Kā mājaslapu integrēt pārdošanas procesā? Lūk, 13 praktiski ieteikumi

Kā mājaslapu integrēt pārdošanas procesā: 13 efektīvi risinājumi

Šobrīd ir īstais laiks pievērst uzmanību savai mājaslapai, ja to nav sanācis izdarīt iepriekš. Ikdienā tiekoties retāk, mainās arī pircēju paradumi, un viņi nereti izvēlas iegādāties preces vai pakalpojumus internetā. Šodien pastāstīsim, ko ņemt vērā, lai mājaslapas integrācija pārdošanas procesā izdotos

Izkliedēsim mītus!

Nereti no cilvēkiem dzirdami šādi attaisnojumi, kuri tiek minēti, lai apgalvotu, kāpēc nav nepieciešams uzturēt mājaslapu, un tos noteikti nav ieteicams ņemt vērā:

  • mājaslapa nav vajadzīga, jo klienti mūs atrod paši;
  • visa pārdošana mums notiek klātienē;
  • darījuma vidējā summa ir pārāk liela, lai realizētu pārdošanu tiešsaistē;
  • mēs mājaslapā nevaram publicēt cenas, tāpēc nav nepieciešams ieguldīt tās attīstīšanā un pilnveidošanā.

Pirms pandēmijas daži uzņēmēji teica, ka veidot un uzlabot mājaslapu nav prioritāte, un tagad – joprojām nav. Ja ekonomiskās izaugsmes laikā mājaslapa nav bijusi prioritāte, tad kad jābūt? Protams, tagad!

Jo ātrāk sakārtosi savu mājaslapu, jo lielāka iespējamība piesaistīt jaunu auditoriju pēc iespējas drīzākā laika posmā. Īpaši šajā situācijā, kad vai nu jāpielāgojas tam, ka nav iespējams ar visiem klientiem tikties klātienē, vai arī piespiedu kārtā jāierobežo biznesa darbība.

Pircēja ceļojums pie uzņēmuma sākas online vidē

Sākotnēji nepieciešams sniegt nelielu ieskatu tajā, kā pircēja ceļš (customer journey) aizved līdz reālam pirkumam un kas pēdējo mēnešu laikā ir mainījies cilvēku paradumos:

  • lielākajā daļā gadījumu pircējs par uzņēmumu un tā piedāvājumu uzzina tieši online vidē. Tad, ņemot vērā dažādus apstākļus, viņš var izvērtēt pieejamo piedāvājumu, salīdzināt to un, iespējams, nokļūt tieši līdz Tavam uzņēmumam;
  • pētot atslēgvārdus, var novērot, ka pēdējā laikā būtiski pieaudzis meklējumu skaits dažādām precēm un pakalpojumiem, piemēram, medicīnas jomā un saimniecisku darbu veikšanā. Tas apliecina, ka situācijā, kad ir ierobežota iespēja pārvietoties un pie uzņēmumiem vērsties dzīvē, patiešām palielinās cilvēku interese par dažādiem tematiem interneta vidē.

Mājaslapa – dinamiska platforma pārdošanai

Mājaslapa mūsdienās nav pasīva, vienkārša vietne, kuru atvērt, iepazīties ar informāciju un to aizvērt. Tagad, attīstoties digitālajai videi, mājaslapa ir kļuvusi par dinamisku platformu, ar kuras palīdzību iespējams:

Mājaslapa ir sistēma, kuru Tu vari būvēt, attīstīt un veidot tādu, kas veicina klientu pieaugumu. Mūsdienās, lai piesaistītu potenciālo klientu ar mājaslapas palīdzību, var tajā iekļaut, piemēram, kontaktformas, čatus, iespēju aizpildīt testus vai veikt pirkumus. Kādos biznesa procesos iespējams integrēt mājaslapu?

Mājaslapas integrācija dažādos biznesa procesos

Lai veicinātu mājaslapas darbību un tās pienesumu biznesa attīstībā, mājaslapas integrācija var notikt dažādos procesos:

  • mārketingā;
  • grāmatvedībā;
  • noliktavas pārvaldībā; 
  • finanšu uzskaites procesos;
  • pārdošanas procesos u.c. 

Šie un vēl citi procesi uzņēmumā notiek neatkarīgi no tā, vai ir izveidota mājaslapa. Tomēr, ja mājaslapa ir tikusi izveidota – tās integrācija jebkurā no šiem procesiem var būt ļoti noderīga. 

Mājaslapas integrācija – kādi rīki uzlabo efektivitāti?

Ir pieejami dažādi rīki, ar kuru palīdzību veicināt mājaslapu integrēšanu. Kādi tie ir?

1. Integrēts čats

Jau iepriekš esam stāstījuši, ka čats ir tas rīks, kuru arvien biežāk izmanto lietotāji, lai uzzinātu sev vēlamo informāciju. Integrējot čatu, nepieciešams, lai kāds uzņēmuma darbinieks par to būtu atbildīgs, reaģējot uz lietotāju, potenciālo klientu uzdotajiem jautājumiem nekavējoties. 

Čata integrācija mājaslapā

2. Pieteikuma formas

Tās var būt dažādas, piemēram, piedāvājot bezmaksas konsultācijas, situācijas izvērtēšanu. Tādējādi uzņēmums saņem  potenciālo klientu informāciju un var izvērtēt, vai viņu kompetencē ir vēlamie klientu jautājumi un vai tos ir iespējams risināt. 

Kontaktforma par bezmaksas konsultāciju mājaslapas izstrādēmājas

3. Bezmaksas saturs apmaiņā pret kontaktinformāciju

Šo bezmaksas saturu var piedāvāt, piemēram, aicinot lietotāju pieteikties uz konsultāciju vai lai ievāktu e-pastus turpmākām e-pastu kampaņām, var lietot arī lūgumu dalīties ar saturu sociālajos medijos, apmaiņā pret bezmaksas saturu. Šāds saturs var būt dažāds – grāmatas PDF formātā, informācijas apkopojums u.c. 

Facebook share mofuļa integrācija mājaslapā

4. E-pasta nosūtīšana potenciālajam klientam sarunas laikā

Šādā veidā, nosūtot klientam e-pastu, kurā pievienota informācija uz kādu konkrētu mājaslapas sadaļu, iespējams tajā ievietot, piemēram, Facebook Pixel vai Google Ads. Tas nozīmē, ka pēc tam, kad lietotājs mājaslapu būs pametis, caur šīm reklāmām viņu varēs retārgetēt – Tava uzņēmuma reklāmas lietotājam sāks parādīties citur, tādējādi par Tavu uzņēmumu atgādinot.  

5. Pasūtījuma noformēšana produktu katalogā

Mājaslapā iespējams uztaisīt preču katalogu, kurā esošais vai jaunais klients no visa piedāvājuma var izvēlēties nepieciešamo un elektroniski noformēt pasūtījumu. Uzņēmuma darbinieks pasūtījuma formu saņems un sazināsies ar klientu, tādējādi atvieglojot biznesa procesu. 

6. Integrācija ar CRM

Potenciālais klients mājaslapā aizpilda pasūtījumu, un šis pasūtījums uzreiz tiek sinhronizēts ar klientu pārvaldības sistēmu jeb CRM sistēmu, ko sauc par Pipedrive. Darbinieks uzreiz var saņemt kontaktinformāciju un sazināties ar klientu, lai vienotos par darījumu.

7. Google Ads, Facebook Pixel integrācija ar nosēšanās lapu (Landing page)

Visas reklāmas var integrēt nosēšanās lapās, piemēram, izveidojot nosēšanās lapu ar kādu īpašu piedāvājumu. Tādējādi caur reklāmu kāds potenciālais klients ienāk mājaslapā, pārskata informāciju un, esot ieinteresēts, noformē pasūtījumu.

8. Online pārdošanas piltuves

Šādas online pārdošanas piltuves iespējams izveidot dažādi, piemēram, Facebook, lai tālāk novirzītu potenciālo klientu uz mājaslapu. Tas notiek sekojoši – Facebook Tu sniedz informāciju, ko lietotājs var uztvert vairākos līmeņos, ņemot vērā savu ieinteresētību. Un tad, lai noskaidrotu vēl detalizētāku informāciju, Facebook publicētājā saturā var ievietot saiti uz mājaslapu. Ienācis mājaslapā, potenciālais klients iepazīsies ar vēlamo informāciju un, iespējams, noformēs arī pasūtījumu vai sazināsies ar Tavu uzņēmumu. 

9. Satura izveide un integrācija atbilstoši pircēja ceļam + CTA

Jebkurš no potenciālajiem klientiem iet cauri pircēja ceļojumam, kura sākuma posmā ir problēmas apzināšanās fāze, pēc tam ir izpētes fāze un tad seko lēmuma pieņemšanas fāze. Caur šo pircēja ceļojumu var uzbūvēt saturu, lai katrā no šiem ceļojuma posmiem potenciālais klients atvērtu tieši Tavu mājaslapu. Citreiz lietotājs ienāks bloga sadaļā, citreiz produktu sadaļā, bet katrā no šiem variantiem pircējs var tuvoties tam, ka izvēlēsies tieši Tava uzņēmuma piedāvāto. Kāda veida saturu var integrēt?

  1. Lietošanas instrukcijas.
  2. Pamācības.
  3. Atsauksmes (t.sk. video atsauksmes).
  4. Izglītojošu saturu.

Svarīgi šādā saturā iekļaut call to action pogu, kas nozīmē, ka Tu lietotāju pamudini uz rīcību, piemēram, lai iegādātos kādu preci vai pakalpojumu vai sazinātos ar uzņēmumu.

10. E-pasta kampaņas izveide ar norādi uz produktiem/ īpašiem piedāvājumiem

Tāpat ir ar e-pasta kampaņu. Arī tur jāiekļauj call to action ar norādi uz kādu mājaslapas sadaļu. Tā iespējams piesaistīt potenciālos klientus, mājaslapu integrējot pārdošanas procesos.

11. SMS ar saiti uz mājaslapu un īpašiem piedāvājumiem

Pastāv iespēja nosūtīt īsziņas klientiem, tajās iekļaujot saiti uz mājaslapas apmeklēšanu, ja ir kāds īpašs piedāvājums vai pakalpojums. 

12. Mājaslapas integrācija kopā ar noliktavas sistēmu

Šāds rīks ir noderīgs, ja mājaslapa darbojas kā interneta veikals. Tad, kad klients aizpilda pieteikuma formu, informācija uzreiz tiek aizvadīta uz noliktavas sistēmu, kur projektu vadītājs to var apstrādāt. Tas ir veids, kā mājaslapa tiek integrēta projektu vadītāju darbā un uzņēmuma pārdošanas procesā kopumā. 

13. Produktu grupām vai pakalpojumiem piešķirta konkrēta kontaktpersona

Uzņēmumam, kura specifikā ir dažādas piedāvāto preču vai pakalpojumu kategorijas, ir iespējams katrai no kategorijām piešķirt savu kontaktpersonu. Un tad, kad potenciālais klients atvērs konkrēto kategoriju, tur rādīsies atbilstošā kontaktpersona. 

Šīs ir idejas, kā mājaslapas integrācija var noderēt, lai veicinātu pārdošanas procesus, īpaši tagad, kad pārvietošanās iespējas un pirkumu noformēšana klātienē ir ierobežota. Ja vēlies uzzināt vēl citas aktualitātes, kas var būt noderīgas uzņēmuma attīstībai digitālajā vidē – iepazīsties ar mūsu aizvadīto 80 video lekciju apkopojumu un uzzini vērtīgus padomus!

Nepieciešams izveidot mājaslapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , , ,