Internetveikals sākas ar produktu

INTERNETVEIKALS SĀKAS AR PRODUKTU

Ja tu esi izlēmis būvēt internetveikalu savam produktam, vispirms veic pavisam vienkāršu uzdevumu. Paņem papīra lapu, pildspalvu un definē savu produktu – uzraksti par šo produktu visu, ko vari, tajā skaitā, kāds tas ir, kāds pircējam no tā labums u.tml.

 

Kāpēc šāds šķietami vienkāršs uzdevums ir nepieciešams?

 

Tas ir labākais un ātrākais tests, lai noskaidrotu, vai piedāvājumu, ko tu gatavojies ievietot mājaslapā, vispār spēj pamatot pats sev. Ja apsēdies un saproti, ka nespēj sev pilnvērtīgi aprakstīt un pamatot tās idejas, kas tev ir radušās galvā, tad tas uzreiz skaidri brīdina, ka nespēsi pamatot to arī potenciālajam klientam, un viņš no tevis visticamāk neko neiegādāsies.  

Noskaidro klienta vēlmes un vajadzības

Jebkuram cilvēkam ir vajadzības, vēlmes un dažādas problēmas dzīvē, kuras nepieciešams atrisināt vai apmierināt. Turklāt vairums uzstādīto mērķu parasti ir saistīti ar dzīves kvalitātes uzlabošanu. Tad, kad problēmas vai vajadzības ir identificētas, cilvēks parasti dodas atbilstošajā tirgū meklēt risinājumu. Mūsdienās dažādu iemeslu dēļ tas ir tieši digitālais tirgus.

17% lietotāju saka, ka iepirkties internetā viņus motivē iespēja atrast augstākas kvalitātes preces

Gemius veiktajā pētījumā secināts, ka 78% Latvijas interneta lietotāju par galveno motivatoru iepirkties internetā atzīst labākus cenu piedāvājumus tiešsaistē nekā tradicionālajos veikalos. Savukārt 17% lietotāju saka, ka iepirkties internetā viņus motivē iespēja atrast augstākas kvalitātes preces.

Internetveikals ir pārdošanas rīks

E-komercijas kontekstā internetveikals ir pārdošanas rīks un komunikācijas kanāls starp cilvēku problēmām un tavu piedāvāto risinājumu. Šis kanāls palīdz potenciālajiem klientiem sastapties ar īsto atbildi viņa vajadzībām un vēlmēm. Internetveikals ir nozīmīgs posms, kuru izņemot ārā, cilvēkam ir daudz sarežģītāk taustīties pēc īstā risinājuma, jo šie veikali pēc būtības ir visātrākais un efektīvākais veids kā pārvietoties tirgū un to pētīt.

57% aptaujāto teikuši, ka informācija strūkums par produktu ir iemesls, kāpēc viņi pametuši pirkumu

Šī brīža tendences arī vēsta, ka cilvēkiem izveidojušies ļoti specifiski pirkšanas paradumi – viņi daudz lasa par produktiem, veic sīku izpēti, vērtē, salīdzina dažādas alternatīvas, meklējot labāko. Statistika vēsta, ka aptuveni 88% cilvēku pēta visu informāciju, kas pieejama, pirms veic pirkuma lēmumu. Turklāt 57% aptaujāto pircēju teikuši, ka informācijas trūkums par produktu ir iemesls, kāpēc viņi pametuši pirkumu.

 

Reālā dzīvē tev nav iespējams ar katru potenciālo klientu apsēsties un parunāties, diskutēt un tirgoties. Tu nevari atbildēt katru klienta jautājumu klātienē un pārliecināt par pirkumu, un tāpēc tev ir nepieciešama mājaslapa, kas to izdara tavā vietā. Turklāt interneta vidē tev aizsniedzamo cilvēku daudzums ir ievērojami apjomīgāks nekā fiziskajā telpā, jo savu uzņēmumu ar pircējiem vari savest kopā dažādos kanālos.

 

Produkta aprakstam jāatbild uz klienta svarīgākajiem jautājumiem

Pirms tu sāc vispār darbu pie internetveikala, vispirms izproti, kas ir tavs produkts. Tev ir laikus jāizlemj, kā tu savu piedāvājumu pozicionēsi un kuras īpašības izcelsi, lai mājaslapu un produktu aprakstus varētu būvēt ap šiem lēmumiem.

pārliecini pircēju, ka tieši tavs produkts ir meklētais atrisinājums viņa vajadzībai vai problēmai

 

Tā kā pircējiem digitālajā vidē ir spēcīgi izveidojies paradums veikt detalizētu izpēti un salīdzinājumu, neturi noslēpumā nevienu sīkumu! Apraksti visu, kas palīdzēs apmeklētājam veikt pirkuma lēmumu, un pārliecini pircēju, ka tieši tavs produkts ir meklētais atrisinājums viņa vajadzībai vai problēmai.

 

Jautājumi, uz kuriem atbildēt produkta aprakstā mājaslapā:

  • Kas tas ir un kāds ir tā stāsts?
  • Ko tas produkts sevī ietver (piemēram, ja tas ir pakalpojums, apraksti soļus vai elementus, ko šis pakalpojums ietver sevī)?
  • Kam šis produkts ir domāts (auditorija)?
  • Kas garantē šī produkta kvalitāti?
  • Ar ko šis piedāvājums atšķiras no konkurentiem? Kas ir pievienotā vērtība?
  • Ko pircējs iegūs no šī produkta?
  • Ko citi pircēji domā par šo produktu (atsauksmes)?
  • Kādas ir produkta variācijas (piemēram, dažādas komplektācijas, krāsa, izmēri utt.)?
  • Cik tas maksā un kāds ir norēķinu veids?
  • Kāds ir piegādes veids un laiks?

Protams, ka šie jautājumi nav kalti akmenī, un jāpalūkojas, kas katrā nišā ir svarīgāks. Turklāt, lai produktu aprakstus izveidotu patiesi labus un pārliecinošus, klausies jau esošajos klientos vai konkurentu klientos, lai noskaidrotu, ko viņi vaicā visbiežāk un kas ir svarīgākais, ko viņi par produktu vēlas uzzināt.

 

Par cenām atceries to, ka izmaksas lielākoties nav pircēja prioritāte. Protams, ka cenai jābūt loģiskai attiecībā pret solītajiem ieguvumiem un attiecībā arī pret pārējiem pārdevējiem tirgū, kas piedāvā šo pašu produktu vai potenciālo alternatīvu. Bet, ja tu vari pircējam pierādīt un patiesi pārliecināt, ka  produkts apmaiņā pret pircēja naudu atrisinās viņa problēmu un uzlabos viņa dzīves kvalitāti, tad iespēja, ka viņš iegādāsies tavas preces un pakalpojumus, ir lielāka.

E-komercijā darbojas pārdošanas pamatprincipi

Mūsdienās daudzās nišās tirgus ir visai piesātināts un daudzi vēlas pārdot vienu un to pašu. Tādā gadījumā atrast konkrētu “āķi”, ar kuru piesaistīt un pārliecināt pircējus, ir īpaši nozīmīgi.

 

Piemēram, ja tirgū visi tirgo sarkanus ķieģeļus no viena materiāla un varbūt pat no viena ražotāja, tad kā tu vari parādīt kaut kādu pievienoto vērtību? Atbilde varētu būt, piemēram, serviss! Papildu ķieģeļu kvalitātei uzsverot arī klientam draudzīgu un ērtu servisu, var ievērojami paaugstināt gan ķieģeļu cenu, gan cilvēku interesi.

 

Secinājumi

 

Nedrīkst aizmirst, ka E-komercijā aizvien strādā senie pārdošanas pamatprincipi, jo cilvēkiem (ar vai bez interneta) vajadzības savā būtībā ir vienādas. Internets tajā visā vienkārši ir tehnoloģija, kas nākusi pa vidu, lai nodrošinātu ātru komunikāciju un iespēju komunicēt plašāk. Taču paši pamati nemainās, un ir jāprot no pārdošanas viedokļa atbildēt, kādu produktu tu pārdod, kad to var saņemt, cik tas maksā un kāpēc to pirkt.

 

Pirms veido internetveikalu, sāc ar skaidru produktu definēšanu. Ārkārtīgi svarīgi ir parādīt pircējam potenciālos labumus un ieguvumus pēc šī produkta iegādes. Uzskaiti veidus, kā tas viņam palīdzēs – tas reizē gan parādīs veidus, kā pircēja vēlmes tiks apmierinātas, gana arī pamatos produkta cenu.

 

Kāda ir tava pieredze ar produktu aprakstu veidošanu? Izstāsti mums komentārā un uzdod jautājumus! Ja šis raksts bija noderīgs, padalies arī ar draugiem un kolēģiem!

Uzzini vairāk par E-komerciju: