5 Google Analytics sniegtās iespējas Tavam biznesam

5 Google Analytics sniegtās iespējas - Kebbe IT

Uzzini par piecām iespējām, ko Tavam biznesam sniegs Google Analytics izmantošana! Šajā reizē vēlamies pastāstīt par rīku, kura pamatā ir mājaslapas lietotāju datu apkopošana. Google Analytics sniegtā informācija būs pievienotā vērtība, piemēram, digitālā mārketinga aktivitāšu plānošanā un mērīšanā. 

1. Iegūsti reāllaika datus Google Analytics

Google Analytics sniedz iespēju iegūt datus par šībrīža mājaslapas apmeklētājiem. Tā, piemēram, iespējams uzzināt, cik šobrīd lietotāji ir mājaslapā un kādas sadaļas tiek apmeklētas. Tāpat iespējams uzzināt, vai mājaslapas apmeklētājs izmanto datoru, planšetdatoru vai viedtālruni. Līdzās tam tiek norādīti dati par pilsētu un valsti, no kuras mājaslapa tiek apmeklēta. 

Funkcija īpaši noderēs brīžos, kad tikko uzsākta jauna kampaņa vai mājaslapā izvietota jauna informācija. Google Analytics parādīs, vai lietotāji ar informāciju mijiedarbojas.  

2. Pārzini savu auditoriju

Lietotāji 

Nozīmīgs faktors ikdienā ir savas auditorijas pārzināšana. Google Analytics nodrošina arī daudzveidīgus demogrāfisko datus, piemēram, mājaslapas apmeklētāju dzimumu un vecumu. Tāpat pieejama informācija par ģeogrāfiskajiem raksturlielumiem un to, kādā valodā lietotājs sazinās. Līdzās tam Google Analytics sniegs informāciju par jaunajiem lietotājiem un tiem, kuri mājaslapu apmeklējuši jau vairākas reizes. Jāņem gan vērā, ka viens lietotājs var izmantot gan datoru, gan viedtālruni.  

Iegūtie dati palīdzēs mērķtiecīgi segmentēt nepieciešamo auditoriju ne vien mājaslapas attīstībai, bet arī dažādu sociālo mediju kampaņām. 

Sesijas

Google Analytics sniedz informāciju arī par sesijām. Viena sesija ir aptuveni 30 minūtes garš laika sprīdis, ko lietotājs pavada mājaslapā. Apmeklētājs var veikt vairākas sesijas. Tas ietver, piemēram,  vairāku lapu apmeklēšanu, video skatīšanos, rakstu lasīšanu. Arī brīžos, kad interneta pārlūkā tiek izmantota cita cilne, bet mājaslapa paliek atvērta, sesija turpinās. Šī iemesla dēļ Google mēra vidējo sesiju skaitu vienam lietotājam. Līdzās tam pieejama informācija par apmeklēto lapu skaitu vienā reizē. 

Vidējais lapā pavadītais laiks parādīs, cik lietotāji ir ieinteresēti mājaslapā pieejamā satura patērēšanā. Iegūtie dati ļaus saprast, vai kādā no lapām nepieciešami uzlabojumi, piemēram, papildināts saturs. 

Atlēcieni 

Līdzās tam Google Analytics sniedz informāciju par atlēcienu līmeni jeb bounce rate. Tas norāda uz brīžiem, kad apmeklētājs izgājis no mājaslapas, neveicot nevienu darbību. Ja mājaslapas saturs nav pietiekami saistošs un aizvien vairāk lietotāju ātri pamet mājaslapu, atlēcienu līmenis augs. 20 – 40% atlēcienu ir tuvu labam rādītājām. 

Apmeklējumi 

Google Analytics sniegs datus arī par to, cik procenti lietotāju apmeklē mājaslapu no datora, bet cik – no viedtālruņiem. Tā kā aizvien vairāk lietotāju patērē saturu viedtālruņus, liela nozīme ir responsīvam mājaslapas dizainam. Tāpat Google Analytis sniegs informāciju par lietotāju izmantotajiem operatoriem, piemēram, Bite vai Tele2, kā arī pārlūkprogrammu, piemēram, Google Chrome vai Mozzila Firefox.

Iegūtie dati palīdzēs lietotāju uzvedības analizēšanā, ļaujot piedāvāt labāko pieredzi uzņēmuma mājaslapā. Izmantojot Google Analytics, pieejami avoti, no kuriem lietotāji ienākuši, kā arī tas, kuras lapas apmeklējuši. Līdzās tam tiek norādīts, kurās lapās vērojams lietotāju kritums. Tas palīdzēs novērtēt nepieciešamību ievietot interesantāku saturu, piemēram, video vai attēlu. 

3. Iepazīsti populārākos kanālus

Google Analytics norādīs arī uz populārākajiem kanāliem, no kuriem uzņēmuma mājaslapa tiek apmeklēta. To vidū tādi kanāli kā:

  • Tiešā plūsma jeb direct flow, kad apmeklētāji nonāk mājaslapā, ierakstot tās adresi. 
  • Organiskie meklējumi jeb organic search, kad lietotājs mājaslapās nonācis no meklēšanas programma.
  • Pay search jeb apmakātās Google Ads kampaņas.
  • Ārējās lapas jeb refferals, kad lietotājs nonācis mājaslapā no, piemēram, kāda bloga, kurā ievietota saite uz Tava uzņēmumu.

Līdzās tam svarīga ir klātesamība sociālajos medijos. Google Analytics sniegs informāciju no kādām sociālo mediju vietnēm mājaslapa tiek apmeklēta, piemēram, Facebook vai Instragram. Tāpat nozīmīgi pievērst uzmanību atslēgvārdiem, jo rīks parādīs, ar kādiem atslēgvārdiem lietotāji mājaslapā nonāca. 

4. Seko līdzi rīcībai Google Analytics

Lai uzzinātu, kurām lapām veikt optimizāciju vai cita veida uzlabojums, svarīgi sekot līdzi mājaslapas lietotāju rīcībai. Google Analytics sniegs informāciju par populārākajām un mazāk apmeklētājām lapā, tajās pavadīto laiku. 

Svarīgi domāt par lapas ielādes ātrumu. Ātrs lapas ielādes ātrums palīdzēs lietotājos nodrošināt uzticamību un ietaupīt laiku. Google Analytics sniegs informāciju par lapā pavadīto laiku, kā arī to, cik ātri tā ielādējusies. Page Speed, kas ļaus noteikt lapas ātrumu un sniegs ieteikumus uzlabojumiem.  

Iespējams arī izveidot dažādus notikumus, piemēram, rīcības pogas (call to action) klikšķi, pieteikšanās jaunumiem vai segmentēšana pēc presēm. Šī funkcija apkopos veikto darbību biežumu. Datus būs iespējams saglabāt, lai vēlāk varētu analizēt.

 5. Apkopo e-komercijas rezultātus 

Visbeidzot Google Analytics būs palīgs e-komercijas datu ieguvē. Ar rīka palīdzību iespējams redzēt veikto darījumu daudzumu, kādas preces ir iegādātas un cik daudz par tām samaksāts. Tā, piemēram, iespējams gūt datus par viena vai divu mēnešu ieņēmumiem. 

Sāc izmantot Google Analytics sniegtās iespējas sava uzņēmuma labā jau šodien! Rīka apkopotie datie ļaus regulāri iegūt informāciju par aktuālajām kampaņām, kā arī atskatīties uz jau aizvadīto mārketinga aktivitāšu rezultātiem. 

Ja Tev ir radušies jautājumi, droši raksti komentārā – mēs atbildēsim!