mārketings

Influenceru mārketings turpinās ieņemt  nopietnu pozīciju pārdošanas procesā un turpinās veicināt pārdošanu.

  • 70% mileniāļu paaudzes pircēju lēmumus ietekmē rekomendācijas
  • 30% pircēju visdrīzāk veiks pirkumu, ja to iesaka “non-celebrity” blogeris.

Risinājums:

  • Sadarbojies ar inluenceriem
  • Plāno mārketinga stratēģiju sadarbībā ar influenceriem

9. Mobilo maksājumu pieaugums

Maksājumu uzņēmumi arvien vairāk standartizēs to, kā tiek veikti maksājumi, izmatojot mobilās ierīces. Tie kļūs arvien ātrāki un drošāki.

  • Statistika liecina, globālais mobilo maksājumu apjoms no 2015. līdz 2019. gadam ir kāpis līdz 450 miljardiem gadā.
  • Ir pieņēmums, ka 2019. gadā kopējais mobilo maksājumu skaits būs 1 TRILILONA USD vērtībā.

 

Ririnājums:

  • Integrējiet maksājumu pēc iespējas ērtākas un mobiliem telefoniem draudzīgākas maksājumu sistēmas interneta veikalos.
  • Nodrošiniet pēc iespējas ērtāku un vienkāršānu norēķinu kārtību.

10. Palielināsies video materiālu izmantošana

  • 70% pircēju saka, ka viņi ir šērojuši brenda radītu video
  • 72% uzņēmumu saka, ka video materiāli ir palielinājuši konversiju skaitu – pirkumu skaitu
  • 52% pircēju saka, ka video materiāla noskatīšanās palielina pārliecību veikt pirkumu tiešsaitē.
  • 65% uzņēmumu vadītāju apmeklē mārketinga mājaslapas un 39% no viņiem veic zvanu pēc video noskatīšanās.

Risinājums:

  • veidojiet video saturu
  • publicējiet video materiālus savās majaslapās
  • publicējiet video materiālus savos sociālajos tīklos
  • veidojiet produktu un pakalpojumu video apskatus
  • integrējiet video materiālus savās mārketinga stratēģijās.