Kā organizēt mājaaslapas virsrakstus - 8 vienkārši padomi

Mājaslapas virsrakstu organizēšana: 8 fakti, kas jāzina

Mājaslapas saturam ir būtiska nozīme, domājot par pilnvērtīgu vietnes tehnisko darbību. Tāpat virsraksti ir viens no tiem faktoriem, kurus par nozīmīgiem uzskata meklētājprogrammas, nosakot mājaslapu pozīcijas meklētājā. Par to, kā organizēt virsrakstus mājaslapā, uzzini šajā rakstā!

Kāpēc virsrakstu izmantošana ir svarīga?

Tas, kāpēc virsrakstiem pievērš uzmanību, ir saistīts ar diviem aspektiem:

  1. galvenokārt ar tā funkciju – īsa, kodolīga sekojošā teksta skaidrojumu. Virsraksti ir svarīgi tieši lietotājiem, jo, atverot tekstu, ar to palīdzību lietotājs ātri un veiksmīgi var orientēties tekstā, lai atrastu sev svarīgāko, aktuālāko informāciju;
  2. ne mazāk svarīga ir arī Google meklētāja loma. Meklētājs indeksē vietnes un pēc virsrakstiem nosaka, kāda veida informācija tajās ir pieejama.

Svarīgi zināt: 8 fakti par virsrakstu veidošanu

1. H1 – galvenais virsraksts

Šāds termins veidojies no programmēšanas valodas. Tas ir HTML tags, kas apzīmē atvēruma virsrakstus. Atvēruma galvenais virsraksts HTML kodā tiks iezīmēts šādā veidā:

<H1> virsraksts </H1>

2. H1 vs Page Title

Page Title ir tas atvēruma nosaukums, ko Google parāda savā meklētājā, kad lietotājs ievada tajā sev vēlamo atslēgvārdu. No SEO optimizācijas viedokļa ieteicams H1 virsrakstu un Page Title veidot dažādus.

3. Kāds ir maksimālais garums?

Visiem virsrakstiem, neatkarīgi no to pozīcijām atvērumā, maksimālais ieteicamais garums ir 70 rakstzīmes. Kāpēc? Jo tas ir virsraksta garums, uz kuru skatās Google, analizējot saturu. Tas nozīmē, ka netiks ņemta vērā tā virsraksta daļa, kas atradīsies aiz 70 simbolu robežas. Īpaši svarīgi tas ir, ņemot vērā atslēgvārdu nozīmi – ja atslēgvārdi tiks ievietoti virsraksta daļā, kas pārsniedz šo 70 rakstzīmju skaitu, tos Google nevērtēs. Bet tas nenozīmē, ka virsraksts nedrīkst būt garāks.

4. Atslēgvārdu izvietojums

Optimizējot mājaslapu, ieteicams atslēgvārdus novietot virsraksta priekšpusē, jo Google sāk lasīt tekstu no kreisās puses uz labo, pirmo informāciju uzskatot par svarīgāko.

5. Aboutness – par ko ir atvērums?

H1 virsraksts stāsta par to, kāda informācija būs ievietota atvērumā. Galvenais nolūks ir sniegt informāciju par saturu, lai Google, indeksējot atvērumu, zinātu, par ko tas ir.

6. Ja nepareizi – labāk bez H1

Jā, patiesi labāk iztikt bez H1 virsraksta atvērumā, nekā to izveidot nepareizi. H birkas ietver saturu, un tad, ja virsraksts nav ievietots, Google nolasīs informāciju, neņemot to vērā. H virsraksti un apakšvirsraksti ir tikai daži no signāliem, ko Google ņem vērā, analizējot mājaslapu darbību. Līdz ar to, ja nebūs H1 virsraksta, Google skatīsies uz citām komponentēm.

7. Neievieto virsrakstu pie bildes

Reizēm kļūdas pēc mājaslapa tiek uzprogrammēta tā, ka virsraksts atrodas blakus bildēm. Google meklētājs ignorēs šo lapas elementu, jo tas, kas atrodas apkārt bildei, netiek indeksēts.

8. Uzlabota lietotāju pieredze

Arī no lietotāju pieredzes perspektīvas ir svarīgi pievērst uzmanību pareizu virsrakstu veidošanas praksei. Tas var būt noderīgi divējādi:

  • kā palīgs cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Cilvēki, kuri ir vājredzīgi vai neredz pavisam, izmanto speciālas programmas, kas viņiem palīdz nolasīt mājaslapu atvērumos publicēto tekstu. Tādēļ pareiza virsrakstu hierarhija ir īpaši svarīga, jo ļauj tekstu loģiskā secībā lasīt arī cilvēkiem ar ierobežotākām iespējām;
  • uzlabot lietotāju pieredzi mājaslapā. Mūsdienu apjomīgajā informācijas plūsmā lietotāji nereti vēlas ātri sameklēt sev vēlamo informāciju. Tam noderīgi ir virsraksti, jo ļauj dažu sekunžu laikā pārskatīt atvēruma saturu.

Ko ņemt vērā, lai Google meklētājs nolasītu mājaslapu pareizi?

Kas ir tie faktori, ko jāņem vērā, lai virsraksti tiktu izstrādāti Google draudzīgā formātā? Tie ir dažādi. 3 svarīgākie no tiem.

1. Atvērumus vērtē dažādos veidos

Datubāzē katras vietnes atvērumi tiek apkopoti un analizēti gan atsevišķi, vērtējot, kā tie ir strukturizēti, gan arī kopā, skatot, kā tie savstarpēji mijiedarbojas. Virsrakstu hierarhijai atvērumos ir nozīme, jo:

  • nolasot informāciju, Google zinās, ka par atvēruma saturu liecinās galvenais virsraksts – H1;
  • galvenajam virsrakstam pakārtotie virsraksti liecinās par strukturizētu tekstu.

2. Neievieto vairākus H1 virsrakstus vienā atvērumā

Svarīgi atcerēties, ka H1 virsraksts katrā atvērumā jāizmanto tikai vienu reizi! Nav noteikumi, kas paredz, cik reizes ir optimāli izmantot apakšvirsrakstus (H2, H3 u.c.) katrā no atvērumiem – tas atkarīgs no Taviem ieskatiem un satura.

Ja vienā atvērumā parādīsies vairāk nekā viens H1 virsraksts:

  • kā svarīgākais tiks uzskatīts augstāk esošais no tiem;
  • vērtība pa lapu būs izpludināta, kas tiks vērtēts negatīvi no SEO optimizācijas viedokļa.

3. Izvairies no hierarhijas izjaukšanas atvērumā

Tāpat, kā nav ieteicams ievietot vairāk par vienu H1 virsrakstu atvērumā, jāseko arī noteikumam par hierarhiju. Situācijā, ja būsi izveidojis atvērumu, kurā sākumā parādīsies H1 virsraksts, bet tam sekos tikai H3 vai H5 virsraksts – lapa netiks vērtēta pozitīvi no Google perspektīvas.

Noskaidro: Kā mājaslapas atvērumā izvietot virsrakstus?

Izvēles iespējas, kārtojot saturu atvērumos, ir visdažādākās. Vairāki no piemēriem, kā izvietot virsrakstus, ir tad, ja:

  1. tas ir atvērts teksta dokuments, landing page, informācija par uzņēmumu, kurā galvenais H1 virsraksts lielākoties parādīsies lapas augšpusē. Nereti tas tiek automātiski nolasīts administrācijas panelī, vadoties pēc lapas nosaukuma. Tam seko H2 un H3 virsraksti, kas atšķiras ar fonta lielumu. No lietotāju pieredzes šādi izvietot virsrakstus ir vēlams, lai mājaslapas apmeklētājs varētu uzreiz nolasīt atvēruma izkārtojumu;
  2. tā ir jaunumu sadaļa, H1 virsraksts, iespējams, parādīsies zem sadaļas nosaukuma. Pārējās formatēšanas struktūras ievērošanai iesakām sekot līdzi iepriekš minētajiem ieteikumiem, ko Google ņems vērā, analizējot vietni;
  3. tā ir sākuma lapa, sākotnēji var šķist, ka augšpusē izvietotais uzņēmuma nosaukums būs lapas galvenais virsraksts – H1. Tomēr ne vienmēr tā ir. Piemēram, ja atvēruma augšpusē ievietota slaidrāde, tās nosaukumi var mainīties, līdz ar to netiks uzskatīti par galvenajiem virsrakstiem atvērumā.

Tomēr atceries – iespējas, kā organizēt saturu, ir dažādas. Galvenokārt jāņem vērā atvēruma struktūra un virsraksti, kas ir secīgi pakārtoti saturam. Ja vienkopus atvērumā ievieto dažādu saturu, kas, piemēram, aptver vairākus uzņēmuma pakalpojumus un atšķirīgu informāciju – strukturē tā, lai informācija tiktu grupēta pēc loģikas.

Mājaslapas virsraksti šķietami var likties kā nenozīmīgs sīkums, taču kopējā SEO optimizācijā un lietotāju pieredzē tie spēlē svarīgu lomu. Ja līdz šim neesi pievērsis uzmanību tam, kā strukturizē informāciju savas mājaslapas atvērumos, pievērsies tam jau tūlīt!

Nepieciešams izveidot mājaslapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: ,