Mājaslapa nekad nebūs gatava: 10 iemesli tās uzlabošanai

Mājaslapa nekad nebūs gatava - Kebbe IT tiešraide

Iepazīsti 10 iemeslus, kādēļ mājaslapa nekad nebūs gatava! Nereti par mājaslapu tiek aizmirsts uzreiz pēc tās izstrādes un netiek veltīs ne laiks, ne naudu tās uzlabošanai. Tādēļ šajā reizē pastāstīsim, kāpēc, attīstoties uzņēmumam, tā mājaslapai ir jādodas līdzi. 

1. Attīstās uzņēmums – attīstās mājaslapa

Dažkārt uzņēmuma vadītāji mājaslapu redz kā vienu no 100 uzdevumiem sarakstā – izveidojam un jautājums vairs nav aktuāls. Taču svarīgi apzināties, ka, augot uzņēmumam, attīstās arī mājaslapa. Vispirms tā var būt pavisam vienkārša vietne, kas iepazīstina ar uzņēmumu un tā pakalpojumiem vai produktiem. Līdz ko bizness aug, mājaslapai var būt nepieciešama jauna funkcionalitāte, piemēram, jaunas sadaļas, iespējas, kas palīdz iesaistīt vairāk auditorijas un citas. 

2. Datos un pieredzē balstīta izstrāde 

Mājaslapa parasti tiek izstrādāta, balstoties datos, pieredzē un pieņēmumos. Sākotnēji Tu kā uzņēmuma pārstāvis dod savu redzējumu, mājaslapas izstrādāji dalās ar savu viedokli, līdz iespējams nonākt pie kopsaucēja par to, kāds mājaslapas veidols būtu piemērotākais. Dažādi rīki, piemēram, Google Analytics un HotJar palīdzēs iegūt datus par lietotāju uzvedību mājaslapā. Tas savukārt ļaus veikt nepieciešamos labojumus. 

3. Mainās mērķi un KPI

Jebkurai mājaslapai ir nepieciešams mērķis, kas ar tās palīdzību tiks sasniegts. Līdzās tam ir arī vēlamie izpildes pamatrādītāji. Piemēram, veikto pirkumu vai aizpildīto kontaktformu skaits, mājaslapā pavadītais laiks. Attīstoties mājaslapai, tās mērķi var mainīties. 

Ja sākumā tā bija vienkārša mājaslapa, kas stāsta par uzņēmuma darbību, jau vēlāk tā var tapt par internetveikalu. Laika gaitā mājaslapai var rasties nepieciešamība pēc spēcīgākas funkcionalitātes, piemēram, jauniem rīkiem. Arī esošajiem Kebbe IT klientiem, ar kuriem sadarbojamies vairākus gadus, mājaslapas attīstījušās no mazām līdz ar vien lielākām un funkcionālākām.

4. Lietotāju uzvedības mērīšana un korekcijas 

Mājaslapas uzbūves laikā iespējams pievienot dažādus rīkus, piemēram, Google Analytics un HotJar. Bieži vien mājaslapas izstrādes sākumposmā ir paredzēts jau konkrēts koncepts, tomēr iegūtie dati var norādīt, ka sagaidāmie mērķi netiek sasniegti. 

Liels solis ir arī apmeklētāju piesaiste. Facebook Ads, Google Search, baneri ir tikai dažas no iespējām, kas mājaslapai palīdz piesaistīt aizvien vairāk lietotāju. Jau minētie rīki ļauj sekot līdzi mājaslapas apmeklētāju soļiem – vai klikšķina uz izveidotajām pogām, vai skrullē tik tālu, cik plānots. Tāpat iespējams sekot līdzi pirkuma noformēšanas procesam un apzināties soļus, kuros manāma aizķeršanās. Iegūtie dati palīdz veikt nepieciešamos uzlabojumus.  

5. Integrācija ar dažādām sistēmām 

Augot biznesam, palielinoties komandai, klientu skaitam un apmeklētāju daudzumam  mājaslapā, palielinās arī ikdienā veicamo procesu daudzums. Efektīvākas darbības nodrošināšanai palīdz mājaslapas integrācija ar dažādām sistēmām. Piemēram, no mājaslapas dati par klientu automātiski nonāk klientu pārvaldības sistēmā. Līdzīgi tas iespējams arī ar dažādām noliktavas un grāmatvedības sistēmām, nodrošinot automātisku datu sinhronizāciju. 

6. Caur mājaslapu optimizē biznesa procesus 

Piemēram, Tavā uzņēmumā darbiniekam nepieciešams atjaunot informāciju mājaslapā 1000 vai 10000 un vairāk produktiem. Ja kādu laiku tas tika darīts manuāli, tad arī šo procesu iespējams automatizēt. Tāpat automātiski iespējams veikt rēķinu ģenerēšanu un atskaišu veidošanu. 

Līdzās tam mājaslapā publicēto informāciju iespējams sinhronizēt ar salīdzini.lv un ss.com, līdz ar to produkti parādīsies arī šajos portālos. Svarīgi apzināties, ka kādā no mājaslapas attīstības soļiem sinhronizācija ir vēlams process, jo tā spēj atvieglot ikdienā veicamos darbus.

7. SEO stratēģijas maiņa 

SEO optimizācija lielākoties netiek iekļauta mājaslapas izstrādes procesā. Tas drīzāk ir ilgstoša darba rezultāts, ko raksturo, piemēram, darbs ar atslēgvārdiem. Kad mājaslapu izveido pavisam jaunam uzņēmumam, sākotnēji vēlams izmantot garākus atslēgvārdus vai frāzi, kurai raksturīga mazāka konkurence. Kad uzņēmums aug, var sākt konkurēt par lielo meklējumu atslēgvārdiem. Veidojot savu internetveikalu, svarīgi pievērst uzmanību dažādiem trikiem, kas veicinās klientu iespējas atrast tieši Tavu uzņēmumu. 

8. Jauni produkti un pakalpojumi – jaunas sadaļas 

Augot uzņēmumam, mājaslapai būs nepieciešamas jaunas sadaļas jeb nosēšanās (landing) lapas. Tur esošajam saturam nevajadzētu būt vienkārši nokopētam, bet gan pārdomātam, strukturētam, izmantojot arī attēlus. Nozīmīgi izmantot arī aicinājumus uz rīcību (call to action) un jau esošo klientu atsauksmes. 

9. Attīstīti pircēju magnēti 

Uzņēmuma attīstības procesā aizvien lielāka loma būs veiksmīgi attīstītiem pircēju magnētiem. To vidū ir dažādi rīki, kas, piemēram, veicina pierakstīšanos jaunumiem, konsultācijām. Tāpat iespējams veidot dažādus testus vai aptaujas, kas lietotājus aicina iesaistīties. 

Magnēti mājaslapas lietotājos rada interesi, kā arī iespēju uzņēmumam iegūt datus, piemēram, kontaktinformāciju. Visbeidzot mājaslapā iespējams izmantot arī čata funkciju, kas palīdz nodrošināt ātru informācijas apmaiņu starp klientu un uzņēmumu.  

10. Atjauninājumi, jaunas tehnoloģijas un risinājumi 

Dažādi tehnoloģiskie risinājumi attīstās visu laiku – WordPress iznāk jaunākas versijas satura pārvaldībai, Google meklēšanas rezultātu vērtēšanā par nozīmīgu nu jau kādu laiku uzskata arī mājaslapu mobilo dizainu. Lai to būtu iespējams nodrošināt, nepieciešams sekot līdzi aktualitātēm. 

Svarīgi regulāri domāt par to, kā mājaslapai piesaistīt jaunus apmeklētājus un noturēt jau esošos. Līdzās tam nozīmīgi sekot līdzi datiem un dažādiem atjauninājumiem. Ja to nedarīsi Tu, to noteikti darīs kāds no Taviem konkurentiem. Tas savukārt var ļaut neiegūt kādu no potenciālajiem klientiem. 

Mājaslapas izstrāde un uzturēšana nekad nav pabeigta – tas ir process, kurā gan mazākiem, gan lielākiem uzņēmumiem ir savas vajadzības. Uzņēmums ir mazs – vajadzības ir vienas, tas attīstīs – vajadzības mainās. 

Ja Tev ir radušies jautājumi, droši raksti komentārā – mēs atbildēsim!

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,