Facebook reklāma viltības biznesa lapām un privātpersonām

Reklāma Facebook: Viltības uzņēmumiem un privātpersonām

Ņemot vērā tiešraižu skatītāju lūgumus, Kebbe IT piedāvā galvenās Facebook viltības uzņēmumiem un privātpersonām. Cik ātri šī platforma kļuva populāra, tik ātri arī daļa lietotāju to sāk pamest. Uzzini vairākus trikus, kas palīdzēs izvairīties no iemesliem, kuru dēļ cilvēki vēlas pamest šo platformu, un, iespējams, Tava reklāma Facebook kļūs efektīvāka!

Vērā ņemami statistikas dati

Facebook ir pārāk liels un nozīmīgs mārketinga rīks, lai to ignorētu. Kāpēc? 

  1. Pasaulē vairāk nekā 2,27 miljardi lietotāju vismaz reizi mēnesī izmanto Facebook vietni, kas ir liels apjoms.
  2. Apmēram 50 miljoni uzņēmēju izmanto iespēju reģistrēt savu Facebook lapu.
  3. Aktīvo lietotāju skaits ikdienā sasniedz ~1,6 miljardus, un šī ir individuālu personu vai uzņēmumu potenciālā mērķauditorija, kuru sasniegt. 

Reklāma Facebook – kāpēc tā var noderēt mārketinga aktivitātēm?

Šī ir viena no svarīgākajām platformām, kur atrast mērķauditoriju un kur konkrētā mērķauditorija ir vislielākajā apjomā. Vērtīgi zināt par mārketinga aktivitātēm, kuras veicamas Facebook platformā:

  • labākais laiks, kad publicēt ierakstus, ir ceturtdienās un piektdienās no plkst. 13:00 līdz 15:00;
  • apkopojot pasaules datus, secināts, ka uzņēmumiem vajadzētu publicēt saturu vismaz 3x nedēļā;
  • Facebook lapas, kurās ir salīdzinoši mazāks sekotāju skaits, ir lielāks lietotāju iesaistes līmenis;
  • uzņēmumu izvēle reklāmu izvietošanai šajā platformā ietekmē pircēju izvēli – 44% Facebook lietotāju atzīst, ka šī vietne ir ietekmējusi viņu izvēli par pirkumu, un 26% no tiem, atverot Facebook reklāmu, ir iegādājušies pirkumu.

Facebook reklāmas viltības uzņēmumiem

Esam apkopojuši sešus galvenos ieteikumus uzņēmumiem, kurus izmantot, lai reklāma Facebook būtu efektīvāka. Kādi tie ir?

Detalizēts uzņēmuma apraksts

Lai arī šķiet, ka uzņēmuma apraksta izveidošana ir vienkārša un pašsaprotama, tam ir būtiska nozīme. Facebook darbojas pēc tāda paša principa kā Google, meklējot informāciju pēc atslēgvārdiem. Meklētājā, ierakstot atslēgvārdu, iespējams meklēt gan pēc ierakstiem, gan cilvēkiem, pasākumiem un uzņēmumu lapām. 

Uzņēmuma aprakstam jābūt kodolīgam, un tā izveidošanai ieteicams izmantot plašus atslēgvārdu savienojumus (long tail keywords), lai tie, kuri Facebook meklētājā cenšas atrast sev vēlamo lapu, nonāktu pie Tevis.

Konkurentu spiegošana

Kāds vēl tikai vēlas novērot savus konkurentus un sekot tam, kādu saturu tie publicē, bet kāds to jau noteikti dara. Facebook piedāvā iespēju sekot savu konkurentu lapām. Kā to izmantot? 

  1. Atver savu lapu.
  2. Ej uz “insights” (pārskats).
  3. Noritini līdz lejai.
  4. Atver sadaļu “Pages to watch”.
  5. Pievieno konkurentus (ne vairāk kā piecas lapas).

Tādējādi iespējams redzēt, cik ieraksti publicēti, cik lietotāji sasniegti, kā arī procentuāli salīdzināt Tavu un konkurenta lapas darbību. Šādā veidā iespējams ne tikai monitorēt konkurentus, bet arī pamanīt savas kļūdas mārketinga aktivitātēs.

Efektīvāko publikāciju noteikšana

Ir satura vienības, kuras ir efektīvākas – lietotāji vairāk iesaistās, dalās ar saturu. Lai noskaidrotu, kas no publicētā ir efektīvākais, ieteicams izmantot Facebook lapas iespēju “Publicēšanas rīki”. Tur, ierakstot meklētājā sev vēlamo atslēgvārdu, vietne atlasīs satura vienības, kurās izmantots atslēgvārds, un parādīs, kuri ieraksti ir bijuši efektīvākie.

Tas ir labākais veids, kā ņemt piemēru pašam no sevis, lai saprastu, ko turpmāk, veidojot ierakstus, iekļaut un no kāda veida satura labāk izvairīties. 

Google Ads Manager – rīks Facebook reklāmu pārvaldīšanai

Google Ads Manager ir multifunkcionāla platforma, ar kuras palīdzību reklāma Facebook tiek veidota un pārvaldīta. Izmantojot šo rīku, reklāmu izveidošana būs efektīvāka nekā ierakstu boostošana jeb pacelšana caur laika līniju. Svarīgi atcerēties, ka to izmantot var izmantot ikviens Facebook lietotājs, neatkarīgi no tā, vai viņš pārvalda kādu biznesa lapu. Google Ads Manager ir efektīvāks veids reklāmu pārvaldīšanai, jo ir iespējams:

  • veidot jaunas mērķauditorijas, kas var būt balstītas uz iepriekšējiem datiem vai arī tikt veidotas specifiskākas, atlasot mērķauditoriju no dzimuma vai vecuma līdz pat konkrētām lokācijas vietām, tādējādi vienai reklāmas kampaņai pievienojot vairākas mērķauditorijas un tās mainīt;
  • izvēlēties, ar kādu mērķi tiek publicēta reklāma Facebook, piemēram, lai palielinātu lietotāju plūsmu uz mājaslapu, virzītu tirgū jaunus produktus vai informētu par aplikācijas izveidi;

Facebook reklāmas pārvaldnieka jeb Facebook Ads manager mērķ uzstādīšana

  • izvēlēties A/B testēšanu, kas nozīmē, ka pēc divu vizuālo materiālu ievietošanas Facebook reklāmai, atzīmējot A/B testēšanu, Facebook dažu stundu vai dienu laikā izvērtēs, kura reklāma Facebook efektīvāk darbojas un patīk Tavai mērķauditorijai, pēc tam atlikušajā laikā izmantojot to;

Facebook piedāvā iespēju ļoti vienkārši testēt ab testēšanu

  • veidot specifiskus piedāvājumus par produktiem, kas lietotājiem parādīsies paziņojumu veidā un atgādinās par tiem;
  • sinhronizēt ar Instagram profilu, kā rezultātā pa vienu samaksu iespējams publicēt reklāmu gan Facebook, gan Instagram laika līnijā un Story sadaļā, pielāgojot attēla lielumu un izšķirtspēju;

Facebook Ads Manager iespējams sinhronizēt reklāmu ar Instagram

  • izvēlēties dažādus reklāmas veidus. Parasti tiek boostoti ieraksti, kas ir attēlu vai video veidā, bet Google Ads Manager piedāvā izvēlēties dažādākus reklāmas veidus, ieskaitot ierasto bildi un video – karuseļa reklāma, slaidrāde un bilžu kolekcija;

  • pievienot īsziņas reklāmas (Messenger reklāmas). Tas nozīmē, ka reklāma Facebook tiek izveidota Messenger ziņas veidā un tiek izsūtīta personām, kuras būs uzspiedušas uz iepriekš izveidotas reklāmas, var parādīties gan produkti, gan jaunākās akcijas, atbilces uz biežāk uzdotajiem jautājumiem u.c. 

Facebook pixels

Facebook Pixel kods ir jāievieto mājaslapas galvenes kodā (header code), lai Facebook spētu integrēt mājaslapu kopā ar Facebook profilu un tur izveidotajām reklāmām. Facebook Pixel ir vairākas iespējas:

  1. ļauj uzraudzīt, ko lietotāji dara mājaslapā, kad tajā ienākuši no Facebook reklāmas. Pievienojot reklāmai Facebook Pixel, būs iespējams redzēt, uz kurām lapām devies lietotājs, piemēram, lai pieteiktos jaunumiem vai apskatītu galerijas. Uzņēmumiem tas ir lietderīgi, lai izvērtētu, kādu atdevi sniedz Facebook reklāmas;
  2. remārketings ar Facebook Pixel palīdzību. Tādējādi Tu vari ievākt informāciju par mērķauditoriju un mājaslapas apmeklētājiem atgādināt par sevi reklāmu veidā Facebook laika līnijā pēc mājaslapas apmeklēšanas;
  3. savieno Facebook lapu ar WordPress, Joomla, Drupal un citām satura pārvaldīšanas sistēmām vai WooCommerce, lai pētītu nopirktos produktus. 

Creator studio 

Var gadīties, ka viens cilvēks administrē vairākas biznesa lapas, kas var apgrūtināt pārvaldības procesu. Lai atvieglotu vairāku lapu administrēšanu, iespējams izmantot Facebook platformu Creator Studio. Ar tās palīdzību iespējams apkopot visus rīkus, kas nepieciešami, lai efektīvi publicētu, pārvaldītu, monitorētu un izmērītu saturu visās Tavās lapās. 

Facebook Ceratur studio ļauj ērti pārvaldīt vairākas biznesa lapas reizē

Facebook viltības privātpersonām

Turpinājumā piedāvājam septiņas zināmas, bet, iespējams, nedaudz piemirstas funkcijas, kas var uzlabot katra Facebook lietotāja profilu un šīs platformas lietošanu ikdienā. Visas funkcijas iespējams atrast sadaļā “Iestatījumi”.

Pārbaudi, no kādām ierīcēm esi reģistrējies savā profilā!

Nereti ikdienā tiek mainīti datori vai telefoni, no kuriem iespējams autorizēties Facebook profilā. Lai pārliecinātos, ka neesi atstājis savu profilu pieejamu kādā citā viedierīcē, pārbaudi, no kādām ierīcēm esi autorizējies. 

To izdarīt ir vienkārši – atverot iestatījumus (setting), jāizvēlas sadaļa “Drošība un piekļuve” (Security and login). 

Lai uzraudzītu sava profila drošību, iespējams pievienot divu faktoru autentifikāciju, kas nozīmē, ka uz Tevis iepriekš norādītu telefona numuru tiks izsūtīts kods, tādējādi sasaistot Facebook profilu ar viedierīci. Šādā veidā tiek izslēgta iespēja, ka kāds cits ļaunu nolūku vadīts iekļūst Tavā profilā. 

Profila drošības uzlabošanas nolūkos iespējams pievienot paziņojumus par neatpazītām ierīcēm. Situācijās, kad Facebook ierīci, no kurām kāds vēlas ielogoties Tavā profilā, identificē kā nepazīstamu, tiek saņemts paziņojums.  

Facebook portfolio

Lai iepazītos ar visu informāciju par Tavu aktivitāšu vēsturi šajā platformā, izmanto iespēju lejupielādēt to. Tas, ko esi darījis Facebook lietotnē, Tev ļaus uzzināt, kādu informāciju ir saglabājis Facebook, kāda veida saturu esi publicējis un ar ko esisazinājies.

Lai lejupielādētu aktivitāšu vēsturi, iestatījumu sadaļā atver “Mana Facebook informācija” (Your Facebook Information).

Ko es darīju pirms 5 gadiem?

Šī ir funkcija, ar kuras palīdzību iespējams noskaidrot, ko esi publicējis salīdzinoši senā vēsturē, ja nevēlies to mēģināt atrast savā laika līnijā. Lai to izdarītu, meklētājā ieraksti “Posts liked by me”. Kreisajā navigācijas filtrā varēsi atzīmēt vēlamās iespējas, lai uzzinātu, uz kādiem ierakstiem reaģējis Tavs draugs vai ģimenes loceklis.

Facebook konta mantotājs

Mēs visi kādā brīdī pametīsim šo pasauli, un, lai izvairītos no tā, ka pēc cilvēka nāves profils parādīsies vēl vairākus mēnešus vai gadus, iespējams pievienot konta mantotāju, kuram būs tiesības veikt kontā atsevišķas darbības, tostarp arī dzēst kontu.

Pārāk daudz reklāmu laika līnijā

Šāds padoms noteikti neiepriecinās uzņēmumus, kuri ievieto reklāmas šajā platformā, turpretī būs noderīgs lietotājiem, kuriem nepatīk pārspīlētais reklāmu daudzums savā laika līnijā. 

Tāpat kā uzņēmumiem, kuri publicē reklāmas, ir iespējams tās pielāgot, vadoties pēc lietotāju interesēm, arī lietotājiem ir iespēja reklāmas pārvaldīt. Dodoties uz Iestatījumu sadaļu “Ads”, pievieno un noņem reklāmdevējus, kuru reklāmas vairs nevēlies redzēt.

Automātiska video atskaņošana

Tas, vai video tiks atskaņots ar vai bez skaņas, ir atkarīgs no pēdējās video atskaņošanas reizes. Lai novērstu situācijas, kad video automātiski sāk atskaņoties skaļi nepiemērotākajos brīžos, iespējams mainīt video atskaņošanas iestatījumus.

Pārvaldi lietotnes!

Pārbaudi, kādās lietotnēs esi autorizējies caur Facebook! Ja nevēlies kādai no lietotnēm uzticēt savu personīgo informāciju, dodies uz Aplikāciju sadaļu un to izdzēs.

Reklāma Facebook var būt ļoti noderīga jaunas auditorijas sasniegšanai, ja to realizē, izmantojot visas piedāvātās iespējas. Ņem vērā ieteikumus un pilnveido reklāmu izvietošanu savā Facebook lapā, sekojot līdzi datiem un veicot izmaiņas, ja tās nepieciešamas efektivitātes nolūkos!

Lasi vairāk par sociālajiem medijiem:

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,