Instagram atjauninājumi 2020.gadā, kas Tev ir jāzina!

Instagram aktualitātes 2020 – būtiski uzlabojumi, kas jāzina

Šajā rakstā interesants temats – Instagram aktualitātes, tendences, kas skārušas šo platformu kopš 2019. gada aprīļa. Arī mums, sagatavojot informāciju, izdevās uzzināt jaunumus, par kuriem paši iepriekš nenojautām. Kas ir mainījies un kas ir aktuāls no satura publicēšanas tendencēm tieši šobrīd?

Instagram aktualitātes – dažādas iespējas pilnveidot Instagram lietošanu

Instagram aktualitāšu ir ļoti daudz, un interesantākās no tām esam apkopojuši. Lai par tām pārliecinātos, lasot rakstu ņem rokās telefonu un uzreiz apskaties, kā Instagram aplikācijā izskatās katra no tām!

1. Instagram aktualitāšu saraksta augšgalā – #palīdzivietējamuzņēmumam

Iespējams, būsi pamanījis, ka šobrīd aktuāls ir daudzu lietotāju aicinājums atbalstīt vietējos ražotājus. Arī Instagram platforma ir rīkojusies, lai palīdzētu pandēmijas laikā atbalstīt vietējos uzņēmējus – izdodot vairākas interaktīvās uzlīmes, kuras Instagram lietotāji var ievietot Story sadaļā. Šādā veidā iespējams koplietot saites uz pirkšanas iespējām šādām lietām:

  • dāvanu kartes;
  • pasūtīšana tiešsaistē;
  • ziedojumi.

Instagram ieviesis iespēju ziedot story ierakstos

Šādas iniciatīvas mērķis ir mudināt cilvēkus veikt kāda veida pirkumu, lai atbalstītu uzņēmumus, kurus ikdienā ir iecienījuši, īpaši to vēršot uz tādām nozarēm, kas balstītas uz pakalpojumu sniegšanu. 

Lai šādu pārdošanu veicinātu, šādas rīcības (CTA) pogas iespējams pievienot, ja Tev ir biznesa profils, to ievietojot blakus “Message” vai “Contact” sadaļai.  

2. DM jeb tiešās ziņas desktop versijā

Daudzi, kuri gaidīja šādu funkciju, beidzot var atviegloti uzelpot. Tagad sarakstīties Instagram platformā var arī caur datora versiju, lai saziņu ar, piemēram, potenciālajiem klientiem padarītu vieglāku, ja ikdienā nākas vairāk izmantot datoru. 

Tagad Instagram tiešās ziņas var aplūkot arī Instagram desktop versijā

3. Jauna savu datu lejupielādes funkcija

Pašā marta izskaņā Facebook paziņoja, ka būs jauni datu piekļuves rīki gan Facebook, gan Instagram. Datu lejupielāde ir pavisam ātra un vienkārša, un to var izdarīt jebkurš no Instagram lietotājiem. Kā to izdarīt?

  1. Ieej iestatījumos (Settings).
  2. Atver sadaļu “drošība” (Security)
  3. Lejupielādē savus datus (Download data).

Instagram datus tagad ir iespējams lejupielādēt un aplūkot

Šādā veidā lejupielādējot datus Tu redzēsi, kā esi izmantojis vietni – kādus ierakstus atzīmējis ar “Patīk”, kādus komentārus ievietojis, kādus profila atjauninājumus veicis. Šādā veidā iespējams noskaidrot arī satura kategorijas, kas Tevi interesē, tādējādi sniedzot ieskatu par to, kāpēc redzat noteiktu saturu cilnē “Izpētīt” (Explore).

4. Jaunas sekotāju kategorijas

Šis ir noderīgs jaunais atjauninājums, jo tādējādi Tu kā Instagram lietotājs vari redzēt:

  • ar kuriem profiliem pēdējo 90 dienu laikā esi mijiedarbojies;
  • kuri lietotāji, profili visbiežāk ir parādījušies laika joslā, pateicoties Instagram algoritmiem. 

Šādu iespēju izmantot var būt noderīgi analītiskos nolūkos tieši uzņēmuma kontā, jo tādā veidā iespējams noskaidrot, kuri lietotāji visvairāk mijiedarbojas ar Tava uzņēmuma saturu, tādējādi, iespējams, atklājot jaunas auditorijas nišas, par kurām iepriekš nebiji zinājis.

Svarīgi atcerēties – ir iespējams grupēt cilvēkus, kuri Tev seko, izvēloties vienu no kategorijām: “Earliest Followed” – grupēt no senākajiem sekotājiem, “Latest Followed” – grupēt no jaunākajiem sekotājiem, ko var izmantot satura veidošanas procesā, saprotot, kurai grupai konkrēta veida saturu var

Iespējams, ka esi pamanījis – situācijās, kad Tev Instagram platformā uzraksta jauns cilvēks, Tev ir iespēja izvēlēties, kurā no prioritātēm viņu pievienot, lai kategorizētu cilvēkus un izceltu tos, kurus konkrētās situācijās varētu būt nepieciešams atšķirt no pārējiem.

6. “Personal”, “Business” un tagad arī “Creator”

Agrāk Instagram platformā bija iespējams izveidot divu veidu profilus – personīgos un biznesa. Tagad pievienojies ir vēl trešais veids – Creator, un tas ir piemērots satura veidotājiem. Ar ko tas atšķiras no iepriekšējiem diviem? Galvenokārt ar analītiku. Šādā profilā pieejama jauna ieskata funkcija – redzēt, kurš ir sācis sekot, bet kurš atsekojis. 

Lai pārslēgtos uz šādu profilu → Settings → Account (lapas apakšā)

Instagram tagad piedāvā iespēju izvēlēties creator jeb radītāju profila iestatījumu, kam piemīt dažādi ievērojami plusi

7. Live lejupielāde kā IGTV

Šī funkcija būs piemērota tiem, kuri Instagram platformā veido tiešraides, jo šobrīd iespēja tiešraides uzreiz pēc to beigām saglabāt IGTV. Tā kā atrasties tiešraidē ir iespējams laika posmā līdz vienai stundai, tad arī šobrīd Instagram TV paredz iespēju tur ievietot video, kura garums ir robežā no 1 minūtes līdz 1 stundai. 

8. Zīmola monitorings

Ne visai jauns, bet noderīgs atjauninājums ir saistīts ar Story sadaļu. Instagram ir izlaidis jaunu funkciju, kas parāda to Story sarakstu, kuri ir minējuši Tavu kontu pēdējās diennakts laikā. Šāda informācija parādās aktivitātes loga augšdaļā. Šādu funkciju var izmantot, lai gūtu labumu –  dalies ar Story, kurā pieminēts uzņēmums,  jo lietotāju radīts saturs ir viena no šī gada aktuālākajām tendencēm. 

9. Vecuma ierobežojums

Pastāv virkne ar ierobežojumiem, kas attiecas uz reklāmu publicēšanu, īpaši tad, ja konkrētais pakalpojuma sniedzējs vai produkta pārdevējs atrodas ierobežotākā laukā, piemēram, nodarbojoties ar alkoholisko dzērienu tirdzniecību. Līdz šim Facebook bija iespējams ierobežot auditoriju, kurai tiek rādīta reklāma, nosakot vecuma ierobežojumus, un tagad šāda funkcija ir iespējama arī Instagram platformā. 

Tas nozīmē, ka uzņēmums var noteikt vecuma ierobežojumu personām, kuras nedrīkst iepazīties ar profilā publicēto informāciju. Kā iestatīt ierobežojumus?

Settings → Business →  Sadaļa par vecuma ierobežojumu kontam

Instagram ieviesis iespēju ierobežot, kāda vecuma cilvēki redz uzņēmuma Instagram profilu

 

10. Biznesa profila skata pielāgošana

Līdz šim biznesa profili izskatījās vienādi, un profilā varēja redzēt gan kategoriju, gan aprakstu un kontaktinformāciju. Tagad zīmoliem ir iespējams savā biznesa profilā paslēpt gan biznesa kategoriju, gan kontaktinformāciju. Šādā gadījumā profila parādīšanas iespējas ir elastīgas, kas dod Tev lielāku kontroli pār to, kā lietotāji mijiedarbojas ar Tava uzņēmuma profilu. 

Tomēr šī ir situācija, kad, iegūstot kaut ko vienu, nākas zaudēt ko citu – šajā gadījumā tas attiecināms uz veidu, kā tiek attēlota garāka informācija aprakstā. Ja iepriekš visa informācija parādījās uzreiz, neatkarīgi no apraksta garuma, tad šobrīd, līdz ko tiek ievietots nedaudz garāks apraksts, daļa no tā tiek paslēpta zem “More” pogas.

11. Pret izsmiešanu un huligānismu

Pasaulē aktualitāti iegūst mobings un nepieciešamība pēc tā izskaušanas. Instagram ir iestājies pret citu lietotāju pazemošanu un izsmiešanu. Kā? Ar mākslīgā intelekta palīdzību platforma spēj atpazīt saturu, kas ietver ir norādes uz pazemošanu. Ierobežojumi no Instagram puses ir dažādi:

  • aizliegums ievietot postu;
  • slēgta iespēja pievienot komentāru, kas orientēts uz izsmiešanu.

Tomēr Latvijas gadījumā šāda satura pārbaude ar mākslīgā intelekta palīdzību var nedarboties tik efektīvi, kā analizējot saturu, kas rakstīts angļu valodā, jo šāda veida atjauninājumi spēj labāk lasīt vārdus angliski. 

12. Nevēlamu komentāru paslēpšana

Gadās situācijas, kad ir kāds cilvēks, kurš nemitīgi Tavā profilā sniedz komentārus nepamatoti, aizskaroši vai melnā mārketinga nolūkos. Tagad pastāv iespēja šādus komentārus paslēpt no ieraksta, kā arī šādus ierobežojumus lietotājam noteikt arī nākotnē. 

Brīdī, kad esi paslēpis kāda cilvēka komentārus, viņš par to nezinās, jo tos joprojām redzēs pie konkrētiem ierakstiem, kur tos tika pievienojis. Šos komentārus redzēsi arī Tu, bet ne pārējie lietotāji. 

Kā paslēpt komentāru? → Turi uz komentāra → Info logs → Restrict “@lietotājvārds”

13. Tēmturu ieskats

Lai Instagram platformā veicinātu ierakstu sasniegto auditoriju, tiek lietotas mirkļbirkas (hashtag). Instagram ļauj apskatīties mirkļbirku efektivitāti, un to var redzēt pie katra individuālā ieraksta analītikas datiem. Tas ļauj analizēt, kuru tēmturu izmantošana ir efektīvāka, bet kurus labāk neizmantot. 

Situācijās, ja netiek izmantoti ļoti populāri tēmturi, var gadīties, ka Instagram nepiedāvās analīzi katram tēmturim atsevišķi, bet tikai visiem kopā.

Instagram biznesa un creator lapas var redzēt katram ierakstam mirkļbirku analītiku

14. Publikācijas vairākos kontos reizē

Šobrīd ir iespēja publicēt vienu ierakstu vairākos Instagram kontos vienlaicīgi. Tad, ja Tu pārvaldi līdzīgus kontus, kuros vēlies ievietot vienādu saturu, tas var būt noderīgi, jo ļauj ietaupīt laiku. 

15. Vairākas bildes un video vienā Story

Pastāv iespēja Story sadaļā publicēt vairākas bildes un video vienā stāstā, uzreiz tos rediģējot un pievienojot visu, ko vēlies – tekstu, mūziku u.c. Tas atvieglo satura publicēšanu un ietaupa laiku.

16. Bildes ALT teksts

Kam ALT teksti ir vajadzīgi? Tie ir vajadzīgi cilvēkiem, kuri izmanto ekrāna lasītāju. Tajā brīdī, kad tiek izmantots šis ekrāna lasītājs, ierīce ierunā arī to, kas ir redzams bildē, jeb nolasa ALT tekstu. 

Šobrīd nav vēl ticis noskaidrots, vai šis darbojas arī meklēšanas rezultātu optimizācijai, bet mūsu ieteikums ir labāk to darīt, jo ja nu tā izrādās patiesība?

17. Bultas pildspalva Story sadaļā

Šis atjauninājums nav ļoti nozīmīgs, bet var reizēm noderēt. Instagram nemitīgi atjauno Story sadaļu, jo tas ir populārākais satura veids, ko šajā platformā šobrīd patērē lietotāji. Piemēram, bultas pildspalvas jaunieviesums ļauj uzvilkt jebkādu līniju uz foto vai video, un tās gals vienmēr pārveidosies par bultas formas galu. 

Instagram jaunākais atjauninājums iekļauj Story zīmuli, kura galā automātiski izveidojas bulta

18. Sponsored pie lokācijas taga

Šobrīd influenceri darbojas ļoti aktīvi, popularizējot dažādus produktus, un regulas nosaka to, ka viņu pienākums ir pateikt, ka šis saturs ir sponsorēts. Bieži šādu piezīmi liek norādīt paši uzņēmumi. 

19. Instagram rebrendings 

Šo rebrendingu Instagram ir veikuši, lai parādītu, ka šī platforma ir daļa no Facebook ģimenes. Lai arī šķiet, ka tas varētu būt maznozīmīgi, tā gluži nav, jo tas nozīmē, ka abas platformas strādā, lai uzlabotu to funkcionalitātes un varētu tikt uzskatītas par vienotu kopienu.

20. Tava Instagram aktivitāte

Lai arī Instagram darbojas uz to, lai Tu pēc iespējas ilgāk noturētos aplikācijā, viņi ir ieviesuši funkciju, lai parādītu, cik ilgu laiku dienā Tu esi pavadījis Instagram platformā. 

Tāpat šajā funkcionalitātē ir jāpiemin iespēja iestatīt atgādinājumu situācijām, ja šis aplikācijā pavadītais laiks ir pārāk ilgs. 

Lai aplūkotu savu lietotnē pavadīto laiku, dodies: Settings → Your Activity

21.”About This Account” Information

Šis atjauninājums ir saistīts ar to, ka šajā informācijas vidē ir daudz viltus ziņu, profilu, tiek pirkti sekotāji un profili, kā rezultātā nākas mēģināt izskaust šādu praksi Instagram platformā. Lai pārliecinātos, ka uzņēmumi paliek caurspīdīgi un godīgi savos profilos, ir iespējams pārbaudīt informāciju par konkrēto profilu.

Ja Tu kādreiz esi jautājis, kā kādas personas konts ir strauji pieaudzis, vai arī savā plūsmā esi pamanījis dīvainu lietotājvārdu, iespējams, tas ir tāpēc, ka viņi nopirka kontu no citas personas un tam pievienoja jaunu saturu!

“About This Account” ļauj redzēt dažādus datus par jebkuru uzņēmuma profilu Instagram:

  • pievienošanās datums;
  • valsts;
  • aktīvās reklāmas;
  • bijušie lietotājvārdi;
  • konti ar kopīgiem sekotājiem.

Instagram ieviesis iespēju aplūkot informāciju par katra uzņēmuma kontu un iepriekšējos uzņēmuma nosaukumus

22. Pērc uzreiz no posta!

Šī funkcija ir ekskluzīva uzņēmumiem, kuri pārdod fiziskus produktus. Svarīgi atcerēties, ka šai funkcijai, atšķirībā no Story sadaļas, nav vajadzīgs noteikts skaits sekotāju.

instagram piedāvā iespēju iepirkties lietotnē

23. Aktivitātes statuss Dirrect Message sadaļā

Ieejot ziņu sadaļā, Tu vari redzēt, kurš lietotājs pirms cik ilga laika pēdējoreiz ir bijis tiešsaistē. Šķietami vienkārša lieta, bet agrāk tā nebija pieejama.

24. Jautājumu un atbilžu uzlīmes LIVE

Esam stāstījuši, ka tiešraidēm ir sava priekšrocība – tās Story lentē parādās pašā sākumā. Vēl viena no jaunajām funkcijām LIVE kontekstā ir saistīta ar “Q&A” uzlīmēm. Tagadietotāji pirms tiešraides savos Story var ielikt interaktīvo uzlīmi, kur sekotāji uzdod jautājumus, un tad, pārraidot LIVE, uzreiz ar jautājumiem var dalīties. 

Kādas Instagram aktualitātes varam sagaidīt nākotnē? 

Ir funkcijas, kas joprojām tiek testētas, un pastāv iespēja, ka tās varētu nonāk lietotāju rīcībā. Kas tiek testēts?

  • Instagram TV reklāmas. Šobrīd tiek strādāts pie monetizācijas funkcijas, kura būs izdevīga jaunajam profila veidam Creator. Šādu kontu lietotājiem būs iespēja pieteikties dalībai “Instagram partneru programmā”. Šādā veidā iespējams radīt reklāmas kopā ar video saturu Instagram TV, no tā gūstot ienākumus.
  • Latest post pop-up. Šī funkcija paredz, ka lietotājam, atverot aplikāciju, parādās atgādinājums par to, kurā lokācijā viņš bija pēdējoreiz, esot Instagram aplikācijā. 
  • Story rediģēšanas opcijas. Šobrīd tiek testēts jauns rīks, kas Instagram lietotājiem ļaus lietotnē rediģēt un apgriezt Story videoklipus.
  • Like slēpšana. Cenšoties samazināt tiešsaistes huligānismu un veicinātu pievēršanos saturam, nevis sociālajām reakcijām uz to, Instagram joprojām testē, kas notiek, kad viņi noņem iespēju lietotājiem redzēt “patīk” cita lietotāja ziņojumā.
  • Papildinātā realitāte Story sadaļā. Būsi pamanījis, ka ir iespēja Story sadaļā izmantot lietotāju radītus filtrus, kur mainās gan krāsas, gan dažādi papildinātās realitātes specefekti. Tos var izveidot jebkurš, tikai nepieciešamas programmēšanas zināšanas. Pats Instagram ir ieteicis aplikāciju “Spark AR”.  

Instagram aktualitātes un tendences šajā gadā – kādas tās ir?

Lai saprastu, vai Tu šobrīd esi atradis pareizo pieeju, izmantojot šo aplikāciju, uzzini, kādas ir Instagram aktualitātes un tendences šajā gadā!

  • Kvalitatīvs foto un video formātā veidots saturs. Tam jābūt vizuāli pievilcīgam, laika joslai jābūt sakārtotai, piemēram, vienotā tematikā, krāsās, filtros u.c.
  • Saturs joprojām ir karalis. Ir divas kategorijas – īsi teksti (125-500 rakstzīmes), kas ietilpst līdz “More” pogai, kad tiek aprauts teksts, un gari teksti. Lietotāji sāk iemīļot garus tekstus un vairāk iesaistās, daloties ar personīgo pieredzi un viedokļiem. 
  • Lietotāju radīts saturs. Viena no aktuālākajām tendencēm, kas parāda, ka citiem interesē konkrētā uzņēmuma produkti vai pakalpojumi, un šis uzņēmums ar tāda veida saturu dalās savā profilā, dodot pievienoto vērtību.
  • Story – atgādini par sevi. Šī ir vispopulārākā satura forma Instagram, un to noteikti ir nepieciešams izmantot, lai par sevi atgādinātu.
  • Instagram LIVE un TV izmantošana. Šāda satura veidošana dod priekšrocības, jo tādējādi iespējams izteikties plašāk un publicēt citādāka veida saturu, kas, iespējams, var atšķirt Tevi no konkurentiem. 
  • Sekotāju iesaistīšana. Aktuāli ir dažādos veidos iesaistīt sekotājus savā saturā – uzdot viņiem jautājumus, ietagot, tādējādi veicinot iesaisti.
  • Teksta attēli. Instagram aktualitātes un tendences ir saistītas arī ar “teksta attēliem”. Attēli ar tekstu sāk kļūt arvien populārāki, jo tādējādi var dalīties ar ātrām un viegli uztveramām idejām.
  • Zīmējumi jeb DOODLE. Bildes arvien vairāk sāk papildināt DOODLE jeb skricelējumi, kādus zīmē uz burtnīcu vākiem, kad, sēžot skolas solā, paliek nedaudz garlaicīgi. Tās var būt, piemēram, kontūras bildēm zvaigznīšu formā vai jebkas cits, lai bildi padarītu interesantāku.
  • “Tagošanas karuseļi”. Šis ir salīdzinoši nesen popularitāti ieguvusi satura papildināšanas forma, kur lietotāji izaicina citus, pievienojot klāt tagus no viņu profiliem. 
  • TikTok stila saturs. Tas pēdējos mēnešos arvien populārāks kļūst Instagram platformā, piesaistot ar interesantu saturu.

Bez tā ir vēl vairākas komunikācijas labās prakses, par kurām ir vērts padomāt un kuras ieteicams lietot savā darbībā, esot Instagram vidē, lai Instagram aktualitātes, kuras plāno izmantot turpmāk, būtu efektīvākas. 

Komunikācijas labā prakse – atceries un ievēro!

Lai uzlabotu sava privātā vai uzņēmuma profila darbību, ievēro šādas komunikācijas labās prakses:

  • komunicē ar skaidru vīziju;
  • optimizē profila aprakstu;
  • veido lietotājvārdu un vārdu, kurš sakrīt vai ir līdzīgs, izmantojot atslēgvārdus;
  • nemaini lietotājvārdu, jo to var uzskatīt par spam saturu;
  • izmanto Story highlights sadaļu, kur ievietot stāstus pēc tam, kad tie pazuduši no Story sadaļas;
  • ievieto mājaslapas adresi;
  • veido autentiskus stāstus, kvalitatīvu saturu;
  • izmanto efektīvu satura garumu ~ 125-150 rakstzīmes. Garāks teksts parādās zem read more pogas);
  • lieto #mirkļbirkas (vidēji 9-15), tas palīdzēs kļūt redzamākam;
  • ievieto saturu biežāk, vismaz 1-3 reizes dienā;
  • atbildi uz tiešajām ziņām.

Instagram aktualitātes 2020. gadam ir daudz, un tas norāda, ka Instagram platforma nemitīgi tiek pilnveidota, lai to padarītu lietotājiem interesantāku. Ceram, ka uzzināji ko jaunu, lai varētu uzlabot savu Instagram profilu un izmantot visas aplikācijas piedāvātās iespējas. Ja Tev ir radušies kādi jautājumi – sazinies, un mēs Tev noteikti palīdzēsim!

Lasi citus rakstus par Instagram

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,