Biežāk uzdoto jautājumu sadaļa jeb BUJ sadaļa mājaslapā Kebbe IT

Biežāk uzdotie jautājumi (FAQ): 13 soļi veiksmīgam rezultātam

Pastāv aplams apgalvojums, ka biežāk uzdotie jautājumi (BUJ) ir novecojis rīks, kā pasniegt informāciju mājaslapā. Tam piekrist mēs nevaram, jo, izmantojot visu BUJ potenciālu, iespējams panākt pozitīvu efektu mājaslapā. Kas ir biežāk uzdotie jautājumi, kāda ir ar tiem saistītā kritika un kādus priekšnoteikumus ievērot, lai šāda sadaļa mājaslapā pildītu savas funkcijas? To skaidrosim šajā rakstā!

Biežāk uzdotie jautājumi: kas tas ir?

Biežāk uzdotie jautājumi jeb FAQ (Frequently Asked Questions) ir jautājumu un atbilžu saraksts, kura mērķis ir palīdzēt cilvēkiem saprast konkrētu tēmu. Mājaslapās tas tiek integrēts kā atvērums par konkrētām:

  1. tēmām;
  2. produktiem;
  3. uzņēmumu u.c.
Vides Tehnika biežāk uzdoto jautājumu sadaļa

Piemērs – mūsu klienta videstehnika.lv biežāk uzdoto jautājumu sadaļa

Šādam atvērumam IR nozīme!

BUJ sadaļas pielietojumi ir ļoti dažādi. Šāds jautājumu-atbilžu formātā veidots atvērums ne tikai palīdz atbildēt uz klientu interesējošajiem jautājumiem, bet arī:

  • palīdz Google atrast atbildes uz dažādiem lietotāju uzdotiem jautājumiem meklētājā. Mūsdienās, ievadot tekstu meklētājā, lietotāji arvien biežāk to veido teikuma, garāku frāžu formātā (piemēram, kad vislabāk mainīt ziemas riepas?), un Google, nolasot mājaslapu saturu, mēģina rast atbildes uz šādiem jautājumiem, tās iekļaujot meklētāja augšpusē;
  • izceļ saturu Google. Ja Tu pareizā formātā BUJ sadaļā būsi ievietojis jautājumus un atbildes, iekļaujot strukturētos datus, tad Tava mājaslapa parādīsies meklētāja TOP pozīcijās zem meklēšanas lodziņa;
  • darbojas kā klientu atbalsta rīks. BUJ sadaļa var kalpot kā rīks klientu atbalsta slodzes mazināšanai, kas nozīmē, ka lietotāji, iespējams, retāk izvēlēsies sazināties ar klienta atbalsta dienestu (izmantojot e-pastu, telefonu u.c.), jo spēs atrast vēlamo informāciju biežāk uzdoto jautājumu sadaļā;
  • demonstrē Tavu informētību par klientu potenciālajām problēmām vai neskaidrībām, sniedzot atbildes uz tām jau priekšlaikus un tādējādi uzlabojot lietotāju pieredzi;
  • ļauj lietotājiem ātri sameklēt vēlamo informāciju.

Vairāk nekā 60% patērētāju atzīst, ka, meklējot atbildes, viņi izmanto digitālos pašapkalpošanās rīkus, piemēram, BUJ.

Cilvēki izmanto pašapkalpošanās iespējas, to skaitā, BUJ

Izvietojums mājaslapā: kā pareizi organizēt biežāk uzdotos jautājumus (BUJ)?

Lai nenāktos kļūdīties, izstrādājot BUJ savā mājaslapā, iesakām trīs veidus, kā veiksmīgi integrēt šo sadaļu vietnē:

  1. galvenā navigācija. Tā navigācija, kas atrodas pašā sākumā, iekļaujot pakalpojumus, sākumlapu, produktus, atsauksmes, pieredzi, par uzņēmumu u.c. sadaļas;
  2. palīgnavigācija. Labā prakse nosaka, ka galvenajā navigācijā tiek izvietoti 7-9 elementi. Situācijā, ja galvenajā navigācijā ir ierobežots elementu, ikonu skaits, iespējams BUJ ievietot palīgnavigācijā. Tā lielākoties atrodas mājaslapas augšējā labajā stūrī virs galvenās navigācijas;
  3. saturs. BUJ vari ievietot atvēruma augšējā daļā, pa vidu vai noslēgumā, piemēram, ja tiek veidots kāds bloga raksts, lai pasniegtu informāciju, kas svarīga piedāvātā produkta vai pakalpojuma kontekstā.

Kā jau sākumā minējām – ne visiem šķiet, ka biežāk uzdotie jautājumi ir nepieciešama mājaslapu sastāvdaļa. Kāda kritika galvenokārt uz tiem tiek vērsta?

Kritika: vai tā ir pamatota?

BUJ kritiķi saka, ka šāda sadaļa mājaslapā nav noderīga vairāku iemeslu dēļ, piemēram:

  • ja nepieciešams izveidot daudz BUJ, tas liecina par neveiksmīgi sagatavotu saturu mājaslapā, kā rezultātā saturus neatbild uz jautājumiem. Lietotājs, ienākot mājaslapā, cenšas atrast atbildes uz saviem jautājumiem, problēmām, un, ieejot kādā no atvērumiem, viņam teorētiski vajadzētu pietikt ar saturu šādās sadaļās;
  • produkts vai pakalpojums ir ticis neskaidri definēts. Ja Tu no savas puses nebūsi skaidri definējis piedāvāto produktu vai pakalpojumu, tas likumsakarīgi novedīs pie neveiksmīgi, nepilnvērtīgi un neatbilstoši sagatavota satura.

Bet šo kritiku ir iespējams risināt!

Risinājumi, kas atspēko uz BUJ vērsto kritiku, ir pavisam vienkārši:

  • uzlabo saturu un definē savu piedāvājumu. Ja biežāk uzdoto jautājumu saraksts ir garš, Tev noteikti nepieciešams uzlabot saturu, jo tas, visticamāk, liecina par problēmām vietnes izvietojumā vai sniegtajā informācijā;
  • izveido bloga rakstus, kas palīdz sniegt padziļinātas atbildes. Šādā veidā pastāv iespēja, ka varēsi atbildēt uz vairāku lietotāju jautājumiem, izklāstot to plašāk. Tad, izveidojot BUJ sadaļu, pie konkrēta jautājuma ievietosi atsauci uz bloga rakstu, ļaujot lietotājiem uzzināt vairāk par vēlamo, uzlabojot viņu pieredzi Tavā vietnē.

Kā jau visam, ko darām ik dienu, arī BUJ ir svarīgi, lai tas tiktu paveikts pareizi. Ja nepareizi celsi māju, tā nespēs ilgtermiņā funkcionēt, un tāpat ir ar jautājumu-atbilžu sadaļu mājaslapā. Lai tā spētu veikt nepieciešamās funkcijas, jāpārliecinās, ka tā uzbūvēta pareizi. Turpini lasīt un noskaidro, kādas ir galvenās vadlīnijas, kas palīdzēs veiksmīgas BUJ sadaļas izveidei!

Vadlīnijas BUJ izstrādei – 13 soļi veiksmīgam rezultātam

1. Sāc ar atslēgvārdu izpēti

Atslēgvārdu izpēte ir pats pamats, kam jāpievērš uzmanība SEO optimizācijas procesā, jo tas, izmantojot speciālus rīkus, Tev ļaus izpētīt, kā lietotāji Google meklētājā dažādās kombinācijās meklē vārdus, teicienus vai frāzes, kas ir atbilstošas un piemērotas tieši Tevis pārstāvētajai nozarei.

2. Piefiksē sev zināmos BUJ

Ja Tu ikdienā saskaries ar klientiem, piemēram, strādājot klientu servisā vai pārdošanas jomā, kas ļauj Tev saņemt šāda veida jautājumus – nebaidies tos piefiksēt! Tas ļaus vēlāk apkopot informāciju un saprast, kas Tavai auditorijai līdz galam nešķiet saprotams.

3. Aptaujā klientu servisu

Ja uzņēmumā atrodies pozīcijā, kas neļauj pašam ikdienā iepazīties klientu jautājumiem, noteikti vērsies pie tiem kolēģiem, kas varēs palīdzēt. Visbiežāk mārketinga speciālisti ir tie, kuriem jāizveido BUJ sadaļa, bet ne vienmēr viņiem būs tieša saskarsme ar klientiem.

4. Apvieno līdzīgos jautājumus

Nākamais solis, ko ieteicams veikt, ir apvienot līdzīgos jautājumus. Iespējams, Tava pieredze ar klientiem atšķirsies no Tavu kolēģu pieredzes, kā rezultātā var gadīties, ka biežāk uzdotie jautājumi nebūs līdzīgi, taču, ja tie ir līdzīgi – tos nepieciešams savienot, lai saīsinātu BUJ sarakstu.

5. Sagatavo atbildes uz jautājumiem

Svarīgi izstrādāt precīzas un izsmeļošas atbildes jautājumiem. Lai tas izdotos veiksmīgi, vari lūgt palīdzību klientu atbalsta servisam, reklāmas tekstu sastādītājam, citiem kolēģiem. Neveido atbildes, kas ir garākas par 1-2 paragrāfiem, jo BUJ sastāv no salīdzinoši īsākām, kodolīgākām atbildēm.

kalendari-lv-buj-sadalas-piemers

Piemērs – mūsu klienta kalendari.lv mājaslapas BUJ sadaļa

6. Iekļauj galvenos pārdošanas punktus

Kāds no Tava uzņēmuma pārstāvjiem noteikti zina, kas ir uzņēmuma galvenie pārdošanas punkti. Tie var būt dažādi, piemēram, specifisks piegādes laiks, īpaša specifikācija u.c. Iekļauj to BUJ, lai padarītu atbildes pārdotspējīgākas.

7. Centies atbildēt uz klientu argumentiem

Reizēm ir situācijas, kad, prezentējot savu piedāvājumu, potenciālie klienti uzdod vienus un tos pašus jautājumus, meklē argumentus tam, kāpēc Tavs piedāvājums nav nepieciešams, ir neatbilstošs u.c. Šajos BUJ vari iekļaut atspēkojumu tiem argumentiem, kas izskanējuši jau no iepriekšējiem klientiem.

8. Iekļauj saites uz galvenajiem atvērumiem

Iedomājies situāciju: lietotājs Google meklētājā ievada jautājumu, un rezultātu augšgalā viņam parādās BUJ sadaļa, kurā iekļauta atbilde uz jautājumu, kas izriet no Tavas mājaslapas satura. Lai iegūtu pilnu atbildi, lietotājs atver Tavu vietni.

Tas ir īstais brīdis, ko noteikti jāizmanto, lai noturētu lietotāja uzmanību un piesaistītu to Tavam piedāvājumam. To vari izdarīt vairākos veidos, piemēram, iekļaujot BUJ atpakaļsaites uz vērtīgu informāciju, noderīgiem atvērumiem, pārvirzot lietotāju uz citu mājaslapas sadaļu.

9. Uzturi savu BUJ lapu aktuālu

Lai būtu drošs, ka savai auditorijai piedāvā kvalitatīvāko informāciju, noteikti regulāri atjauno BUJ atvērumu. Pastāv vairāki riski:

  1. informācija ir novecojusi;
  2. klientiem interesē citi jautājumi;
  3. tiek pilnveidots saturs, ko ar atpakaļsaišu palīdzību var integrēt BUJ atbildēs.

Lai to novērstu – regulāri maini un pielāgo biežāk uzdotos jautājumus, ļaujot tiem vienmēr atbilst uzņēmuma piedāvājumam, klientu interesēm un aktualitātēm.

10. Iekļauj aicinājumu uz rīcību

Atvērumā vari iekļaut kontaktformu vai aicinājumu doties uz citu mājaslapas sadaļu, lai iegūtu vairāk informācijas. Tas, ka lietotājs ir ienācis mājaslapā un atradis atbildi uz sev interesējošo jautājumu, nenozīmē, ka Tev vairs nekas nav jādara. Gluži tāpat kā YouTube un Facebook, kur pēc viena redzēta ieraksta seko nākamais, var būt arī mājaslapā – veiksmīgi sasaistot atvērumus, vari panākt, ka lietotājs ieinteresēsies par Tavu piedāvājumu un vēlēsies iepazīties ar plašāku informāciju.

11. Veido garāku atbildi par teikumu

Izstrādājot atbildes uz klientu biežākajiem jautājumiem, neaprobežojies tikai ar vienu īsu teikumu. Pamēģini informāciju sadalīt punktos, sniedzot pievienoto vērtību informācijai.

Tas noderēs no Google perspektīvas. Lai nezaudētu potenciālos lapas apmeklētājus, jo Google meklēšanas rezultātos automātiski parādīsies atbilde uz jautājumu, tādējādi nemotivējot lietotāju atvērt Tavu lapu, vari to izveidot garāku. Tas novērsīs iespējamību, ka visa atbilde automātiski parādīsies meklētājā, mudinot lietotāju apmeklēt Tavu vietni.

12. Organizē BUJ pēc svarīguma principa

Izstrādājot BUJ sadaļu, organizē jautājumus no svarīgākā līdz mazāk svarīgajam. Primāri iekļauj tos, kas klientiem interesējuši vairāk un ir aktuālāki, neaizmirstot par stratēģiski izvēlētiem jautājumiem, kas var būt noderīgi no Tava skatupunkta.

klienta dzirde.lv mājaslapā izveidotās BUJ sadaļas piemērs

Piemērs – mūsu klienta dzirde.lv mājaslapas BUJ sadaļa

13. Nodrošini strukturēto datu atbalstu

Tas, vai strukturētos datus nepieciešams iekļaut, vairs nav opcija, bet gan nepieciešamība. Tie tiek iekļauti mājaslapās, lai Google varētu nolasīt saturu. Pēc konkrēti izstrādāta standarta Google meklētājs var pateikt, kāda veida datus satur informācija mājaslapās – vai tas ir produkts, BUJ, cena, bilde, nosaukums, atlaide, vērtējums u.c. –, lai veiksmīgāk atainotu informāciju meklētājā.

Lai Tavas vietnes BUJ parādītos Google meklēšanas rezultātos, nepieciešams iekļaut strukturētos datus. Kāds modulis nodrošina šo funkcionalitāti? Tas ir Yoast SEO.

Biežāk uzdotie jautājumi patiesi ir efektīvs informācijas pasniegšanas veids, un tā potenciālu ir nepieciešams izmantot arī Tev. Ja pēc šī raksta joprojām neesi drošs, ka saviem spēkiem vari veiksmīgi integrēt BUJ sadaļu mājaslapā, negaidi ne mirkli un sazinies ar Kebbe IT komandu. Mēs palīdzēsim ar visa veida SEO optimizāciju un radīsim piemērotāko risinājumu Tavām vēlmēm!

Nepieciešams izveidot mājaslapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,