Facebook algoritms

Sociālie mediji ir ietekmīgs rīks biznesa attīstībā:

  • Ļauj sasniegt klientu vietējā un globālā mērogā – jebkurā vietā un laikā – galvenais, lai ir interneta savienojums;
  • Ļauj stāstīt par savu zīmolu publiskajā platformā – iespēja parādīt, ar ko atšķirās no konkurentiem, un iesaistīt auditoriju savā ikdienas komunikācijā;
  • Ļauj būvēt komunikāciju, lai veidotu ciešu saiti ar auditoriju.

FACEBOOK ALGORITMS 

Facebook algoritms ir aprēķinu kopums, kuru izmanto Facebook, lai izlemtu, kādu saturu jūs redzat savā laika joslā.

Lai saprastu, kādu stratēģiju izmantot savai Facebook komunikācijai, kopā iesim cauri Facebook algoritma atjauninājumiem no 2017.gada.

2017. gads:

Video izpildes līmenis

  • Facebook skatās videoklipu procentuālo izpildes līmeni. Ja lietotājs skatās visu, vai lielāko daļu videoklipa, tad pakalpojumā Facebook nākamajā ziņu plūsmā prioritātes tiks piešķirtas līdzīgiem videoklipiem.
    • ieteikums biznesam: Ja par savu taktiku ir izvēlēta videoklipu veidošana, tie jātaisa tādi, lai lietotājs to vēlētos noskatīties līdz galam, lai pēc tam līdzīga satura video turpinātu parādīties lietotāju laika joslās.

Reakciju emoji

  • Pievienota reakciju funkcija, lai palielinātu lietotāju iesaistes līmeni, kas arī dod spēcīgu indikatora signālu, ka lietotājs ir ieinteresēts šajā ziņā.
    • ieteikums lietotājam: ja jūs nesaista ziņa, nelieciet “Angry”, bet atstājiet to nepamanītu, jo jebkura rekacija palīdzēs uzlabot ziņas parādīšanos laika joslā
    • ieteikums biznesam: veidojiet saturu, uz kuru var reaģēt ar emoji reakciju pogām.

Zemas kvalitātes saites

  • Facebook algoritms nosaka, ka tas neiekļaus ziņu plūsmā ierakstus, kuri saturēs zemas kvalitātes spam veida saites, kurās nav nozīmīga satura, lai nemaldinātu lietotājus.Šajā ziņā priekšroka tiks dota spēcīgām un ar saturu bagātām saitēm.
    • Ieteikums: savos rakstos atsaukties uz kvalitatīvām un satura bagātām saitēm, lai Goolge un Facebook to neindeksētu kā spamu.

Viltus ziņu apkarošana

  • Līdz ar iepriekšējo atjauninājumu aizsākusies viltus ziņu apkarošana. Facebook seko līdzi tiem profiliem, kuri dienā ievieto daudz postus ar saitēm, kuras lielākoties ved uz spam veida vai maldīgu saturu, kuru galvenais mērķis ir klikšķu skaits. Lai gan Facebook nevar ietekmēt publicēto ziņu skaitu, viņš var ietekmēt, lai šāda tipa saturs pēc iespējas mazāk parādītos Facebook laika joslā.
    • Ieteikums biznesam: nepaļauties uz šādu Facebook lapu un saišu dalīšanos, lai paši sev nesamazinātu lietotāju iesaistes līmeni.

Ielādes ātrums

  • Ja Jūs kā biznesa lapas ar sociālo mediju palīdzību vēlaties nodrošināt lielāku plūsmu uz mājaslapu, pārbaudiet, vai Jūsu mājaslapai ir normām atbilstošs ielādes laiks, jo arī šo Facebook pievienojis savai algoritma indeksācijai. Tagad ne tikai Google klasificē lapas ar ātru ielādes laiku, bet arī Facebook.
    • ieteikums: Publikācijās ievietotajām saitēm jābūt ar ātru ielādies laiku. Citādā gadījumā tiek veidota slikta lietotāja pieredze, un ziņas parādīšanās laika joslā tiek ierobežota.

3D attēli

  • Lai palielinātu lietotāju iesaisti un pildītu vienu no algoritmiem, facebook ieviesies 3D attēlu funkciju.
    • lasīt vairāk: developer.facebook.com

Pārspīlēti veicināta lietotāju iesaistīšanās

  • Pēc lietotāju saņemtajām sūdzībām, Facebook ieviesa atjauninājumus, kas diemžēl nāk par sliktu biznesa lapām. Facebook bloķē publikācijas, kurās izmantota “lietotāju iesaistes ēsma” – reakciju izmantošana, dalīšanās, komentēšana, tagošana. Pie šāda veida publikācijām pieskaitāmi arī visiem iemīļotie konkursi.

 

NB! Facebook skaidro, ka publikācijas, kurās lūdz pēc padoma, runā par pazudušu bērnu vai ziedojumu vākšanu, netiks ietekmētas

2018.gads:

Lietotāju pieredze

  • Ar šo jauno atjauninājumu tiek samazināts laika joslā redzamo ziņu skaits no zīmoliem, izdevējiem, tirgotājiem un citām biznesa lapām. Facebook pauž bažas par kvalitatīvas pieredzes nodrošināšanu, kas veicinās lietotāja labklājību. Viņu pētījumi liecina, ka patiesa mijiedarbība starp draugiem ir tas, kas veicina labsajūtu atrodoties portālā. Atjauninājums paredz komentāru un dalīšanās ietekmi pār klikšķiem un “like”. Tā pamatā ir ideja par #Meaningful content
    • ieteikums biznesam: jācenšas izveidot ziņas, kas varētu radīt organiskas diskusijas Facebook lietotāju vidū.

Uzticamība

  • Kā vienu no jaunajiem algoritmiem Facebook ieviesis uzticamības komponentu, kurš vērsts tieši uz Lapām.
    • ieteikums biznesam: savas lapas veidot uzticamas, norādīt visu nepieciešamo informāciju un neko neslēpt no lietotājiem.

NB! Šis algoritms tiek testēts visu 2018.gadu.

Vietējās ziņas

  • Tā kā Facebook iestājas par indivīda labsajūtu un vēlmēm, jaunais algoritmas atbalsta to, ka lietotāja laika joslā augstāk rādīsies vietējās ziņu lapas, lai viņš redzētu, kas notiek ar viņa draugiem, ģimeni, paziņām un komūnu kopumā.

Pārpublicētas ziņas

Lai mazinātu lapas, kuras “plūc citu laurus”, Facebook izdod algoritma atjauninājumus, kas paredz, ka lapas, kuras pārbulicē ietekmīgāku ziņu portālu tekstus, tiks izslēgtas no laika joslas vai mazināta to ietekme, jo šādas ziņu lapas paņem jau gatavus tekstus, izveido tās kā maksas reklāmas un veicina savu popularitāti.

Robežpunkts

  • Jaunākais šā gada novembra atjauninājums paredz, ka Facebook izņems saturu, kurš būs tuvu noteiktajām vadlīnijām par satura aizliegumiem. Piemēram, ziņa, kas var saturēt aizvainojošu tekstu, bet neietilpst “naida runas” (hate speech) kategorijā var tikt samazināta publicēšana laika joslā. Tāpat arī ar seksuāla rakstura bildēm un tekstiem.

NB! Šis atjauninājums pagaidām ir redzams tikai nelielai daļai Facebook grupu, lapu. Ar laiku tas tiks ieviests pilnībā.

 

Kā panākt, lai Biznesa lapas ziņas iekļūtu laika joslā, sasniegtu lielāku auditoriju un iesaistes līmeni:

  • Maksas reklāmām un maksas publikācijām ir lielākas priekšrocības pār parastajām ziņām, bet iepriekš minētie algoritmi tāpat tiek ņemti vērā, neraugoties uz to, cik samaksāts par reklāmu.
  • Liec cilvēkiem runāt par sevi – veido saturu, kuram cilvēki vēlas pievienot savus komentārus, ievieto kaut ko interesantu un paturi prātā video opciju. Facebook to uztvers kā veiksmes atslēgu.
  • Neizmanto pārspīlētu lietotāju iesaisti – šādi posti tiek slēpti no laika līnijas, bet turpinot tos veidot, arī pašas lapas reitings var tikt samazināts
  • Analīzē publikācijas – Analīzē savas Facebook lapas pārskatus un ievieto ziņas tad, kad sekotāji ir tiešsaistē.

 

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,