Uzņēmuma Google My Business profila izveide 15 minūtēs. Tu to vari!

Google My Business sniegtās iespējas

Esi domājis, kā potenciālajiem un esošajiem klientiem vieglāk atrast Tavu uzņēmumu Google? Google My Business izmantošana ļaus klientiem ātri iegūt pašu svarīgo informāciju par uzņēmuma ikdienu un tā sniegtajiem pakalpojumiem. 

Pirmais iespaids par uzņēmumu internetā  

Google My Business sniegs iespēju radīt pirmo iespaidu par Tavu uzņēmumu tiešsaistes vidē. Jau laikus ir nozīmīgi atcerēties, ka kontā ievietoto informāciju nepieciešams atjaunot. Šī iemesla dēļ vēlams laiku pa laikam pārbaudīt informācijas pamatotību.     

Kā sākt Google My Business kontu?

Konta izveide

Izveidojot kontu, nepieciešams ierakstīt uzņēmuma nosaukumu. Tāpat svarīgi izvēlēties kategorijas un apakškategorijas, kas saistītas ar uzņēmuma darbību. Piemēram, Kebbe IT gadījumā kategorija ir WEB izstrāde, bet starp apakškategorijām ir mārketings, e-komercija un datu vizualizācija. Līdzās tam iespējams pievienot nelielu aprakstu par uzņēmumu (līdz 750 zīmēm). Ieraksti arī uzņēmuma darbalaiku un tālruņu numuru. 

Atrašanās vietas adrese

Tā kā vienā no Google My Business sadaļām jāievada arī uzņēmuma adrese, tā automātiski tiks savienota ar Google Maps. Šis ir nozīmīgs faktors, lai uzņēmums interneta vidē tiktu optimizēts arī pēc tā atrašanās vietas. Uzspiežot uz adresi, klienti ātri nokļūs uz karti.     

Pakalpojumu saraksts

Google My Business iespējams izveidot arī pakalpojumu sarakstus. Tas ļauj veidot detalizētāku priekšstatu par uzņēmuma darbību. Katram pakalpojumam iespējams pievienot tā nosaukumu, cenu, kā arī aprakstu.     

Atribūtikas

Sadaļā, ko dēvē par atribūtikām, iespējams norādīt uz papildu īpašībām, kas raksturīgas uzņēmumam. Piemēram, bezmaksas autostāvieta klientiem, sēdeklītis bērniem, kafejnīcas galdiņi ārā.     

Starp citu…

Uzņēmuma konta izveidē iespējams izmantot arī emocijzīmes jeb emoji. Šāda prakse līdz šim gan vairāk sastopama ārvalstīs, tāpēc to efektivitāte konkrētā uzņēmuma gadījumā būtu jātestē. Tā, piemēram, burgernīca tekstā izmanto burgera emocijzīmi. Šāda pieeja lietotājiem ļauj meklētājā ievadīt burgera emocijzīmi, lai atrastu tuvāko vietu maltītei.     

Atceries par fotoattēliem un video     

Dažādu attēlu un video izmantošana arī Google My Business vidē ļaus labāk vēstīt Tava uzņēmuma stāstu. Fotoattēli par 35% paaugstina klikšķu skaitu, kā arī par 42% palielina iespēju, ka klienti Tavu uzņēmumu atradīs Google Maps.     

Jau konta izveides gaitā ieteicams pievienot uzņēmuma logo. Tā būs viena no pirmajām lietām, ar ko potenciālajiem vai esošajiem klientiem asociēsies konkrētais uzņēmums. Google parūpēsies par to, lai pirmie parādītos attēli, kas guvuši lielāko iesaisti.     

Izveidotajā kontā attēlus iespējams pievienot dažādās sadaļās. Svarīgi apdomāt attēlu nosaukumus, lai tie būtu SEO draudzīgi. Līdzās tam iespējams pievienot 360 grādu fotoattēlus, kā arī video. To ieteicamais garums ir līdz 30 sekundēm.     

Stāsti par uzņēmuma jaunumiem     

Google My Business kontā iespējams pievienot arī uzņēmuma aktualitātes. Nepieciešamības gadījumā saturs ir dublējamas ar uzņēmuma sociālo mediju kontos publicēto. Ieraksti parādīsies septiņas dienas, bet kā pirmā tiks norādīta svaigākā informācija. Kontā esošās informācijas regulāru atjaunošanu atvieglos e-pasta ziņu saņemšana, kurā atgādinās par aktualitātes derīguma termiņa beigām.     

Klientu efektīvākai iesaistei, piemēram, pirkumu veicināšanai iespējams izveidot aktīvo jeb Call To Action pogu. Tāpat klientiem iespējams sniegt informāciju par pasākumiem, kas saistāmi ar uzņēmumu. Līdzīgi, kā tas izdarāms sociālo mediju vietnē Facebook.     

Atsauksmēm ir nozīme     

Liela loma Google My Business lapas izmantošanā ir lielotāju atsauksmēm. 80% interneta vidē esošie atsauksmēm tic tik pat stipri, kā to teiktu draugs vai kolēģis. Atsauksmes viennozīmīgi ļauj radīt uzticamību Tavam uzņēmumam un tā sniegtajiem pakalpojumiem. Svarīgi reaģēt gan uz labām, gan sliktām atsauksmēm, ko ievietojuši meklētājprogrammas lietotāji. Tas parādīs, kas redzat cilvēka viedokli.     

Atsauksmes ir jo īpaši svarīgi “krāt” tieši Google My Business, jo pēc tam tās ir iespējams integrēt mājaslapā!

Google My Business iespējas ir vēl plašākas     

Google My Busines sniedz iespēju izveidot nelielu mājaslapu. Svarīgi atcerēties, ka tas nespēs aizstāt patstāvīgu uzņēmuma mājaslapu. Šajā gadījumā kontā iespējams izvēlēties vizuālo noformējumu, pievienot jaunumus, izveidot sadaļu jautājumiem un atbildēm, kuras var sniegt ikviens no lietotājiem. Lapas galvenā funkcija ir būt ceļvedim uzņēmuma pakalpojumos. 

Visbeidzot, gluži kā Google Analytics, tā arī Google My Business kontā iespējams sekot līdz daudzveidīgiem datiem. To vidū ir saites, no kurām klienti apmeklē lapu, izmantotie atslēgvārdi meklēšanā un citi raksturlielumi.     

Google My Business iespējas ir plašas. Tādēļ katram uzņēmumam vien atliek atrast savu pieeju tā izmantošanā.