Lokālais SEO: kā to izmantot sava biznesa labā?

Lai arī lokālais SEO ir tas jēdziens, kas piedzīvo uzplaukumu, joprojām ir liela daļa uzņēmumu, kas par to nenojauš, tādējādi zaudējot tā potenciāli lielo pienesumu uzņēmumam Kas ir lokālais SEO un kāda ir tā nozīme? Lasi Kebbe IT sagatavotajā rakstā!

Kas ir SEO optimizācija?

SEO (Search Engine Optimization) jeb mājaslapas optimizācija meklētājprogrammām (piemēram, Google, Bing u.c.) ir pasākumu un aktivitāšu kopums, kas tiek īstenots vairākiem mērķiem, piemēram:

  1. popularizēt uzņēmuma mājaslapu interneta vidē;
  2. paaugstināt iespējas to atrast un palielināt vietnes apmeklējumu skaitu;
  3. palīdzēt ieņemt un arī ilgtermiņā noturēt TOP pozīcijas gan pasaules vadošajā meklētājprogrammā Google, gan citās meklētājprogrammās, kas ir aktuālākas konkrētā pasaules reģionā (piemēram, Yandex austrumu daļā).

Ikviens uzņēmums vēlas nokļūt pēc iespējas augstākās pozīcijās meklētājprogrammā. Ņemot vērā faktu, ka Google meklētāja rezultātu pirmajā lapā pirmie pieci dabiskie rezultāti veido 67,6% no visiem klikšķiem, atrasties pašās augstākajās pozīcijās ir būtiski.

Ar klasisko SEO uzņēmumi mēģina sasniegt arvien augstākas pozīcijas meklētājprogrammas rezultātos kopumā, nemērķējot uz konkrētu reģionu. Lai taptu pamanīts konkrētā vietā, arvien būtiskāks kļūst lokālais SEO.

Kas ir lokālā SEO optimizācija?

Vienkāršiem vārdiem – tā ir SEO optimizācijas apakšdisciplīna. Lokālajā SEO optimizācijā uzņēmumi fokusējas uz šādiem aspektiem:

  • atrodamību un TOP pozīcijām konkrētā reģionā;
  • nodrošinājumu tam, ka biznesu atradīs gan online (internetā), gan offline (dzīvē).

Lokālais SEO ļauj iegūt augstākas pozīcijas tieši reģionā, jo mazākiem uzņēmumiem nereti nav iespēju ieguldīt plašus finanšu resursus, lai varētu iegūt ļoti augstas pozīcijas meklētājā vispārīgi. Tā rezultātā ir vērts ieguldīt tieši lokālā SEO stiprināšanai, ļaujot nostabilizēt pozīcijas sev tuvākajā, vēlamajā reģionā.
Lokālais SEO ir būtisks dažāda veida uzņēmumiem, piemēram:

  • veikaliem – tirdzniecības centriem, sadzīves preču veikaliem, specifisku produktu veikaliem u.c.;
  • ēdināšanas jomas pārstāvjiem – restorāniem, bāriem, kafejnīcām;
  • skaistumkopšanas saloniem, frizētavām, SPA, manikīra/pedikīra meistariem u.c.;
  • autoservisiem un auto rezerves daļu veikaliem, arī nomām un auto pārdevējiem;
  • viesu namiem, atpūtas vietām;
  • sporta kompleksiem;
  • u.c.

Kā lokālais SEO darbojas no klienta perspektīvas?

81% cilvēku ikdienā meklē produktus vai pakalpojumus internetā. Tātad, situācijās, kad lietotājs vēlas atrast risinājumu, produktu vai pakalpojumu lokāli – konkrētā reģionā –, viņš, visticamāk, veiks lokālo izpēti internetā:

  1. meklēs produktu vai pakalpojumu, izmantojot atslēgvārdus ar lokāliem vaicājumiem;
  2. pēc vaicājumiem Google sapratīs, ka lietotājs mēģina atrisināt savu problēmu lokāli – konkrētā pilsētā, apvidū.

Šādi klientu piemēri var būt dažādi:

  • iegādāties ziedus Valmierā;
  • kempings Saulkrastos / Liepājā;
  • logu maiņa Rīgā / Imantā / Jugla;
  • riepu serviss Vidzemē;
  • mājas lapu izveide Valmierā;
  • riepu maiņa Biķerniekos u.c.

Kas ir būtisks lokālā SEO kontekstā?

Pats svarīgākais lokālās SEO optimizācijas signāls ir patiesas adreses norādīšana Google meklētājprogrammā konkrētajā reģionā. Tā var būt, piemēram, biroja vai veikala faktiskā adrese – vieta, kur Tavs uzņēmums atrodas.

Turpinājumā lasi un uzzini par off-page un on-page lokālās SEO optimizācijas svarīgākajiem signāliem, kurus iesakām atcerēties, plānojot reģionālo optimizāciju savai organizācijai vai uzņēmumam!

Off-page signāli

Off-page ir tādas aktivitātes, kas tiek veiktas ārpus mājaslapas – interneta vidē. Kas tās ir?

1. Google My Business page

Meklētājprogrammā izveidota biznesa lapa ir pirmais solis, ar ko jāsāk ikvienam uzņēmumam. Google My Business lapu izveidot vari bez maksas. Tajā jānorāda:

  • biznesa nosaukums;
  • uzņēmuma apraksts;
  • biznesa kategorija;
  • konkrētā adrese, piemēram, servisam, veikalam, birojam;
  • attēli, kas saistīti ar uzņēmumu;
  • citi specifiski dati u.c.

Lokālais SEO - Google My Business lapa

2. Atpakaļsaites

Būtiski ir pievienot tādas, kas ir atbilstošas no satura un konkrētā reģiona viedokļa. Piemēram, var būt vērtīgi par uzņēmumu pievienotas atsauces reģionālajos resursos, tādējādi informējot lokālos iedzīvotājus, kas ikdienā šāda veida resursus patērē.

3. Lokālie resursi un katalogi

Pastāv vēl vairākas alternatīvas, kā dažādos resursos pievērst uzmanību savam pakalpojumam vai produktam, piemēram, izmantojot tādas vietnes kā:

  • pilseta24.lv;
  • Facebook Business lapa;
  • 1188.lv;
  • biznesa inkubatoru lapas;
  • reģionālās bezpeļņas organizāciju lapas u.c.

4. Atsauksmes Google My Business lapā

Būtiski, lai tās būtu regulāras, pozitīvas un vērtīgas – tas sniedz pievienoto vērtību gan no Google perspektīvas, jo meklētājprogramma dos priekšroku uzņēmumiem, ar kuriem lietotājiem ir bijusi laba pieredze, gan no lietotāju perspektīvas, jo lietotājs noteikti izvēlēsies uzņēmumu, kuru atzinīgi vērtē citi klienti.

Lokālajam SEO svarīgas ir Google My Business atsauksmes

5. Lietotāju mijiedarbība ar Google My Business

Kas ar to ir domāts? Google augstu vērtē to, ja lietotājs noklikšķina uz saites, ko esi norādījis Google My Business profilā, kontaktinformāciju vai, piemēram, kartes. Tāpat būtiski ir tas, vai norādītais nosaukums, adrese un telefona numurs ir konsekventi norādīts visos resursos, piemēram, zl.lv, 1188.lv, reģionālajos laikrakstos un citās vietnēs.

On-page signāli

On-page ir tādas aktivitātes, kas tiek veiktas pašā vietnē. Tās ir, piemēram:

  • NAP (Name, Adress, Phone) jeb nosaukums, adrese un telefona numurs;
  • kontaktu sadaļa, kurā tiek norādīti uzņēmuma rekvizīti, kontaktinformācija, biroja adrese, kā arī integrēta Google karte;
  • lokālu atslēgvārdu lietošana gan saturā, gan attēlu nosaukumos;
  • landing lapas filiālēm, tādējādi atvēlot daļu no SEO optimizācijas lokālam mērogam;
  • strukturētie dati, kas ļauj Google daudz labāk saprast, ka Tev ir lokālais bizness;
  • saturs lokālai auditorijai, veidojot saturu mājaslapā, kas saistīti ar vietējo kopienu un lokāciju.

Lokālais SEO ir būtisks gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem, lai spētu piesaistīt konkrētās mērķauditorijas uzmanību sev vēlamajā reģionā. Ja Tu vēlies attīstīt lokālo SEO optimizāciju savam uzņēmumam, sazinies ar Kebbe IT komandu – palīdzēsim Tev sasniegt izvirzītos mērķus interneta līkločos!

 

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: