Efektīva kontakftorma

Kontaktforma – kam pievērst uzmanību, lai nezaudētu klientus?

Vai Tu vēlētos zaudēt potenciālos klientus tikai tādēļ, ka viņu aizpildītā kontaktforma nav sasniegusi galamērķi – Tavu uzņēmumu? Protams, nē! Tāpēc ir būtiski, ka kontaktforma tiek konfigurēta pareizi, izslēdzot iespējamību nesaņemt e-pastus. Kontaktforma ir nozīmīga ikdienas komunikācijā ar potenciālajiem klientiem, un šodien mēs stāstīsim – kas šajā tematā ir tik svarīgs!

Lai arī kontaktforma šķietami ir maznozīmīga uzņēmumā, tās nepareizas izveides radītās sekas – zaudējumi uzņēmumam, slikta pieredze klientiem – ir būtiskas, tāpēc tai uzmanību ir jāpievērš!

4 biežāki izmantotie apstiprinājuma e-pastu veidi

Lietotājs pēc kontaktformas aizpildīšanas vēlas saņemt apstiprinājuma e-pastu, lai būtu pārliecināts, ka viņa veiktā darbība ir bijusi pareiza un e-pasts ir sasniedzis vēlamo adresātu – uzņēmumu.

Ir dažādi apstiprinājuma e-pastu veidi, kurus uzņēmumam ir iespējams saņemt no savas mājaslapas, piemēram:

  1. aizpildīta kontaktforma – vēloties sazināties ar uzņēmumu, cilvēks aizpilda kontaktformu, pēc tam šī informācija tiek nosūtīta uzņēmumam, un kontaktformas iesniedzējs saņem apstiprinājuma e-pastu;
  2. pieteikums konsultācijām – līdzīgi, kā gadījumā ar kontaktformu, arī, lietotāja pieteikums nonāk pie uzņēmuma, bet pats pieteikuma veicējs saņem apstiprinājuma e-pastu;
  3. cenu pieprasījums – to var saņemt, interesējoties par produkta vai pakalpojuma cenām;
  4. pirkuma apstiprinājums – interneta veikalā, veicot pirkumu, apstiprinājuma e-pastu saņem gan pircējs, gan pārdevējs;
  5. u.c.

Nepareizi konfigurēta kontaktforma kaitē uzņēmumam!

Kontaktforma ir izstrādāta, bet tā nenes vēlamos augļus. Kādas kļūdas tiek pieļautas?

  • Nepilnīga lietotāju pieredze. Kontaktforma ir nozīmīga, runājot par lietotāju pieredzi (User Experience), ar ko saprotama ir cilvēka pieredze ar konkrētu uzņēmumu. Ja kontaktforma netiek konfigurēta pareizi, lietotāju pieredzes (UX) cikls nebūs pilnīgs. Galvenokārt no lietotāju pieredzes aspekta tiek pieļauta viena kļūda – potenciālajam klientam netiek nosūtīts e-pasts pēc kontakformas aizpildīšanas.
  • Tehniskas problēmas. Nopietna kļūda tiek pieļauta, kad, nepareizi konfigurējot kontaktformu, tā pēc aizpildīšanas nemaz nenonāk līdz uzņēmumam. Tādējādi iespējams tiek zaudēti potenciālie klienti.

Sekas ir neatgriezeniskas – Tu vari zaudēt klientus

Situācijās, kad kontaktforma ir nepilnīga, jārēķinās ar būtiskām sekām, kas nelabvēlīgi ietekmē uzņēmumu. Kādas tās ir?

  1. Slikta lietotāju pieredze. Var gadīties, ka lietotājs nesaprot, kas sekos – vai viņam uzņēmuma pārstāvji zvanīs, vai pieteikums ir sasniedzis galamērķi.
  2. E-pasts nonāk SPAM. Šādās situācijās e-pastus var nepamanīt.
  3. E-pasts netiek saņemts. Iespējams, nesaņemot e-pastu, potenciālais klients tiks zaudēts.

Nezaudē potenciālos klientus, attaisnojoties ar laika trūkumu vai nezināšanu – pārbaudi kontaktformas darbību!

3 praksē izmantoti e-pastu sūtīšanas veidi

Izstrādājot internetveikalus un mājaslapas, noderēs informācija par e-pastu sūtīšanas veidiem. Piedāvājam iepazīties ar 3 praksē izmantotajiem variantiem.

Mail function

Pēc noklusējuma, ja e-pastu sūtīšanas veids netiek konfigurēts, tiek izmantota mail PHP funkcija. Tas nozīmē, ka e-pasts no mājaslapas tiek nogādāts uz klienta un uzņēmuma pastkastītēm. Šim modelim ir arī savas nepilnības – e-pasts mēdz nesasniegt galamērķi vai tas var nonākt SPAM sadaļā. SPAM filtri pārbauda dažādas komponentes, pēc kurām tiek noteikts, vai e-pasts uzskatāms par spama vēstuli.

SMTP serveris

Caur SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) jeb vienkāršo pasta pārsūtīšanas protokolu ikdienā tiek pārsūtītas ziņas no dažādiem pārlūkiem un programmām. Šis serveris ir konfigurēts tā, lai pārbaudītu, apstrādātu un izsūtītu e-pastu, kā arī veiktu virkni citu darbību, lai e-pasts nonāktu līdz galapunktam. Izmantojot šo e-pastu sūtīšanas veidu, pastāv lielāka iespējamība aizpildītajai kontaktformai sasniegt kā klientu, tā uzņēmumu.

SMTP serviss

Ir vairāku veidu SMTP servisi. Divi no tiem:

  • MailGun;
  • MailJet.

Šie servisi ir speciāli izstrādāti, lai samazinātu iespēju, ka e-pasta vēstule nenonāk paredzētajā galapunktā, pēc iespējas kvalitatīvāk apkalpojot e-pastus.

Tam, vai e-pasts nonāks Tavā un uzņēmuma potenciālo klientu pastkastītē, liela nozīme ir e-pasta struktūrai. Kas jāņem vērā?

Automātiskā e-pasta “skelets”

Sūtot klientam e-pastu, tam jābūt strukturizētam. Uzmanība jāpievērš tam, lai tiek iekļauts:

  • sūtītāja nosaukums. Ja sūtītājs netiks norādīts korekti un nesaskanēs ar domēnu, no kura ticis izsūtīts e-pasts, vēstule var tikt atzīmēta kā SPAM;
  • tēma. Izvairies no tādu atslēgvārdu izmantošanas, kas visbiežāk tiek iekļauti SPAM vēstulēs – piemēram, “bezmaksas”, “tu esi saņēmis laimestu” u.c.;
  • personalizēta uzruna. Svarīgi veidot personīgu komunikāciju ar klientu. Viens no veidiem – pēc kontaktformas aizpildīšanas, atbildot klientam, iekļaut viņa vārdu;
  • ievadošais teksts. Sasveicinies ar potenciālo klientu, uzrunā viņu, veido personīgāku komunikāciju;
  • papildus teksts. Norādi, piemēram, preces saņemšanas vai atbildes laiku, lai potenciālais klients, saņemot automātisko e-pastu, zina, ar kādām darbībām var rēķināties no uzņēmuma puses;
  • klienta dati un uzņēmuma kontaktinformācija. Iekļauj, piemēram, uzņēmuma nosaukumu, rekvizītus un arī juridisko vai reālo adresi. Šādu informāciju ņem vērā e-pasta filtri, mēģinot saprast, vai tas ir patiess.

Sūtot automātisko e-pastu lietotājam pēc kontaktformas aizpildīšanas, ir svarīgi iekļaut arī kopiju no kontaktformas. Tas palīdzēs izvairīties no pārpratumiem, ja lietotājs būs kļūdījies.

Struktūras ievērošana, veidojot automātiskos e-pastus, ne vien nodrošinās, ka tie sasniegs galamērķi, bet arī uzlabos lietotāju pieredzi.

Sastādi rīcības plānu, izstrādājot kontaktformas

Kontaktformas izveidošana soli pa solim – no tās plānošanas līdz veiksmīgai integrēšanai pārdošanas procesos. Kas veicams?

  • Pieslēdz Contact form 7. Ja Tava mājaslapa ir veidota uz WordPress bāzes, izmanto šo moduli, lai izveidotu kontaktformas. To iespējams savienot ar SMTP servisiem, kas nodrošina sekmīgu e-pastu sūtīšanu.
  • Izveido kontaktformas saturu atbilstoši vadlīnijām. Tas attiecināms gan uz kontaktformas izkārtojumu un tekstu, gan automātisko e-pastu, kas tiek izsūtīts katram potenciālajam klientam pēc kontaktformas aizpildīšanas.
  • Izveido divus e-pastus. Pārliecinies, ka pēc tam, kad aizpildīta kontaktforma, tās informācija nonāk gan pie klienta, gan uzņēmuma. To izdarīt ir vienkārši – kontaktformā ievieto savus datus un pārbaudi, vai e-pastu saņem gan uz privāto pastkastīti, gan uzņēmumu.
  • Izmanto WordPress SMTP moduli. To izmanto, ja mājaslapa veidota uz WordPress bāzes. To konfigurē ar Contact form 7, nodrošinot e-pastu sūtīšanu un apstrādi.
  • Izmanto Flamingo WordPress. Tas ir modulis, kas sniedz iespēju izveidot datubāzi ar pieteikumu formām. Tas var darboties kā drošības spilvens, uzglabājot datus par saviem klientiem.
  • Testē domēnu un e-pastu serveri. Mēdz gadīties, kad viss šķietami ir sakārtots, bet e-pasti netiek saņemti. Tādos gadījumos vari ierakstīt mxtoolbox.com savu domēnu un pārbaudīt, vai domēns nav iekļaut SPAM listē.
  • Neiekļauj pielikumus. Pastkastītē var nenonākt e-pasti, kuriem pievienoti pielikumi. Augstāks risks pastāv situācijās, ja e-pastam tiek pievienoti PDF vai ZIP faili, bet zemāks – ja attēli.

Maldīgs ir uzskats, ka e-pastu sūtīšana ir novecojusi – 77% cilvēku dod priekšroku e-pastam, nevis sociālajiem medijiem vai citiem kanāliem, lai saņemtu reklāmas materiālus no sev interesējošiem uzņēmumiem.

Kontaktforma ir svarīga mājaslapas sastāvdaļa, un tās darbība var palīdzēt iegūt jaunus klientus, vai tieši pretēji – tos neapzināti zaudēt! Ja Tava uzņēmuma mājaslapai novērojamas problēmas ar kontaktformas darbību – sazinies ar mums, atrisināsim tās kopā!

Nepieciešams izveidot mājaslapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: ,