Spēcīgs sociālo mediju mārketinga rīks tavā kabatā

socialo mediju marketings

Telefons mums vienmēr ir rokās – kad ceļamies no rīta, kad ēdam, skatāmies televīziju, braucam transportlīdzekļos, kad esam veikalos, vai dažs labs arī esot labierīcībās. Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka arī 2018. gadā populārākā ierīce, lai piekļūtu internetam ārpus mājām vai darba, ir mobilais telefons, ko šim nolūkam izmantoja 67 % Latvijas iedzīvotāju. Balstoties “Digital Economy Outlook” sniegtajos datos, Latvija ierindojas otrajā vietā pasaulē ar mobilā interneta lietošanas daudzumu!

Viena no visbiežāk izmantotajām mobilo viedtālruņu sniegtajām iespējām ir sociālie mediji. Kantar TNS izpētījuši, ka pēdējos gados ievērojami audzis Facebook lietojums Latvijā.  2018. gadā, sasniedzot  890 000 lietotāju skaitu, mūsu valstī Facebook apmeklētības ziņā ierindojas otrajā vietā uzreiz aiz meklētājprogrammas Google. Trešajā vietā ir Youtube, arī Instagram lietotāju skaits ir audzis, jo šī platforma pērn iekļuvusi interneta vietņu top10 Latvijā.

Augstāk minētie dati pierāda, ka šobrīd viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzņēmēji var aizsniegt savas mērķauditorijas, ir tieši sociālajos medijos. Jaunie uzņēmēji un mazie uzņēmumi, kuri vēl nevarat atļauties algot mārketinga aģentūras, šī ir jūsu iespēja!

Nepieciešams tikai telefons un… drosme

Viena no sociālo mediju mārketinga labākajām iezīmēm ir tā, ka to iespējams realizēt bez lieliem izdevumiem. Pieticīgākajā variantā tev pilnīgi pietiek ar mobilo viedtālruni, drosmi un pacietību.

“Dari pats” būtība

Viedtālruņa sniegtās iespējas sniedzas daudz tālāk par klientu zvaniem un e-pastiem, jo tas var būt arī spēcīgs mārketinga darbarīks. Katram interesentam pieejamas gan maksas, gan bezmaksas programmas foto un video uzņemšanai, apstrādei, griešanai un montēšanai. Ar telefonu kā filmēšanas rīku iespējams arī atdzīvināt atsauksmes par uzņēmumu, nofilmējot kādu nelielu video fragmentu, kurā klients stāsta par savu pieredzi. Tāpat viedtālrunī ir veicamas teju visas nepieciešamās darbības sociālo mediju kontu uzturēšanai.

Mūsuprāt, veiksmīgs piemērs ir “MMK riepu serviss”. Uzņēmums sociālajos medijos visu dara pašu spēkiem. Viņiem nav ne algotas komunikācijas aģentūras, ne iekšējais mārketinga departaments. Pats uzņēmuma vadītājs filmē video ar telefonu, pēc tam video apstrādes aplikācijā šo video samontē, pievieno audio, lai pēc tam arī izplatītu. Tāpat uzņēmums šādi taisa banerus un kopumā uztur sociālos mediju kontus – tā  iespējams visu izdarīt neatkarīgi no laika vai vietas.

Uzdrīksties, jo esi eksperts!

Iesākumā sociālo mediju darbības aktīva uzsākšana var šķist kā liels un nepaveicams uzdevums, var trūkt drosmes un apņēmības. Sākumā pilnīgi visi cīnās ar grūtībām pārkāpt sev pāri, lai sāktu komunicēt ar mērķi audzēt auditoriju. Taču padomā par to šādi – realitātē visi satiekamies ar draugiem, paziņām un ģimeni, un mēs taču tik ļoti aizrautīgi spējam runāt par savu darbības jomu! Katrs uzņēmējs jau ir savas nišas speciālists, un viņam piemīt nepieciešamās zināšanas.

Stāsti par to, ko zini! Sociālajos medijos var stāstīt vienkārši un paust savu redzējumu, un nav jāizgudro ne jauni spēles noteikumi, ne jāatklāj jauna Amerika. Tev ir iespēja stāstīt, publicēt dažāda tipa ierakstus, veidot bildes, kas parāda uzņēmuma iekšējos procesus. Tāpat tu vari ierakstīt video vai rādīt tiešraides, kurās stāsti par to, ko zini, proti un esi iemācījies – kaut caur kļūdām.  Turklāt autentisks saturs tiek prognozēts kā viena no 2019.gada sociālo mediju tendencēm.

Cilvēki dod priekšroku realitātei

Brīvība no perfekcijas

Gluži kā cilvēkiem patīk lasīt dzelteno presi un skatīties realitātes šovus, tāpat viņiem patīk palūkoties “aizskatuvē ” jebkur citur – arī uzņēmumos. Manuprāt, mūsdienās cilvēki ir diezgan noguruši no ideālajām stock fotogrāfijām  un iestudētajiem video, kas noslīpēti līdz milisekundei.

Ja tu sāc rādīt vienkāršus un cilvēcīgus ierakstus, tad īstenībā vari uzrunāt cilvēkus pat labāk, nekā ar ideālo, nostrādāto saturu. Šādā veidā tiek nojaukta perfekcijas izraisītā barjera starp tevi un auditoriju, tā nonākot tai tuvāk. Auditorijai ir daudz vieglāk ar uzņēmumu identificēties, ja tas sevi nostādījis līdzvērtīgākā pozīcijā. Tad cilvēkiem kļūst vieglāk uzņēmumu uzrunāt un ar to mijiedarboties.

Brīvība no lieliem izdevumiem

Kad tiek veikta izvēle sociālajos medijos komunicēt ar perfektu saturu, pakāpeniski var izveidoties ļoti liels finansiālais smagums uz pleciem, kas visticamāk tāpat nebūs pa kabatai jaunajiem uzņēmumiem.

Ir viegli aizsākt ķēdes reakciju: ja vēlies ideālu video, ir nepieciešama studija vai speciāli sagatavotas telpas, cilvēkiem nepieciešams ilgs sagatavošanās laiks, vajadzīga profesionāla kamera. Turklāt, ja video materiāls ir izcils, tad nepieciešams arī augstas kvalitātes audio, nemaz neaizmirstot par profesionālu rediģēšanu un montēšanu! Tas jaunajam uzņēmējam uzliek lieku slodzi. Tiek tērēts daudz laika un naudas, lai uzceltu perfektuma barjeru starp sevi un klientu, kas nav nepieciešama.  Tāpat arī nav uzreiz jādomā par reklāmām, kuras varbūt īpaši vēl nevari atļauties – sāc vispirms visu to, ko vari izdarīt ar jau pieejamo!

Brīvība no laika ierobežojumiem

Ja izmanto sociālos medijus komunikācijai ar savu mērķauditoriju, kā viena no priekšrocībām ir jāmin darba laika ierobežojumu neesamība. Tas nekad nebūs nepieklājīgi, ja uzņēmums ievietos informatīvu ierakstu vai uzsāks tiešraidi savā Facebook lapā deviņos vakarā. Taču, ja es deviņos zvanītu saviem esošajiem vai potenciālajiem klientiem, neviens priecīgs nebūtu. Sociālie mediji dod katram cilvēkam izvēles brīvību, lai izlemtu – skatīties un reaģēt vai nē. Tā ir kārtējā iespēja piekļūt auditorijai vienkāršā un neformālā veidā.

Esi sācis sociālo mediju mārketingu, taču neredzi rezultātus?

Izdari gadu! Nelolo cerības, ka sasniegsi lielas sociālo mediju uzvaras jau pēc mēneša vai diviem. Lai gūtu redzamus panākumus, sociālo mediju ūdeņos nevis jāiemērc pirkstu gali, bet jālec iekšā! Gada laikā vari ārkārtīgi daudz iemācīties procesā. Jaunajiem uzņēmējiem ir visas iespējas iegūt labus rezultātus, apgūstot nepieciešamo izaugsmei bezmaksas resursos, jo Google var atrast skaidrojošu rakstu teju ikvienai problēmai, arī Youtube sniedz daudz iespēju mācīties.

Pēc gada var skatīties uz kopainu, kas izveidojusies – veiktajām sociālo mediju aktivitātēm ir atdeve vai nē, turpināt iesākto vai nē. Ja pietiekamas atdeves vēl nav, tad tik un tā vēl var nemest plinti krūmos un piesaistīt kādu ekspertu , lai konsultētos ar kādu ekspertu un meklētu jaunu virzienu vai pieeju.  Taču nav vērtīgi šādu slēdzienu pateikt jau pēc mēneša vai diviem.

Tava potenciālā auditorija jau ir sociālajos medijos, un lielākā daļa tur pavada ievērojami lielu laiku dienā.  Uzņēmuma sociālie mediji var kļūt par priekšrocību, ar ko var konkurēt. Lietojot sociālos medijus, tu optimizēsi jau savas esošās pārdošanas aktivitātes – došanos pie klientiem, zvanu veikšanu un citas darbības. No tevis tas prasīs laiku, ko nepieciešams ieplānot, un spēju vērot notiekošo savās platformās, lai tam nepārtraukti pielāgotos. Taču to visu var izdarīt, procesam neveltot lielu budžetu.

Kāda ir tava pieredze ar uzņēmuma popularizēšanu sociālajos medijos? Izstāsti mums komentārā un uzdod jautājumus! Ja šis raksts bija noderīgs, padalies arī ar draugiem un kolēģiem!