E-komercijas SEO optimizācija

E-komercijas SEO optimizācija: 8 padomi pozīciju uzlabošanai

E-komercijas SEO optimizācija – Tev šķiet, ka par to esi dzirdējis, bet patiesas izpratnes, kā to izmantot sava biznesa labā, vēl nav? Noteikti nē! Šodien skaidrosim, kas svarīgs jāņem vērā, optimizējot SEO e-komercijas ietvaros.

SEO optimizācija e-komercijā = zinātniskā māksla

Esam meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) definīcijai piedevuši odziņu, skaidrojot to kā zinātnisko mākslu optimizēt Tavu vietni ap noteiktiem atslēgvārdiem, lai meklēšanas rezultātos iegūtu augstāku rangu.

Kāpēc zinātniskā māksla? Mēs daudz zinām par SEO tehniskajiem aspektiem, bet, optimizējot e-komercijas vietni, nākas izmantot radošo domāšanu, to vēršot uz lietotāju pieredzi un dizaina perspektīvu.

Bet mājaslapas optimizācija galu galā nozīmē vienu – tā ir vislabākā iespējamā rezultāta iegūšana mērķa atslēgvārdam.

Google meklētājprogrammas mērķis – palīdzēt lietotājam

Google meklētājprogramma tiek izmantota vairāk nekā 75% gadījumos, kad lietotājs vēlas internetā rast atbildi uz sev interesējošiem jautājumiem, kā rezultātā tā uzskatāma par stabilu līderi starp visām meklētājprogrammām. Šī iemesla dēļ ir svarīgi, ka SEO optimizācija notiek Google draudzīgā veidā.

Google mērķis ir sarindot meklēšanas rezultātus, kas atbild uz visiem lietotāja jautājumiem tik labi, ka viņam nav jāatgriežas Google, lai saņemtu citu atbildi.

Kā Tu vari palīdzēt lietotājiem?

Lietotājiem palīdzēt, tajā pašā laikā uzlabojot arī sava uzņēmuma pozīcijas Google meklētājā, vari dažādos veidos, piemēram:

  • atklājot vissarežģītākās atbildes uz dažādākajiem jautājumiem, kas saistīti ar Tavam uzņēmumam piemērotu tēmu. Informāciju mājaslapā iekļauj no dažādām perspektīvām, veidojot plašu savas nozares burbuli;
  • izmantojot kvalitatīvus attēlus un video, lai varētu detalizēti aprakstīt un izskaidrot saturu gan lietotājam, gan Google meklētājam;
  • nodrošinot labāko lietotāju pieredzi, mājaslapu veidojot ātru un pielāgotu mobilajām ierīcēm, kā arī pievēršot uzmanību saskarsmei ar lietotājiem;
  • liekot cilvēkiem par Tevi runāt gan tiešā, gan pārnestā nozīmē – pievienojot atsauksmes, mutiski daloties ar informāciju, ievietojot atsauces uz Tavu mājaslapu (backlinks) u.c.

Turpinājumā dalīsimies 8 noderīgos padomos, kas palīdzēs iegūt augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos, izmantojot SEO optimizāciju e-komercijas vietnē!

1. E-komercijas SEO optimizācijas galvenais stūrakmens – atslēgvārdu izpēte

Nekādā gadījumā neizlaid šo soli! Bez atslēgvārdu izpētes SEO optimizācija būs tikai minējums, un tā negarantēs nekādus panākumus e-komercijas vietnei. Met intuīciju un savu pārliecību pie malas, jo šoreiz tā noteikti varēs pievilt. Atceries, ka Tevis iedomātie atslēgvārdi ne vienmēr patiešām būs tas, ko lietotāji ikdienā meklē.

Ja nepareizi veiksi atslēgvārdu izpēti, saskarsies ar vienu no nevēlamiem scenārijiem:

  • izvēloties atslēgvārdus, kuriem ir pārāk augsta konkurence, zaudēsi iespēju nokļūt Google meklētāja TOP pozīcijās pirmajā lapā;
  • izvēloties atslēgvārdus, kuriem ir pārāk zems meklējumu skaits, netiks veidota plūsma uz mājaslapu, kas negatīvi ietekmēs jaunu pircēju piesaisti.

Noteikti piekritīsi, ka neviena no šīm situācijām nav vēlama, tāpēc atslēgvārdu izpēte e-komercijas kontekstā ir tik svarīga. Tādējādi Tu nodrošināsi mērķauditorijas atlasi pēc atslēgvārdiem, kuru pozīcijas un konkurence ir viegli nosakāma, sniedzot iespēju izmantot tādus atslēgas vārdus, kuri ir ar pienācīgu meklēšanas apjomu un augstu reklāmguvumu līmeni.

Izvēlies iespējami labākos atslēgvārdus!

Atslēgvārdu izvēle ir kas vairāk par vienkāršu skatīšanos uz vārdu konkurenci vai meklējumu skaitu mēnesī. Lai izvēlētos iespējami labākos atslēgvārdus, ņem vērā arī pircēja nodomu. Tas nozīmē, ka nepieciešams izprast, kādā pircēja ceļa posmā, izmantojot atslēgvārdu, ir pircējs.

Piemēram, ja lietotājs Google meklē pēc atslēgvārda “labs portatīvais dators”, tas nozīmē, ka viņš vēl ir meklēšanas posmā, izzinot iespējas un piedāvājumus. Tad, ja lietotājs meklē konkrētu zīmolu, viņš jau ir veicis izpēti, un viņš grib noskaidrot, kurš pārdevējs piedāvā konkrēto preci.

2. E-komercijas vietnes izskats – trīs zelta likumi labas mājaslapas struktūrai

E-komercijas vietņu arhitektūra jeb struktūra ir veids un forma, kādā tiek iestatīta lapas navigācija, kategorijas un produktu lapas. Tās būtība ir saistīta ar labākā un atbilstošākā satura parādīšanu lietotājiem, samazinot klikšķu skaitu, ko lietotājs veic, lai atrastu saturu.

Labas mājaslapas struktūrai ir 3 zelta likumi:

  1. padari to vienkāršu un pielāgojamu;
  2. lai atrastu produktu, nevajadzētu būt nepieciešamībai veikt vairāk par trīs klikšķiem – tas neveicina efektivitāti;
  3. izmanto atslēgvārdu izpēti, lai izveidotu atbilstošus lapu URL un kategorijas.

Bieži mājaslapas sākuma lapa ir gara, un tajā ir saites uz citām lapas sadaļām, un tas tiek veidots ar nodomu. Sākuma lapai vajadzētu iekļaut saites uz visām galvenajām kategoriju lapām un, iespējams, arī uz dažām labākajām produktu lapām. Tādā veidā sākumlapa dod kvalitatīvākus signālus Google meklētājprogrammai, lai pateiktu, kuras sadaļas mājaslapā ir svarīgākās.

Padoms: Katrā produkta lapā noteikti iekļauj sadaļu “saistīti produkti”, jo tā tiks pievienotas atbilstošākās iekšējās saites un tas palīdzēs veicināt pasūtījumu vidējo vērtību.

3. Google draudzīga On-site e-komercijas SEO optimizācija

Kategoriju lapas

E-komercijas veikalā kategoriju lapas neapšaubāmi ir svarīgākās lapas, kuras klasificēt. Ja lietotājs tās atrod Google, viņam uzreiz ir piekļuve visiem Tava internetveikala produktiem konkrētajā kategorijā.

Kā izpaužas SEO optimizācija kategoriju lapām? Lai pareizi optimizētu šīs lapas Google draudzīgā veidā, mērķa atslēgvārds jāievieto:

  • URL saitē. Galveno atslēgvārdu ievieto pēc iespējas tuvāk domēnam, kā arī izvairies no lieku kategoriju un nosaukumu pievienošanas;
  • virsrakstā (H1). “Title jeb H1” – mājaslapā, “Title Tag” – Google meklētājam, lai dotu signālu par to, kāds saturs ir mājaslapā. H1 un Title Tag obligāti nav jābūt vienādiem – Google tas būs vairāk atslēgvārdos balstīts, kamēr mājaslapas virsrakstā būs precīzāk izklāstīts temats;
  • Meta Description. Arī aprakstā, kas parādās Google meklētājā zem virsraksta, jāiekļauj atslēgvārdi, tos ievietojot iespējami tuvāk teksta sākumā;
  • lapas saturā. Veido pārdotspējīgus produktu aprakstus – unikālus, atslēgvārdos balstītus;
  • ALT tekstos. Google nespēj nolasīt attēlus, bet spēj saprast tiem pievienotos aprakstus jeb ALT tekstus, kas iekļauj īsu, kodolīgu skaidrojumu par attēlā redzamo. Arī ALT teksti jāveido, balstīti atslēgvārdos.

Produktu lapas

Produktu lapām no SEO optimizācijas perspektīvas jāievēro visi iepriekš minētie soļi. Un tā visiem produktiem! Tas var radīt galvassāpes, bet atceries, ka tas ir svarīgi. To dari vismaz TOP 10, 50 vai 100 produktiem, atkarībā no tā, cik liels ir Tavs internetveikals, lai virzītu produktus Google augstākās pozīcijās.

Īsa pamācība produktu apraksta veidošanā

Galvenie priekšnoteikumi pārdotspējīga produktu apraksta izstrādē:

  • garajiem produktu aprakstiem, kurus ieteicams veidot svarīgākajiem produktiem, ir jābūt vismaz 1000 vārdu gariem;
  • ievadtekstam jābūt 50-100 vārdus garam;
  • jāpievieno saraksts ar funkcijām, priekšrocībām, īpašībām;
  • pievieno bildes no produkta lietošanas;
  • pievieno ieguvumus, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, lietotāju radītu saturu, atsauksmes u.c.;
  • noslēgumā izveido kopsavilkumu par produktu (50 vārdu apjoms).

4. Uzlabo vietnes darbību ar tehniskā SEO palīdzību

SEO nebeidzas ar atslēgvārdu izpēti un to iekļaušanu mājaslapas saturā. Tai ir arī tehniskā puse, par kuru noteikti nedrīkst aizmirst. Uzmanība jāpievērš tam:

  1. kāds ir vietnes ātrums;
  2. kā veidot labu lietotāju pieredzi;
  3. kā mājaslapu pielāgot mobilajām ierīcēm;
  4. vai visas saites mājaslapā darbojas.

Patiesā vērtība ir sniegt lietotājam iespējami labāko pieredzi mājaslapā. Arī Google strādā, lai lietotājam kvalitatīvāko saturu radītu pieejamāku, tāpēc, ievērojot šos visus SEO pamatprincipus, Tava mājaslapa no Googles tiks vērtēta atzinīgi.

Uzraugi mājaslapas tehnisko pusi, izmantojot šos rīkus!

Lai uzraudzītu mājaslapas tehnisko pusi, mēs iesakām izmantot vairākus noderīgus rīkus:

  • Google Analytics. To iespējams pieslēgt visām mājaslapām bez maksas, lai analizētu mājaslapu no dažādām pusēm. Šos datus ir jāiemācās izprast, lai spētu sekot līdzi mājaslapas darbībai un analizētu kā pozitīvos piemērus, tā kļūdas tematu izvēlē, pārdošanas procesu vadībā un mājaslapas struktūras izveidē;

Google Analytics tīks optimizācijas rezultātu mērīšanai

  • Google Search Console. Arī šo rīku var izmantot bez maksas. Ar tā palīdzību varēsi redzēt, kuras lapas netiek indeksētas, kurās redzamas problēmas, piemēram, 404 error;
  • Screaming Frog. Ar šo rīku var pārskatīt mājaslapas tehnisko stāvokli – saites, Title Tag un Meta Description, saturs, ALT teksts, dublicēts saturs un attēli;
  • Title Tag Pixel Width Checker. Šajā rīkā vari iekopēt izveidotos Title Tag un Meta Description, lai pārbaudītu, vai tie ir atbilstošā garumā Google meklētājprogrammai.

Pārbaudi virsrakstu garumu

E-komercijas tehniskā audita rezultāti ir svarīgi, jo tie:

  1. veido vispārēju priekšstatu par mājaslapas veselību;
  2. palīdz viegli izveidot sarakstu ar veicamajiem uzlabojumiem mājaslapā;
  3. nodrošina vislabāko pieejamo rezultātu sasniegšanu ar vismazāko piepūli.

Uz mājaslapu no malas paskatīties vari arī pats – meklētājā ieraksti site:majaslapa.lv. Šādā veidā redzēsi kļūdas, ko nemani administrācijas panelī, piemēram, ja mājaslapa tikusi uzlauzta un Title Tag pozīcijā parādās nesalasāmi hieroglifi.

5. Lokālais SEO – svarīgs, bet nav piemērots visiem

Lai arī tas nav piemērots visiem uzņēmumiem, ja Tev bez e-komercijas vietnes ir arī fizisks veikals vai vēlies palielināt vietējo plūsmu, lokālais SEO tam var dot papildu stimulu.

Lokālajā SEO ietilpst:

  • Google My Business profila izveidošana – ja to pievienosi, pastāv lielākas iespējas, ka lietotājs, meklējot pakalpojuma sniedzēju vai pārdevēju konkrētā reģionā, atradīs Tevi, jo Google My Business profilā tiek iekļauta arī adrese;
  • vietējo atsauksmju pievienošana – ar to palīdzību veidosi lokālo sajūtu;
  • vietējo atpakaļsaišu iekļaušana – piemēram, atpakaļsaites no medijiem, sadarbības partneriem u.c.

6. Satura mārketings ir svarīgs, bet tas nav grūtākais SEO optimizācijas posms

Satura mārketings galvenokārt paredzēts, lai piesaistītu uzņēmumam potenciālos pircējus, veidotu savu zīmolu un palielinātu mājaslapas auditoriju. Satura mārketingā ietilpst gan bloga raksti, gan lapu apraksti – dažāda veida saturs, kas ietekmē e-komercijas SEO optimizāciju.

Liela daļa uzņēmumu apgalvo, ka bloga rakstu veidošana ir viņu galvenā stratēģija, bet jāatzīst, ka satura izveide ir viens no vienkāršākajiem paņēmieniem, kā veidot atpakaļsaites uz mājaslapu un kā pievienot vairāk atslēgvārdu mājaslapā.

7. Nozīme ir arī saišu būvēšanai

Ir divi ranžēšanas faktori, par kuriem Google rūpējas vairāk kā visu citu, un tie ir:

Ja uz Tavu vietni tiks ievietotas atpakaļsaites no citām vietnēm, kurām ir augsta domēna autoritāte, Tavas lapas klasifikācija uzlabosies vairāk nekā no jebkura cita SEO optimizācijas faktora.

Lai to panāktu, Tev būs nepieciešams sadarboties ar influenceriem, blogu autoriem un vietņu īpašniekiem, kas palīdzēs atpakaļsaišu veidošanā un uzlabos Tavas lapas pozīcijas meklētājā.

8. Mēri savas SEO optimizācijas veiksmi

Kā Tu zināsi, vai e-komercijas SEO optimizācija strādā, ja nebūsi salīdzinājis datus pirms un pēc tās veikšanas? Lai to efektīvi veiktu, iesakām izmantot divus rīkus:

  • Ahref. Ar tā palīdzību var apskatīt mājaslapas organiskos plūsmu un atslēgvārdus, konkurentus;
  • Google Analytics. Tas mēra izmaiņas organiskajā plūsmā un analizē, kāds ir reklāmguvumu līmenis, ko lietotāji dara, ienākot no Google, cik vērtīgi viņi ir un cik pirkumus veic u.c.

E-komercijas SEO optimizācija ir būtiski nepieciešama. Ja līdz šim tam neesi pievērsis uzmanību un šķiet, ka saviem spēkiem risināt ar e-komerciju un SEO optimizāciju saistītus uzdevumus nebūs pa spēkam – raksti Kebbe IT komandai. Mēs veiksim Tavas e-komercijas vietnes auditu un palīdzēsim optimizēt SEO.

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: ,