Instagram algoritms

Instagram optimizācija :: Kebbe IT

Instagram algoritms ir viens no rādītājiem, kas nosaka Tava Instagram profila efektivitāti sekotāju vidū. Algoritms ietekmē kā personīgos, tā arī biznesa profilus. Tomēr kā to apiet? Mums ir atbilde – darbojies tā, kā viņš vēlas!

Neliela vēsture, kā Instagrams ienācis mūsu ikdienā:

  • 2010. gada
    • oktobris – Instagram izdots iPhone versijai
  • 2011.gada
    • janvāris – noteiktas populārākās mirkļbirkas vieglākai grupēšanai un meklēšanai
    • septembris – 10 miljoni aktīvo lietotāju
    • septembris – iznāk uzlabota versija priekš iOS
  • 2012.gada
    • aprīlis – iznāk Andriod versija → vairāk kā miljons lejupielāžu pirmajā dienā
    • aprīlis – 50 miljoni aktīvo lietotāju
  • 2013.gada
    • februāris – 100 miljoni lietotāju
    • maijs – foto tagošana
    • jūnijs – iespēja ievietos 15 sekunžu video
    • novembris – iespēja sākt nodarboties ar maksas reklāmām
    • decembris – privāto ziņu sūtīšana (direct messages)
  • 2014.gada
    • augusts – ievieš pamata analītiku reklāmu ierakstiem
  • 2015.gada
    • jūnijs – advancētāka līmeņa reklāmas – lejupielādēt aplikāciju, rakstīt e-pastu, apmeklēt saites
    • septembris – reklāmveidotājiem paplašina video pievienošanu līdz 30 sekundēm. Joprojām 15 sekundes parastajiem lietotājiem.

2016.gadā viss mainās! → “The moment you care about”

Instagram oficiāli pārgāja no satura parādīšanas hronoloģiski uz algoritma izmantošanu, lai kārtotu ziņas. Lietotāji un zīmoli tagad konkurēja par klasifikāciju un bija jāzina, ko darīt, lai veicinātu ziņu parādīšanos augstāk laika joslā.

Galvenais algoritms – Labākais ieraksts rādās augstāk

Tie ietvēra varbūtību, ka lietotājs būtu ieinteresēts ziņojumā, vērtēja pēc iesaistīšanās (engagement), savlaicīgas ziņu ieveitošanas, lietotāja attiecības ar esošo kontu utt.

Līdz ar šo uzņēmumu lapām bija jāsāk vairāk piedomāt pie lietotājus iesaistoša satura – sāka izmantot tagošanu.

 

2016.gada uzlabojumi:

  • maijs – pabildus biznesa lapu rīki padziļinātākai analītikai
  • augusts – Story sadaļas pievienošana
  • novembris – LIVE video filmēšana

2017. gada algoritms

Kas tika ņemts vērā šajā atjauninājumā/algoritmā:

  • lietotāju iesaiste (engagement)
  • pavadītais laiks lasot katru ierakstu
  • atbilstība – vai tas ir atbilstošs tam, ko lietotājs skatījies pēdējo dienu laikā
  • dalīšanās – cik bieži un vai vispār ar postu dalās DM
  • saikne – rādās augstāk, ja biežāk esi mijiedarbojies ar šo kontu
  • meklējumu vēsture – ja iepriekš vairāk tika skatīti konkrēti konti, tad tas norādīja, ka par viņiem izrāda pastiprinātu interesi
  • Savlaicīgums – cik sen ievietots posts

 

2017.gada uzlabojumi –

  • vairāk bildes un video pievienot vienā ierakstā
  • lielāka caurskatāmība maksas reklāmām, pievienojot funkcionalitāti “Paid partnership”

2018. gada algoritms

Fokuss paliek nemainīgs – algoritms vērsts uz lietotāju iesaistes līmeni, bet arī ņemt vērā skatījumus, saglabāšanas skaitu, “patīk”, komentārus, dalīšanos u.c. mijiedarbību ar ierakstu. Tāpat papildus šim skatās arī lietotāju iesaisti Story sadaļā – atbildes, pārsūtīšana utt.

 

Instagram algoritms skatās uz 3 galvenajiem faktoriem:

  • Interese – Instagram pareģojums, cik ieinteresēts lietotājs būs konkrētajā ziņā, balstoties iepriekš veiktajās aktivitātēs, uzvedībā mijiedarbojoties ar līdzīga veida saturu, ko analizē “mašīnas”.
  • Laiks – cik nesen pievietota ziņa
  • Attiecības – cik tuvas attiecības ar cilvēku, kurš ievietojis ziņu.

 

UZŅĒMUMIEM  – veidot attiecības ar mērķauditoriju un tagot cilvēkus bildēs, pieminēt komentāros utt., tādējādi algoritmam dodot signālu, ka Jums ir ciešas attiecības ar konkrētiem lietotājiem.

 

Papildus faktori:

  • Biežums – cik bieži atver Instagram kontu. Rāda labākos ierakstus kopš pēdējā apmeklējuma
  • Sekošana – ja seko daudz cilvēkiem, tad Instagram atlasa tos, kuri ir mazāk specifiski un mazāk konkrētas personas.
  • Lietojums – Cik ilgi jūs patērējat Instagram, nosaka, vai jūs tikai redzat labākos ziņojumus īsā sesijas laikā, vai arī, ja tērējat vairāk laika, pārlūkojot visu aktuālāko ierakstu sarakstu.

 

2018.gada uzlabojumi:

  • Iepirkšanās Sory sadaļā
  • IGTV
  • Dalīšanās ar laika līnijas ierakstiem Story sadaļā
  • Iespēja izslēgt paziņojumus kādam konkrētam kontam

2019.gada algoritms

Instagram ir viena no platformām, kas attīstās straujos tempos. To vien jau pierāda 500 miljoni aktīvo ikdienas lietotāju, kuri kopā spiež “Like” pogu vismaz 4.2 mijlardus reižu dienā.

 

Janvārī:

Galvenais algoritms – Tas, kas rādās pirmais, ir balstīts lietotāja aktivitātēs. Laika līnija ir pielāgota tam, kā katrs lietotājs lieto Instagram. Neviens ieraksts netiek slēpts, ritinot uz leju visi parādīsies.

 

Kā apiet Instagram algoritmu? – Darbojies tā, kā viņš vēlas!!!

9 stratēģijas, lai pārvarētu Instagram algoritmu:

    1. Uzlabo attēlu kvalitāti – lielāka lietotāju iesaiste nāk līdz ar vizuāli pievilcīgu attēlu un labu saturu
    2. Turpini publicēt regulārus un kontam atbilstošus Story
      1. Tie nekādi neietekmē Instagram algoritmu, bet tas ir populārākais satura publicēšanas veids.
      2. Palielinot Story skaitu, samazinās regulāro publikāciju ieviešana, līdz ar to arī engagement, tāpēc – LIEC ABUS!
    3. Publicē vairāk video
      1. Instagram atzīst, ka video saturam piešķir lielāku nozīmi kā fotoattēliem.
      2. Autoplayed video palīdz algoritmam un pie Jūsu izveidotā satura notur lietotāja uzmanību.
      3. Instagram pats darbojas, lai video saturu papoularizētu lietotāju vidu, tāpēc tagad iespējams arī laika līnijā ievietot IGTV pirmsskatu vienas minūtes garumā!
    4. Izmanto Instagram LIVE
      1. Šis nemaina Instagram algoritmu, bet nosūtīs sekotājam notifikāciju un Story sadaļā ievietos kā pirmo.
    5. Ievieto vairāk pārliecinošu saturu
      1. “Likes” un “Shares” piešķir lielāku nozīmi
      2. Iesaisti lietotājus savā saturā – uzdod jautājumus, ietago sekotājus, veicini iesaisti
    6. Izveido konkursus, izlozes utt.
      1. neraugoties uz to, ka tas ir pretrunā ar Facebook algoritmu, Instagram to atbalsta
    7. Lieto #mirkļbirkas
      1. Iekļaujot hashtags kā daļu no satura stratēģijas, tiek nodrošināts, ka jūsu ziņojumi ir galvenokārt meklējami. Zīmola, produkta un kopienas hashtags kombinācija ir lielisks veids, lai veicinātu lietotāju iesaisti.
      2. 9 ir maģiskais hashtag skaitlis
    8. Publicē ziņas “pīķa” laikā
      1. Trešdiena – piektdiena
      2. 9:00-16:00 (15:00-16:00 labākais laiks trešdien un ceturtdien)
    9. Ievieto saturu biežāk!

 

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,