Fecebook reklāma

Kampaņa facebook reklāma - Kebbe IT pamaciba

Mārketinga speciālistu izaicinājums ir līdzsvarot īstermiņa atdevi ar ilgtermiņa zīmola izaugsmi. Svarīga ir ļoti skaidra ideja par Facebook reklāmas vai citas digitālās kampaņas mērķi – gan īstermiņa pārdošanu, gan ilgtermiņa zīmola veidošanu – un uzraudzīt kampaņas efektivitāti šī mērķa sasniegšanā. Galu galā mārketinga speciālisti vēlas zināt, vai viņu ieguldījumi Facebook reklāmā atbalsta uzņēmuma biznesa un komunikācijas mērķus, kā arī optimizē kampaņas, lai panāktu vislielāko atdevi.

Kā balancēt īstermiņa kampaņas ar ilgtermiņa zīmola atpazīstamības veicināšanu?

1.Pielāgojies mainīgajiem patērētāju plašsaziņas līdzekļu paradumiem

Piemēram, cilvēki mazāk sāk skatīties TV un to uztver vairāk kā fona troksni – ar katru sekundi samazinās uzmanības līmenis, tādēļ arī reklāmas netiek pamanītas. Vairāk izmanto telefonus un tabletes informācijas patērēšanai, kā arī presi lasa tiešsaistes veidā.

2.Kampaņas plāno ilgtremiņa zīmola atpazīstamības veidošanai

Digitālie mediji ir labi izveidoti kā īstermiņa pārdošanas kanāli – cilvēki redz reklāmu un uz to nekavējoties reaģē, piemēram, lejupielādējot lietotni vai apmeklējot tīmekļa vietni, vai sazinoties ar uzņēmumu. Tas pārliecina mārketinga speciālistus, ka viņu digitālā kampaņa darbojas un ka tā nodrošina uzņēmumam ROI.

 

Digitālās kampaņas veicina arī ilgtermiņa zīmola mērķus, palīdzot zīmoliem veidot komunikāciju/ attiecības ar cilvēkiem un spēcīgu atgriezenisko saiti, tāpēc zīmols nekavējoties nāk prātā arī iepirkšanās laikā.

 

Lai saprastu kampaņas lomu zīmola veidošanā, reklāmdevējiem ir jāmēra tādi vadošie rādītāji kā izpratne, apsvērumi un asociācija. Tie var neietekmēt pārdošanu nekavējoties, bet tie laika gaitā veicina izaugsmi un lojalitāti. Lai izveidotu kampaņas ilgtermiņa panākumiem, efektīvi zīmolvedēji gudri piešķir budžetu mediju aktivitātēm. Laba vieta, kur sākt, ir saprast, kā katrs informācijas nesējs veicina zīmola atpazīstamību.

3.Palielini pārdošanas apjomu ar sociālo mediju palīdzību

Facebook

Pew Research Center veiktajā pētījumā par Facebook un tā reklāmu pielāgošanu atbilstošai auditorijai, secina, ka:

 

  • 93 % uzņēmēju, kuri lieto reklāmas, lieto tieši sociālo mediju reklāmas;
  • 27% aptaujāto saka, ka platforma identificējusi viņu intereses kļūdaini;
  • 74% lietotāju nemaz nezināja, ka Facebook uztur sarakstu ar viņu interesēm;
  • 51% neizjūt diskomfortu par faktu, ka Facebook ievāc šādu informāciju;
  • Aptuveni 59% lietotāju sacīja, ka Facebook patiesi izdevies kategorizēt viņu intereses atbilstoši realitātei.

 

2018. gadā Facebook veikuši ievērojamus uzlabojumus reklāmas jomas attīstībā

1.Padarīja reklāmas daudz caurspīdīgākas

  • Lietotājiem rāda vairāk informācijas par uzņēmumu reklāmām – katrai uzņēmuma lapai pievienoja sadaļu ar aktīvajām reklāmām, lai lietotāji var redzēt, kuras no tām sasniegušas arī viņus.
  • ASV lielu biznesa lapu menedžeriem jāievēro 2 soļu atorizēšanās pie katra posta ievietošanas, lai novērstu viltus lapu aktīvu darbību, kā arī pasargātu lapu no trešo cilvēku iejaukšanās (ja tiek pie menedžera FB profila datiem). Tāpat FB ziņo menedžerim par katru neatpazītu autorizēšanos.
  • Piešķīra īpašu marķējumu politiskajām reklāmām un iespēju ziņot par nelikumīgu politiksās reklāmas kampaņu. Šis darbojas ASV, bet tiks ieviests arī Brazīlijā, Anglijā un Indijā.
  • Iekš Ads Manager padarīja skaidrākus un saprotamākus reklāmas mērīšanas rīkus.

2. Palīdzēja novērst iespējamu reklāmu nepareizu izmantošanu

  • Papildināja sarakstu ar mērķauditorijas specifikāciju pēc interesēm, izglītības utt.
  • Pievienoja iespēju IZSLĒGT no kampaņas mērķauditoriju pēc pievienotajiem rādītājiem.
  • Uzlaboja zīmola drošības jautājumus, ieviešot iespēju redzēt, kādās saitēs parādīsies izveidotā reklāma, un pēc tam lejupielādēt atskaiti.
  • Iespēja identificēt sliktu pieredzi – pērkot produktus no reklāmām ir poga, kur var norādīt, vai iepirkšanās pieredze bija laba vai slikta.

 

Facebook reklāmas formāti

  • Video
    • Prognizēts, ka 2021.gadā 78% no informācijas plūsmas būs video.
    • Video formāti: 9:16 to 16:9
    • Video faila lielums: 4GB Max
    • Video min garums: 1 sekunde
    • Video max garums: 240 minūtes
    • Teksta garums: 125 rakstzīmes
    • Bilde, kuras satur vairāk kā 20% teksta var tikt rādīta mazāk.
    • Saites apraksti:
      • Nosaukums: 25 rakstzīmes
      • Saites apraksts: 30 rakstzīmes

 

  • Bilde (darbojas par 75-90% efektīvāk)
    • Ieteicamais nosaukuma garums – 4 vārdi
    • Saites apraksts – 15 vārdi
    • Jāsatur mazāk par 20% teksta
    • Fila tips: jpg or png
    • Minimālais bildes izmērs: 600 x 600 px

 

  • Kolekcija
    • Preču vienības no kataloga
    • Kolekcijas pieredze parasti ietver vāka attēlu vai video, kam seko vairāki produktu attēli. Kad kāds noklikšķina uz kolekcijas reklāmas, viņi nokļūs uz tūlītēju pieredzi – pilna ekrāna pieredze, kas veicina iesaistīšanos un interesi.
    • Nosaukums: 25 rakstzīmes
    • Teksta garums: 90 rakstzīmes

 

  • Karuselis
    • Līdz 10 bildēm vai video vienā reklāmā, katrai ar savu iekšējo saiti
    • To var izmantot gandrīz visos Facebook reklāmu formātos – karuseļveida, viena attēla, video, slaidrādes un kolekcijas

 

  • Slaidrāde
    • Pievieno skaņu, tekstu, bildi. Reklāma no Ads  Manager rādīsies kā video reklāma

 

  • Tūlītēja pieredze
    • Nodrošina pilna ekrāna mobilo telefonu draudzīgu pieredzi
    • Iespēja pievienot kontakformu, CTA uz mājaslapu u.c. funkcionalitāti

 

  • Darījumu paviediens (Lead generation ads)
    • Darījumu pavediena reklāmas Facebook un Instagram palīdz apkopot informāciju no cilvēkiem, kas ir ieinteresēti jūsu uzņēmumā. Šī reklāma tiek rādīta, izmantojot attēlu, video vai karuseli, un pēc tam iesaista lietotāju reklāmā un jūsu biznesā
    • Var pievienot, piemēram, pogu “Pieteikties”, kur apakšā slēpjas noteikta forma

 

  • Īpašie piedāvājumi
    • Piedāvājumi ir atlaides, kuras varat kopīgot ar saviem klientiem Facebook. Varat izveidot savu piedāvājuma reklāmu, lai parādītos kā attēls, video vai karuseļveida.

 

  • Iesaistīšanās publikācijās
    • Parastā esošo publikāciju apmaksāšana

 

  • Pasākumu reklāma
    • Var izmantot, lai veicinātu izpratni un popularītāti par jūsu uzņēmumu un vispārēju lietotāju iesaisti.
    • Reklāma var būt kā attēls vai video.

 

  • Lapas “Patīk”
    • Veicina uzņēmuma lapas jaunus patīk skaita pieaugumu

 

Lasi vairāk par Facebook:

 

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,