E-komercija nav brīnumlīdzeklis pārdošanas palielināšanai

Internetveikals vai mājaslapa neglābs uzņēmumu straujā pārdošanas apjomu krituma brīdī. Uzņēmēji bieži uzlūko internetveikalu kā burvju nūjiņu, ko novicināt brīnumainai pārdošanas palielināšanai pieckārtīgos apjomos. Taču realitātē mājaslapa, visticamāk, nebūs ātrākais glābējs.

Tuvojas ziema un gada lielākā svētku sezona. Cilvēki pirks un daudz! Taču janvārī bieži notiek tā, ka pārdošanas apjomi strauji krītas – uz svētkiem daudz pirktas dāvanas, visi ir aktīvi tērējuši naudu, savukārt janvārī cilvēki pērk mazāk. Īpaši no pārdošanas krituma cieš sektors, kur pamatā ir tiešie pircēji (B2C). Pēkšņi ir iestājies tukšais periods un uzņēmēji sāk drudžaini meklēt ātrāko un labāko risinājumu, lai pārdošanu atgrieztu iepriekšējos apjomos vai ievērojami palielinātu.

Pārdošanas glābiņš?

Viens no pirmajiem salmiņiem, pie kura uzņēmēji parasti ķeras, ir mājaslapas vai internetveikala izveide. Līdzīgi notiek ar pavisam jauniem uzņēmumiem, jo to vadītāji mājaslapu redz kā pirmo lietu, kas jānokārto. Būtībā uzņēmējiem rodas vēlme tikt internetā tik ātri, cik vien iespējams – jo visi tur taču jau ir! Tomēr tad, kad mājaslapa patiesi ir izveidota, uzņēmējs attopas ar neapmeklētu lapu, kur nav lietotāju, svilpo vējš un nenotiek gaidītie pirkumi.

Mājaslapa ir kāpnes, nevis lifts

Patiesībā līdz pārdot spējīgai mājaslapai jāiet cauri mērķtiecīgam un sistemātiskam procesam, kurā ietilpst dažādi vieglāk un grūtāk paredzami šķēršļi un izaicinājumi.

Mājaslapa ir, bet apmeklētāju nav

Ja uzņēmumam pirms mājaslapas nav bijis neviens cits kanāls, kas ir darbojies uz komunikāciju un pārdošanu, tad bieži vien arī nav, no kurienes lietotājiem un potenciāliem pircējiem ierasties mājaslapā vai internetveikalā. Turklāt Google meklētājprogramma mājaslapu vēl nav indeksējusi un tā vēl nav ieguvusi nekādu autoritāti.

Mājaslapa nav pietiekami daudz testēta

 Ja kanāli iepriekš ir bijuši, tad caur tiem lietotāji var nākt iekšā lapā. Taču gadījumā, ja lapa nav tikusi testēta, īpaši uz augstu apmeklētību, tad tā var neizturēt lielo slodzi. Rezultātā var uzkārties lapa un tās funkcionalitāte samazināties. Turklāt jāņem vērā, ka lietotājs nav pieradis pie lapas, varbūt apmaldās struktūrā, citreiz CTA pogai nav veiksmīgākā vieta. Tāpēc ir nepieciešams nepārtraukti monitorēt lietotāju uzvedību un pielāgoties.

 Lietotāju iepazīšana ir nozīmīgs, taču laikietilpīgs process

Ļoti bieži mājaslapas tiek veidotas, balstoties uz pieņēmumiem par to, kā tajā uzvedīsies mērķauditorija un kas viņus uzrunās, kur viņi klikšķinās, kā pārvietosies lapā. Arī šis ir aspekts, kurā uzņēmējam ir jāiegulda laiks, darbs un nauda, jo ir jāievāc dati un jāiepazīst lietotāji, lai atrastu labāko veidu, kā viņus uzrunāt.

Mājaslapa nenozīmē automātisku lietotāju uzticēšanos un lojalitāti

Lapas eksistence nenozīmē, ka lietotāji automātiski sāks uzņēmumam uzticēties un veikt pirkumus un pasūtījumus. Nav iespējams uzreiz paredzēt, kā lietotāji uztvers mājaslapu. Ļoti iespējams, ka apmeklētāji ieraudzīs lapu un viņus nemaz neieinteresēs produkts vai pakalpojums.  Bieži vien sākumā viņi ienāks lapā un aizies projām. Tāpēc iepriekš jau ir jābūt bāzei citos – bezmaksas – komunikācijas kanālos, kur par sevi atgādināt.

Uzņēmuma darbinieku sagatavotība ir viens no veiksmes faktoriem

Ja uzņēmums iepriekš digitālajai videi vispār nav pievērsies, tad pastāv risks, ka pašiem nemaz nebūs sapratne par to, ko tas prasa – laika, darba, budžeta un atbildības ziņā. Piemēram, ir jābūt kādam, kas interneta veikalā ievieto produktus, bildes, svaigāko informāciju – visu to, ko mājaslapas apmeklētāji vērtē. Tāpat arī jābūt cilvēkiem, kas apstrādā ienākošos pasūtījumus un pirkumus, uztur mājaslapu un piesaista apmeklētājus.

Papildinošs elements pārdošanas ciklā

Lapas izveide ir vesela operācija: jādefinē mērķi, kurus vēlas sasniegt, un koncepts. Tad seko izstrādes periods, kad tiek veidots dizains un lapa tiek programmēta. Pēc tam – vairākkārtējas testēšanas un uzlabošanas process. Kvalitatīvai vietnei tas aizņems mēnešus, nevis dienas vai nedēļas. Turklāt pēc vietnes izveides darbs neapstājas, jo tā ir jāuztur un jāattīsta – jāpiesaista auditorija, jāpievieno informācija un jāveic SEO optimizācija, kā arī dažādas kampaņas.

Mājaslapa nav brīnumlīdzeklis tik vienkāršai un pēkšņai pārdošanas palielināšanai. Piemēram, ja šonedēļ vai šomēnes bija slikti pārdošanas apjomi un uzņēmums kā risinājumu izvēlas veidot mājaslapu jau rītdien, tad parītdien pārdošanas apjomi pēkšņi nekļūs augstāki! Mājaslapa ir lielisks, efektīvs un ārkārtīgi nozīmīgs pārdošanas kanāls, taču tas ir papildinošs komponents veselā pārdošanas ciklā.

Tāpēc Kebbe IT mērķis ir izglītot uzņēmēju un palīdzēt apzināties, ka mājaslapa ir ilgtermiņa attīstība un nepārtraukta, mērķtiecīga kustība. Mēs vēlamies, lai klients sadarbībā ar mums saņem atbilstošāko piedāvājumu un risinājumu, kas cels pārdošanas apjomus internetā un audzēs klienta uzņēmumu.

Vai arī Tu esi sastapies ar kādu no minētajiem šķēršļiem? Izstāsti savu pieredzi komentārā vai uzdod jautājumus! Ja šis raksts bija noderīgs, padalies arī ar draugiem un kolēģiem!

Autors: Edgars Kebbe
Birkas: , , , ,