Google My Business: 9 jaunumi atpazīstamības veidošanai

Atklāj jaunākās iespējas Tavam uzņēmumam tapt pamanītam Google meklēšanas rezultātos! Pēdējā piecgadē Google My Business ļāvis atrast vairāk nekā 150 miljonus vietējo uzņēmumu. Taču vēl aizvien ir daudz uzņēmēju, kuri šo iespēju nav izmantojuši. 

Google My Business – bezmaksas rīks labākiem meklēšanas rezultātiem

Google My Business ir bezmaksas rīks, kas ļaus potenciālajiem Tavu uzņēmumu Google meklēšanas rezultātos pamanīt daudz ātrāk. Lietotājiem tā būs iespēja vienkopus iegūt pašu svarīgāko informāciju par Tavu uzņēmumu, piemēram, atrašanās vietu, darba laiku, piedāvātos pakalpojumus un produktus. 

Esi redzams Google Maps  

Vēl jo vairāk Google My Business sniedz iespēju parādīties Google Maps rezultātos. Piemēram, meklējot kādu restorānu, degvielas uzpildes staciju, tirdzniecības centru vai webizstrādes uzņēmumu, lietotāji var ātri iegūt informāciju par tuvumā esošajiem objektiem. 

Google Maps ekrānšāviņš - Kebbe ITVēl vairāk iespēju viedtālrunī

Aizvien biežāk lietotāji informāciju par uzņēmumiem iegūst savā viedtālrunī. Tieši tādēļ arī Google My Business jaunākās opcijas optimizētas mobilo ierīču vajadzībām. Īpaša uzmanība pievērsta arī iespējām izvietot attēlus un uzņēmuma logo. 

Esi savas informācijas pavēlnieks  

Līdz ar Google My Business uzņēmuma profila izveidi, Tu brīvi vari rediģēt uzņēmuma informāciju, mainīt nosaukumu, pielāgojot to, piemēram, sezonalitātei. Tas ļaus veidot dažādus uzsvarus konkrētos periodos. 

Pieci iemesli, kādēļ būt Google My Business:

1. Redzams un viegli atrodams. Līdz ar šāda profila izveidi uzņēmums kļūs redzamāks un vieglāk atrodams Google meklēšanas rezultātos. Profila izveide esošajiem un potenciālajiem klientiem ļaus iegūt galveno informāciju par uzņēmumu, tostarp uzreiz atvērt mājaslapu, iepazīties ar produktiem vai sniegtajiem pakalpojumiem. Tāpat Google My Business ir nozīmīga SEO optimizācijas sastāvdaļa – ievadītā informācija ļaus iegūt labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. 

2. Mijiedarbība ar klientiem. Google My Business ir Tava iespēja ātri iepazīstināt ar galvenajiem produktiem un pakalpojumiem. Tāpat esošie un potenciālie klienti šeit varēs iegūt un atstāt atsauksmes. Klientu vērtējums tiks attēlots ar zvaigznēm, līdzās esot arī komentāram. Svarīgi apzināties, ka Tev ir iespēja atbildēt uz visām atsauksmēm. Iesaistīšanās diskusijā par sniegtajiem pakalpojumiem vai produktiem būs labs veids, lai parādītu ieinteresētību un rūpes par klientu.

3. Brīva informācijas pārvalde. Google My Business attēlos informāciju, ko profila īpašnieks pats būs izveidojis. Tieši tādēļ tā ir arī viegli pārvaldāma. Svarīgi gan apzināties, ka dažādām funkcionalitātēm informāciju iespējams mainīt vien pāris reizes gadā. Tāpat var paiet pāris dienas, līdz Google apstiprinās veiktās izmaiņas. Dažādus labojumus var ieteikt arī lietotāji, līdz ar to tā ir vēl viena iespēja mijiedarboties ar klientiem. 

4. Bezmaksas reklāma. Google My Business ir bezmaksas rīks, tādēļ tā ir arī bezmaksas iespēja vairot Tava uzņēmuma atpazīstamību. Ievietotā informācija lietotājiem ērti būs pieejama gan Google, gan Google Maps meklēšanas rezultātos. Līdzās profila pamatinformācijai Tev būs iespēja publicēt arī fotogrāfijas un ziņas. Šī var būt lieliska vieta, kur rādīt un stāstīt par produktiem un pakalpojumiem, kā arī gaidāmajiem pasākumiem un īpašajiem piedāvājumiem. 

5. Statistika. Google My Business ir vēl viena vieta, kur uzņēmumam iegūt statistiku par esošo un potenciālo klientu paradumiem. Platformas piedāvātajā analītikas sadaļā vari uzzināti, piemēram, kā klienti Tevi atraduši, ar kādiem atslēgvārdiem meklējuši, cik daudz reizes atvērta mājaslapa vai zvanīts uz norādīto tālruni, izmantojot Google My Business profilu. 

Jaunākās iespējas

Google My Business ik gadu piedāvā vairākus atjauninājumus. Tie uzņēmējiem ļauj labāk stāstīt par piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem, sasniedzot izvirzītos mārketinga mērķus. Iepazīsti šogad realizētos atjauninājumus!

1. Izvēlētajai kategorijai ir nozīme

Vairāk nekā 3500 iespējamo kategoriju

Veidojot Google My Buiness profilu, vispirms nepieciešams norādīt primāro kategoriju, kādā uzņēmums darbojas. Piemēram, webizstrāde, ēdināšana, finanses. Šobrīd Google apkopojis vairāk nekā 3500 kategoriju, kuras regulāri papildina vai pēc laika maina to nosaukumus. Kategorijas izvēlei ir liela loma, kāds turpmāk izskatīsies uzņēmuma Google My Business profils un kādas būs pieejamās funkcijas. Izvēloties attiecīgu kategoriju, var pievienot arī atšķirīgas saites, piemēram, tikšanās rezervēšana, konsultācijas rezervēšana, pasūtījumu veikšana, galdiņu rezervēšana kādā restorānā. 

Kategorijās balstītas funkcionalitātes

Jaunākie atjauninājumi ir saistīti ar kategorijās balstītām funkcionalitātēm. Piemēram, ja Google My Business konts tiktu radīts viesnīcai, profilā attēlotos viesnīcu zvaigžņu vērtēšanas sistēma. Tāpat ar krāsainām ikonām būtu iespējams norādīt viesnīcā pieejamās ērtības. Nozīmīgi gan ņemt vērā, ka zvaigžņu skaitu Google indeksēs, izmantojot trešo pušu sniegto informāciju. Papildus tiek ņemts vērā arī tas, cik cilvēku apmeklē viesnīcas mājaslapu, ievadot adresi tīmekļa pārlūkprogrammā. Liela nozīme ir arī viesnīcu īpašnieku atsauksmēm. 

Mašīnmācība kā informācijas ieguves pamats

Liels pamats informācijai ir Google izmantotā mašīnmācība, kas pārbauda un novērtē viesnīcu atribūtus Google My Business profilā. Piemēram, cena, atrašanās vieta, telpu lielumus un citas ērtības, kas ir pieejamas. Ja norādīsiet, ka jūsu GMB kontā vairāk piedāvājat luksusa vietas vai luksusa ērtības, piemēram, bāru numuriņā, ledusskapi – tā būs vēl viena iespēja saņemt augstāku vērtējumu. 

Saites tiešsaistes pasūtījumiem un rezervācijām  

Līdzīgi arī, piemēram, pārtikas un ēdināšanas uzņēmumiem iespējams pievienot saites uz tiešsaistes pasūtījumiem, rezervācijām un izvēlnēm jeb menu. Piemēram, tie var būt dažādi ēdienu vai dzērienu saraksti, kuriem iespējams pievienot fotogrāfijas. 

Konkrētā kategorija var nozīmēt jaunas profila funkcijas

Visbeidzot kategoriju izvēle ietekmē Google My Business profila papildus funkcijas. Piemēram, pakalpojumu sniedzējiem veselības aprūpē vai skaistumkopšanā iespējams pievienot gan informāciju par pakalpojumiem jeb services, gan sarakstu jeb menu ar iespēju tos rezervēt. 

2. Vienā profilā – viena atrašanās vieta

Vienā Google My Business lapā iespējams norādīt vienu lokāciju. Ja Tavam uzņēmumam ir vairākas atrašanās vietas, iespējams izmantot lokāciju grupu. Tādā veidā Google sapratīs, ka tas ir viens un tas pats uzņēmums, bet ar vairāk atrašānās vietām. Nozīmīgi apzināties, ka katrai lokācijai nepieciešams veidot savu profilu. Šajā situācijā uzņēmumam būs pieejama funkcionalitāte, kas ļaus vieglāk organizēt visus izveidotos profilus. Trūkums ir tas, ka lietotāju atsauksmes katrā lokācijā tiks apkopotas atsevišķi, līdz ar to nebūs savstarpēji saistītas. 

3. Iespēja veidot īpašos piedāvājumus

Šis atjauninājums pieejams tikai Google My Business mobilajā  lietotnē. Meklējot uzņēmumus no viedtārluņa, pie katra profila ir pieejama poga “Sekot”. Ar lietotnes palīdzību katram uzņēmējam ir iespēja aplūkot, kuri cilvēki sākuši sekot. Katram no sekotājiem iespējams nosūtīt īpašo piedāvājumu, piemēram, 5% atlaide uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem. Tas ir vēl viens veids, kā iegūt jaunus klientus vai stiprināt esošo klientu lojalitāti, kā arī  sniegt informāciju par piedāvāto. 

4. Iespēja veidot saīsinātas saites

Google My Business jaunākie atjauninājumi ļauj veidot saīsinātas saites gan uz izveidoto profilu, gan atsauksmēm. Tā ir lieliska iespēja dalīties ar profilu ne vien sociālajos medijos, bet arī e-pastā. Klientu atsauksmju apkopošana Google My Business profilā ļaus veidot lielāku uzticamību uzņēmumam un tā piedāvājumam. Ar īpaša moduļa palīdzību visas atstātās atsauksmes iespējams integrēt arī uzņēmuma mājaslapā. 

kebbeit-gmb

5. Iespēja pievienot vāka jeb cover fotogrāfiju

Līdzīgi kā Facebook, tā arī Google My Business profila lietotājiem iespējams pievienot profila “vāka” attēlu. Tā būs galvenā bilde, kas būs pieejama, piemēram, Google Maps meklēšanas rezultātos. Tā noteikti ir iespēja labāk uzrunāt klientus un atainot piedāvātos pakalpojumus un produktus. 

6. Čaklākie tiek atalgoti

Ja būsi aizpildījis vairāk nekā 80% Google My Business profilā nepieciešamās informācijas, Tev būs iespēja pievienot uzņēmuma logo. Tas viedtālruņu lietotājiem ļaus iepazīt arī Tava uzņēmuma vizuālo identitāti. Tāpat 5% uzņēmumu, kas savā profilā darbojošies visaktīvāk, saņem ne vien digitiālu, bet arī fizisku goda zīmi. Tā būs vēl viena iespēja klientiem ļaut vieglāk atrast un mijiedarboties ar uzņēmumiem. Aktīva profila uzturēšana un mijiedarbošanas ar klientiem ir nozīmīgs solis SEO uzlabošanai. 

7. Iespēja pārdot produktus

Google My Business šodien var kļūt arī par mazu interneta veikalu, kurā iespējams izvietot pakalpojumus un produktus. Piemēram, lielā kategorija ir kurpes, bet zem tās slēpjas pieci dažādi piedāvātie produkti. Katrai precei iespējams pievienot aprakstu, cenu, kā arī pirkšanas saiti. Šādā veidā iespējams veidot dažādas preču un pakalpojumu kategorijas, kas lietotājiem ļaus iepazīt visu uzņēmuma piedāvāto. 

Google My Business produktu ietietošana Kebbe IT piemērs

 

8. Arī maksas reklāmas ir iespēja

Arī Google reklāmas iespējas ir piedzīvojušas pārmaiņas. Daudziem labi zināmas ir Google Search reklāmas, tomēr šobrīd aizvien aktuālākas kļūst arī Google Hotel Ads. Tā ir specifiska iespēja viesnīcām, samaksājot par Google pakalpojumu, lai uzņēmums iegūtu papildu funkcijas reklāmai. Klientiem tas sniedz iespēju redzēt brīvos laikus, rezervēt viesnīcas numuriņus, kā arī salīdzināt cenas. Tāpat ar fotogrāfiju un daudzveidīgu ikonu palīdzību iespējams aplūkot naktsmītnes sniegtās iespējas. 

9. Google My Business ir domāts dažādu jomu uzņēmumiem

Google My Business attīsta dažādu jomu profilus. Pagaidām to vidū ir Google My Business Hotel, kā arī Car Dealership. Otrais, kā jau nojaušams, darbojas auto pārdošanā. Tāpat tiek attīstīts arī Chains, kas domāts uzņēmumiem lielāka tīkla formātā. Pieļaujams, ka drīzumā tiks attīstas arī citas jomas, piemēram, tūrisms. 

Google My Hotel iespējas

Google My Business Hotel ir speciāli veidots viesnīcām. Izmantojot šo iespēju, viesnīcas var izcelties konkurentu vidū. Tā ir papildus iespēja stāstīt par viesnīcas ērtībām ar dažādu ikonu palīdzību. Tāpat arī profila rediģēšanas skatā iespējams pievienot dažādus atribūtus, piemēram, ka viesnīca ir dzīvniekiem draudzīga, pieejama bezmaksas autostāvvieta un WiFi. 

Tāpat būs pieejams arī viesnīcas vērtējums, ko Google ģenerē automātiski. Tas būs vēl viens vizuāls elements, kas spēs piesaistīt cilvēku uzmanību. Darba laiku Google ģenerē automātiski, norādot 24/7. Ja Tava nāktsmītne darbojas citā režīmā, Google Atbalsts sniegs padomus situācijas labošanai. Online rezervācija lieliski ies roku rokā ar Google Hotel reklāmām – tās ir krāsainākas, plašāk aprakstītas un ar cenām, līdz ar to vairāk spēj ieinteresēt potenciālos nakšņotājus. 

wolmar-googly-my-business-kebbeit

Google komanda Tevi atbalstīs

Gadījumos, kad profilā ievietotā informācija ilgāku laiku neparādās meklēšanas rezultātos, aicinām vērsties pie Google Atbalsta. Ar čata funkcijas palīdzību iespējams nodot nepieciešamo informāciju, lai Google darbinieki iespējami drīz sniegtu padomus situācijas atrisināšanai. 

Google My Business sniegtās iespējas nemitīgi attīstās, tādēļ jau tuvākā nākotnē tam būs vēl lielāka loma digitālā mārketinga ikdienā. Attīsti savu profilu un ļauj klientiem Tavu uzņēmumu un piedāvājumu atrast ātrāk! 

Ja Tev ir radušies jautājumi, droši raksti komentārā – mēs atbildēsim!

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,