GK Neiroklīnikas mājaslapas izstrādes gadījuma analīze

GK Neiroklīnika mājaslapas izstrādes projekta gadījuma analīze

Šajā rakstā lasi:

Klienta situācija

GK Neiroklīnika ir specializēta neiroloģijas klīnika, kas piedāvā gan diagnostiku, gan ārstēšanu.  Klīnikas esošā lapa bija samērā novecojusi, īpaši tajā ievietotā informācija un attēli. Tāpat mājaslapa nebija strukturēta pēc lietotājam ērtākās prakses, saturs netika publicēts SEO draudzīgā formātā un pakalpojumu atvērumi nebija strukturēti atbilstoši ērtas lasāmības principiem.

Iepriekš pie šīs mājaslapas vairākus gadus bija darbojies izstrādātājs, kurš to pamazām pilnveidoja, taču uzņēmums bija izaudzis tik liels, ka tās izmaiņām un attīstībai bija nepieciešams iet uz priekšu ātri un operatīvi. Iepriekšējais izstrādātājs šādu uzlabojumu dinamiku vairs nespēja nodrošināt klienta vēlmes, jo darbojās viens.

GK Neiroklīnikas telpas un vizuālā identitāte jaunās mājaslapas palaišanas dienā

Darbs pie GK Neiroklīnikas mājaslapas pārveides bija pakāpenisks – tika izvēlētas sadaļas, kas bija svarīgākās, un soli pa solim tika veikta to uzlabošana. Primāri darbs norisinājās pie sākuma lapas un pakalpojumu sadaļas, kas iepriekš bija visai primitīvas.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”atslegvardi”

Atslēgvārdu izpēte

Lai izveidotu cik vien iespējams efektīvāko mājaslapu, tika veikta atslēgvārdu izpēte.
Vispirms ieguvām un izpētījām izejošos atslēgvārdus – ar tiem palīdz klients, kurš iedod atslēgvārdus, kas viņu interesē un vislabāk raksturo viņa biznesa specifiku un darbības jomu. Tāpat izpētījām esošās mājaslapas galvenās kategorijas, pakalpojumus un ar tiem papildinājām izejošo atslēgvārdu sarakstu.

GK Neiroklīnikas gadījumā izejošie atslēgvārdi sastāvēja no:

  • visu pakalpojumu nosaukumiem,
  • speciālistiem,
  • visu speciālstu profesijām (traumatologs, ortopēds u.tml.),
  • kā arī dažādām tipiskām problēmām, kas tiek risinātas klīnikā, piemēram, “galvassāpes”.

Pētījām arī vispārīgi par GK Neiroklīniku – kā viņus jau meklē. Interesanti, ka meklē pat pēc adreses. Viņu atrašanās vieta ir lielā ēkā, kur atrodas arī citi uzņēmumi. Pēc tam ar iegūtajiem atslēgvārdiem attiecīgi strādājam, piemēram, to pašu adresi iekļaujam mājaslapā vairākās vietās.

Tāpat svarīgi ņemt vērā – lai gan uzņēmums piedāvā plašu pakalpojumu spektru, un arī atslēgvārdu izpētē tiek saģenerēts ļoti daudz atslēgvārdu, tik un tā ne visus atlasījām izmantošanai. Ir jāsaprot, ka daudzi no šiem vārdiem ir tik specifiski medicīnas jomai, ka vairums potenciālo klientu nemaz tādus nemeklēs, jo viņiem nav ne jausmas par to eksistenci!

Veicot atslēgvārdu izpēti, ir jācenšas iejusties vidējā potenciālā mājaslapas lietotāja un uzņēmuma apmeklētāja tēlā:

  • kā viņš meklētu šo informāciju?
  • kāds ir viņa meklēšans nolūks?
  • kāds ir viņa zināšanu līmenis?
  • kādus vārdus viņš izmantotu?

Tāpēc arī ir tik svarīgi vairāk skatīties atslēgvārdus pēc cilvēkam risināmās problēmas, ne pakalpojuma vai slimības nosaukuma. Medicīnas jomā tas ir jo īpaši izteikti.

Vēl vērtīgi ir skatīties konkurentu atslēgvārdus. Ar konkurentiem domājot ne tikai tāda paša veida klīnikas nosaukumus, bet arī citus ārstus, kuri piedāvā risinājumus tādām pašām problēmām. Piemēram, “endokrinologs” var būt konkurents, jo, iespējams, viņš kā speciālists sniedz pakalpojumus veselības problēmu risināšanai, kas pēc simptomiem sakrīt ar to, ko GK Neiroklīnikā ārstē.

Atslēgvārdu izpēte pirms šķirošanas:

GK Neiroklīnikas atslēgvārdu izpēte pirms atslēgvārdu šķirošana

Atslēgvārdu izpēte pēc šķirošanas:

GK Neiroklīnika atslēgvārdu izpēte pēc atslēgvārdu šķirošanas

Pēc tam astlēgvārdu izpēti nodevām copywriter rokās, kurš to izmantoja mājaslapas tekstu sagatavošanā. Atslēgvārdu izpēte palīdz tekstu veidotājam saprast, kādus vārdus un to locījumus ievietot tekstā, lai to veidotu atbilstošu ne tikai lasītāja vajadzībām, bet arī meklētājprogrammām.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”atjauninats”

Atjaunināts WordPress

GK Neiroklīnikas mājaslapa, funkcionālie moduļi un dizaina tēma bija novecojusi, arī WordPress satura pārvaldības sitēma nebija atjaunināta uz jaunāko versiju.

Kāpēc to ir svarīgi izdarīt? Novecojis WordPress ir kā drošības caurums, un mājaslapu kļūst viegli uzlauzt un inficēt! Turklāt ir svarīgi atjaunināt abus uz aktuālo versiju – gan WordPress, gan dizaina tēmu – lai nekas mājaslapā nesabruktu un vēlāk nebūtu jāveic nevajadzīgi “glābšanas” darbi.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”struktura”

Jaunas struktūras izveide

Lai veicinātu gludāku un mērķtiecīgāku lietotāju pārvietošanos mājaslapā, tika ieviestas dažādas izmaiņas struktūrā:

  • Balstoties Google Analytics datu izpētē, mājaslapas struktūra tika pārkārtota loģiskākā un lietotājam draudzīgākā izkārtojumā.
  • Tāpat tika atjaunināts pakalpojumu saraksts, izņemot ārā neaktuālos, pievienojot jaunus, kā arī apvienojot vairākus pakalpojumus vienā.
  • Tika izvērtēts, kam ir obligāti jābūt primārajā navigācijā, bet kas labāk iederēsies sekundārajā.
  • Iepriekš GK Neiroklīnikas mājaslapā nebija vienots pakalpojumu saraksts atsevišķā atvērumā, tāpēc tāds tika ieviests jaunajā lapā, lai pakalpojumi būtu vieglāk atrodami un pārskatāmi.
  • Tāpat jauna, vienota un SEO draudzīga struktūra tika piešķirta katra pakalpojuma atvērumam, tajos iekļaujot vienus un tos pašus elementus, lai nodrošinātu pastāvību informācijas atainošanā, kas, savukārt, lietotājam atvieglo orientēšanos saturā.

Jaunā un vecā mājaslapas strukūra - pirms un pēc.

 

Uz šejieni vedīs saites ar id=”atverumi”

Pakalpojuma atvērumu izveide

Iepriekš klīnikas mājaslapas pakalpojumu atvērumos bija maz informācijas un tie bija nestrukturizēti – neliels teksts un labākajā gadījumā arī attēls. Turklāt informācija pie vairākiem pakalpojumiem bija novecojusi vai atsevišķos gadījumos pakalpojums nemaz vairs netika piedāvāts. Kad veicām pakalpojumu pārveidi, piegājām tam pārdomāti, jo atvērts pakalpojums šajā mājaslapā ir tas svarīgākais un pārdotspējīgākais, turklāt tajā ir daudz datu un elementu, kurus nepieciešams strukturēt.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”vizualis”

Atvērta pakalpojuma vizuālais atainojums

Pirmkārt, ir zināms, ka lietotāji vislabāk uztver un ilgāk atcerās vizuāli atainotu informāciju, tāpēc katra pakalpojuma atvēruma augšpusē ir lielais pakalpojumu raksturojošais attēls. Lai attēli būtu kvalitatīvi un labi pildītu savu fukciju, tika piesaistīts profesionāls fotogrāfs, kurš devās uz klīniku un safotogrāfēja nepieciešamos kadrus, kā arī apstrādāja tos vienotā stilā.

GK Neroklīnikas mājaslapas galvenais attēls atvērta pakalpojuma skatā

Lai attēli veiksmīgi raksturotu pakalpojumu, fotogrāfēšanas process bija radošs, un dažādi klīnikas darbinieki iejutās pacientu lomās un imitēja ierasto pakalpojuma procedūru. Tāpēc šīs fotogrāfijas palīdz lapas apmeklētājam un potenciālajam klientam saprast un izveidot sev priekšstatu par to, kā izskatās vide, kurā noris procedūra, un kā aptuveni šis process noris. Tas savukārt mazina uztraukumu un rosina klienta atvērtību un gatavību pieteikties konsultācijai.

Tā kā iepriekš mājaslapas teksts nebija viegli lasāms, jaunajā mājaslapas pakalpojumu atvērumā informācija ir organizēta daudz ērtāk un pārskatāmāk.

 

Uz šejieni vedīs saites ar id=”primarais”

Primārā informācija

Lapas augšdaļā pēc raksturojošā attēla kā pirmā tiek izvietota primārā jeb svarīgākā informācija, jo ne visi cilvēki noskrullē lapā tālāk par augšdaļu – šādus datus var aplūkot tādā lietotāju uzvedības mērrīkā kā HotJar.Tāpēc ir ļoti svarīgi nozīmīgus blokus un informācijas pieturpunktus neizvietot pašā atvēruma apakšā.

GK Neiroklīnikas izstrāde. Lapā tika ievietsi elementi - ikonas vienotai informācijas atainošanai

 

1. Pēc raksturojošā attēla seko pāris ievadoši teikumi, bet pēc tam ar virsrakstiem un ikonām ir izcelta būtiskākā informācija, kas klientu varētu visvairāk interesēt – procedūras ilgums, sagatavošanās, sajūtas, ierobežojumi, metodes priekšrocības un rezultāti. Šie punkti ir kā vienojošais elements un parādās pie katra pakalpojuma. Ja kādam cilvēkam nav nepieciešams konkrētais pakalojums, bet viņš tikai vēlas paskatīties piedāvājumu, tad viņam nav katrā lapā no jauna jāizprot katra atvēruma struktūra, jo viņš jau zina, ko sagaidīt, un acis veikli atrod nepieciešamo.

2. Izcēlām svarīgāko informāciju, kas ļauj pārskatīt un atrast galveno informāciju. Ir izpētīts, ka viens no veidiem, kā cilvēki lasa informāciju mājaslapās, ir acīm skrienot pāri tekstam kustībā Z burta formā. Tāpēc šādi arī izkārtojām tekstu, lai pārliecinātos, ka lasītāja acis “aizķeras” pie svarīgākā.

3. Pēc tam seko poga “Pieteikt vizīti”, kas arī ir ļoti vērtīgi, jo ir daudz cilvēku, kas negrib zvanīt, viņiem ir ērtāk vizīti pieteikt internetā. Šī poga lietotāju aizved uz kontaktformu, kas atrodas atsevišķā lapā. Aizpildot laukus, klients norāda pie kāda speciālista vēlas doties, un vēlāk ar viņu jau sazinās administrators.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”sekundarais”

Sekundārā informācija

Sekundārās informācijas izvietošana mājaslapā

Savukārt tālāk, ja lietotājam ir saglabājusies interese, tika izveidota padziļināta informācija par konkrēto pakalpojumu – šis teksts ir garāks, taču tik un tā ir ievēroti labas lasāmības likumi, saturs ir pareizi sastrukturēts ar virsrakstiem un apakšpunktiem. 

Šajā lapas daļā pie klīnikas pakalpojumiem jau tiek klāstīta informācija par diagnostiku, iespējamiem simptomiem slimībai, ko ārstē šajā pakalpojumā. Ieviešot šādu bloku mājaslapā, piegājām no skata punkta “Kā vēl var pārliecināt lasītāju? Kā šis var būt noderīgi viņam?”  Šis saturs arī tiek veidots, balstoties atslēgvārdu izpētē, tāpēc, ja meklēs Google konkrēto problēmu un simptomus, tad lietotājs nokļūs tieši GK Neriklīnikas mājaslapas pakalpojumu sadaļā. 

Arī “Pieteikt vizīti” poga zemāk lapā parādās atkārtoti. Tātad, ja apmeklētājs tomēr ir no lasītājiem, kam interesē vairāk par konkrēto pakalpojumu, tad varbūt pēc padziļinātas lasīšanas viņš jau būs pārliecinājies, ka vēlas pieteikties vizītei un poga būs ērts atgādinājums, kur un kā to izdarīt.

Tāpat pie atvērta pakalpojuma vēl ir sānu josla, kur atrodas kontaktinformācija. Tāpēc, lai sazinātos ar klīniku, nav jādodas vēl meklēt kontaktu sadaļu – apmeklētājs var palikt konkrētajā lapā un paturēt acu priekšā pakalpojuma nosaukumu un citu informāciju.

Kontaktinformācijas izvietojums mājaslapā pie atvērta pakalpojuma - GK Neiroklīnikas piemērs

Pie daudziem pakalpojumiem ir pievienota arī galerija, kur var aplūkot vairāk, kā klīnikas piedāvātā  procedūra notiek, ir pa soļiem parādīts – šeit jums pieliek to, ieslēdz šo, paskatās to.  

GK Nerioklīnikas mājaslapā ievietota foto galerija, lai parādītu, kā norisinās procedūra

 

Vēl katram pakalpojumam ir arī pievienotas saites uz mājaslapas informatīvo sadaļu, piemēram, iespējams uzzināt vairāk tieši par galvas reiboņiem vai citu aktuālu un saistītu problēmu. 

Speciālisti

Atslēgvārdu izpētes posmā tika secināts, ka cilvēki daudz meklē arī pēc atslēgvārdiem, kas ir konkrētu speciālistu vārds un uzvārds. Šeit saskatījām iespēju izmantot to SEO optimizācijai, kā arī uzticamības veicināšanai. Tāpēc mājaslapā pie katra pakalpojuma pievienojām bloku, kur atainoti speciālisti, kas veic konkrēto procedūru. 

Turklāt, uzklikšķinot uz interesējošā speciālista, ir iespējams izlasīt speciālista aprakstu – to varētu saukt par speciālista “profilu”. Arī speciālistu apraksti visi veidoti pēc vienas uzbūves, lai atvieglotu lasītājam satura uztveršanu. Pārsvarā aprakstīta ārsta specialitāte, izglītība, pieredze u.tml. Tāpat iespējams atzīmēt speciālistu ar “Patīk”, ja pieredzi ar šo speciālistu klients ir uzskatījis par labu.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”filtrs”

Filtrs

GK Neiroklīnikas mājaslapā ir ieviests simptomātisks pakalpojumu filtrs

GK Neiroklīnikas mājaslapas pakalpojumu sadaļā tika ieviesta arī jauna funkcionalitāte – filtrs, kur nepieciešamo iespējams atrast pēc problēmas. Piemēram, “Galvas reiboņi”, “Galvassāpes”, “Atmiņa” un citi. Uzklikšķinot uz izvēlētā kritērija filtrā, lietotājs ierauga visus pakalpojumus, kas saistīti ar norādītās problēmas risināšanu.

Šis filtrs lieti noder, ja mājaslapas apmeklētājs vēl nav apzinājies īsto risinājumu savai problēmai un vēlas izzināt savas iespējas. Īpaši atvieglojoši tas ir tāpēc, ka medicīnas jomā ir jābūt ļoti specifiskām zināšanām, un simptomātisks filtrs atvieglo orientēšanos klīnikas piedāvājumā.

Atsauksmes

Lai veicinātu apmeklētāju uzticēšanos klīnikai un tās profesionāļiem, pie pakalpojumiem tika ieviests arī vienots atsauksmju bloks. Kad potenciālais klients, kurš nezina konkrēto uzņēmumu, ienāk mājaslapā pirmoreiz, viņš ar acīm meklē signālus, kas raisa uzticamību uzņēmumam un tā sniegtajiem pakalpojumiem. Atsauksmes ir viens no rīkiem, kas to palīdz nodrošināt, tāpēc GK Neiroklīnikas mājaslapā tika pieslēgts Facebook atsauksmju modulis. Speciālais modulis nodrošina šī procesa automatizāciju, kā arī sniedz iespēju norādīt, lai atsauksmju blokā tiek izvadīti tikai pozitīvie uzņēmuma vērtējumi.  

Uz šejieni vedīs saites ar id=”dizains”

Uzlabojumi dizainā

Uzsākot darbu pie jaunās mājaslapas, klients sāka arī darbu pie klīnikas jaunās vizuālās identitātes. Tā kā trūka laika gaidīt uz vizuālās identitātes izstrādi, un klīnika vēlējās virzīties uz priekšu, tika pieņemts lēmums par esošās krāsu paletes uzlabošanu. Jaunajam dizainam tika piešķirts intensīvāks, svaigāks tonis, kas padara lapu dzīvīgāku. Tas ir kā pagaidu risinājums līdz brīdim, kad varēs ieviest jauno vizuālo identitāti.

Sākuma lapa PIRMS:

GK Neiroklīnikas vecā sākuma lapa - pirms pārvērtībām

Sākuma lapa PĒC:

GK Neiroklīnika sākuma lapa pēc pārvērtībām - jaunā sākuma lapa

 

Mājaslapas pakalpojumu režģis PIRMS:

Mājaslapas pakalpojumu režģis pirms izmaiņām

Mājaslapas pakalpojumu režģis PĒC:

Jaunias GK Neiroklīnikas mājaslapas pakalpojumu režģis

Atvērta pakalpojuma skats PIRMS:

Atvērts pakalpojums klīnikas mājaslapā pirms izmaiņām

Atvērts pakalpojums mājasapā PĒC:

Atvērts pakalpojums mājaslapā pēc izmaiņām

Uz šejieni vedīs saites ar id=”smtp”

SMTP e-pastu moduļa ieviešana

Rūpēs par to, lai kontaktformās ievadītā informācija nekur nenoklīstu, nenokļūtu spamā un tiešām nonāktu pie klīnikas administrācijas, un lai apstiprinājuma e-pasti atrastu savus adresātus, tika ieviests SMTP e-pastu nosūtīšanas modulis. Tas ir serveris, kas palīdz visiem e-pastiem, gan tiem, ko saņem lapas administrators, gan tiem, ko saņem klients, neizgaist  interneta dzīlēs, kā arī palīdz vēstulēm nenokļūt mēstulēs. 

SMTP modulis jeb spraudnis e-pastu nosūtīšanai

Uz šejieni vedīs saites ar id=”seo”

Satura izstrāde un publicēšana atbilstoši SEO labajai praksei

Ko mēs darījām?

Viss, kas tika veikts jaunajā mājaslapā, tika darīts atbilstoši SEO optimzācijas (search engine optimization)  labajai praksei – no atslēgvārdu izpētes un lapas  struktūras izveides  līdz satura veidošanai un publicēšanai. 

Kad mājaslapa ar jauno strultūru un lietotājam draudzīgajiem elementiem tika izveidota, to piepildījām ar labi optimizētu saturu. 

Tekstus rakstīja profesionāls copywriter, iekļaujot nozīmīgākos atslēgvārdus. Satura kopēšanu klients izvēlējās uzticēt mums, un mēs to publicējām pēc labākās SEO optimizācijas prakses, piemēram, organizējot to pareizā H1, H2 (utt.) struktūrā, pievienojot SEO title un rakstot meta description. Tas ir ārkārtīgi nozīmīgi, lai Google mājaslapu iespējami labi indeksētu un ievietotu pēc iespējas augstāk meklēšanas rezulātots. 

H-tagi ir nozīmīgs SEO optimizācijas solis. GK Neiroklīnikas piemērs

Netika aizmirsts arī par attēlu optimizāciju – tika optimizēts to izmērs, arī nosaukumos, aprakstos un ALT tekstos tika iekļauti atbilstošie atslēgvārdi. Tas ir īpaši svarīgi, lai mājaslapas attēli labi parādītos Google meklētāja attēlu sadaļā un lai error gadījumā mājaslapas bildes vietā būtu aplūkojams šis teksts.

Uz šejieni vedīs saites ar id=”redirect”

Mājaslapas kopēšana uz servera un 301 redirect

301 redirect izveidošana ir nozīmīgs solis efektīvā seo optimizācijā pēc jaunas lapas palaišanas

Ļoti svarīgs solis pēc mājaslapas izstrādes bija pareiza mājaslapas kopēšana uz servera. Uzkopējot mājaslapu uz servera uzreiz tika salikti 301 redirect, kas nodrošina to, ka mājaslapā neparādijās “404 error”.

Jāsaprot, ka pēc mājaslapas izmaiņām daudzas saites lapā vairs nepastāv, taču tik un tā uzrādās un ir klikšķināmas Google meklētājprogrammā. 301 redirect ir kritiski nozīmīgi, lai apmeklētāji, uzklikšķinot uz šīm neeksistējošām saitēm, nesaņem pretī “404 error” un nepamet mājaslapu. Mūsu pieredzē ir redzēts ļoti daudz gadījumu, kad mājaslapās tas netiek izdarīts, un sekas tam ir šādas: ir palaista jauna un skaista mājaslapa, taču organiskie rezultāti no meklētājprogrammām ir sliktāki nekā ar iepriekšējo mājaslapu!

sliktais un labais piemers seo optimizācijai pēc mājaslapas nomaiņas

Uz šejieni vedīs saites ar id=”rezultats”

Projekta rezultāts

Kad mājaslapa ar jauno struktūru, uzlaboto ātrumu, atsvaidzināto dizainu, atjaunotajiem moduļiem un SEO optimizēto saturu tika palaista, ilgi nebija jāgaida, lai ieraudzītu rezultātus. 

GK Neiroklīnikas mājaslapai pieslēgtajā Google Analytics datos redzams spēcīgs organisko apmeklētāju plūsmas pieaugums – par līdz pat 230% vairāk nekā vecajā mājaslapā!

GK Neiroklīnikas Google Analytiks dati rāda strauju apmeklētāju pieaugumu pēc jaunās mājaslapas palaišamas

Kā GK Neiroklīnika vērtē paveikto mājaslapā? To uzzini šajā video:

 

Uz šejieni vedīs saites ar id=”secinajumi”

Secinājumi

  • Rezultātus nesošs SEO ietver labu struktūru, atslēgvārdos balstītus tekstus, optimizētus attēlus un 301 redirect izveide;
  • Ar jaunas mājaslapas izveidi organisko lietotāju plūsmu mājaslapā ir iespējams palielināt līdz pat 230%;
  • Augošam biznesam ar vēl lielākiem biznesa mērķiem ir nepieciešama kvalitatīvi izstrāda platforma, kas ir spējīga palīdzēt uzņēmumam tiekties uz to, nevis traucē izaugsmes procesam;
  • Lai radītu ne tikai Google, bet arī klientam draudzīgu mājaslapu, svarīgs aspekts ir iedziļināšanās biznesa būtības niansēs (šajā gadījumā – medicīnas jomai raksturīgajā specifikā), kā arī apmeklētāju mājaslapas lietošanas paradumos un tendecēs;
  • Veiksmīgus projektus raksturo ne tikai tie soļi, ko esam šeit veikuši, bet arī klienta uzticēšanās profesionāļiem par to, ka šie soļi ir nozīmīgi un nepieciešami, lai gūtu panākumus ar jauno mājaslapu;

 

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,