Satura mārketinga tendences 2019.gadā

Satura maārketinga tendences 2019. gadā - Kebbe IT

Šobrīd publicētajam saturam tiek piešķirta lielāka nozīme kā jebkad agrāk. Ja ar satura mārketingu vēlamies uzvarēt Google pozīcijās un piesaistīt lasītājus, tad īpaši svarīga ir kvalitāte, izvēlētais kanāls, autentiskums un mērķauditorijas atlase.

Satura mārketings ir viens no populārākajiem un efektīvākajiem mārketinga paņēmieniem mūsdienu tirgū, jo arī pētījumi liecina, ka 56% mārketinga speciālistu pievērsuši lielāku uzmanību satura radīšanai.

1.Ejiet garām virspusējam saturam

Uz ātru roku rakstīts saturs nekad nenesīs top pozīcijas Google meklētājā. Šis ir viens no aktuālākajiem nosacījumiem un tendencēm, ko ievērot. Pirmajā lapā, pirmajos rezultātos ir mājaslapas atvērumi, kuros ir ~ 2000 vārdu (viss atkarīgs no meklētā atslēgvārda), kā arī ievietoti daudz attēli, un labi strukturēts teksts.

Nav vērtības = nav auditorijas intereses = nav rezultātu

Tāpēc nepieciešams investēt satura veidošanas procesā, kas var sevī ietvert:

  • Atslēgvārdu un tēmu izpēte
  • Satura plānošana – ko un kāpēc
  • Satura rakstīšana
  • Optimizēšana
  • Rediģēšana
  • Grafiku, ekrānuzņēmumu un citu saistošu multimediju failu izveide
  • Satura publicēšana un reklamēšana vairākos kanālos

2. Autentiskums, caurspīdība un vērtības

Runājot par jebkāda veida mārketingu, autentiskums, caurspīdība un vērtība vienmēr ir svarīgas. Ja radītais saturs precīzi neatspoguļo zīmola “balsi”, sajūtas, misiju un vērtības, kuras vēlies nogādāt savai mērķauditorijai, tad arī nesasniegsi savu mērķi.

Šie galvenie punkti rada gan lojalitāti, gan vairāk pirkumu. Ja Tu nebūsi godīgs pret saviem sekotājiem, tad viņi izvēlēsies meklēt pēc informācijas pie konkurentiem.

Satura mārketings vienmēr kaut kādā mērā sniedz vērtību savai auditorijai – vai tā būtu viņu izglītošana, izklaidēšana, vai citādi. To darot, Tu savā saturā pievieno autentiskuma izjūtu un caurspīdību, ļaujot saviem klientiem uzticēties Tavam zīmolam un virzīties uz priekšu.

KO DARĪT:

Radīt saturu, kas:

  • Saskaņots ar uzņēmuma vispārējo ziņojumu un misiju
  • Palīdz uzņēmuma mērķauditorijai labāk sasniegt savus mērķus, kas attiecas uz uzņēmuma piedāvājumu
  • Lietotājiem padara ērtāku turpmāko mijiedarbību ar zīmolu

Zīmoli, kurus lietotāji vērtē kā autentiskus un uzticamus – Amazon, Apple, Lego

3. Personalizēts un interaktīvs saturs

78% patērētāju apgalvo, ka personīgi pielāgots saturs ir noteicošais faktors to pirkšanas lēmumā. Tāpat pievēršot uzmanību personalizācijai, iespējams palielināt pirkšanu par 500%.

Cilvēki vēlas, lai nopelni viņu uzmanību ar kvalitatīvu un problēmu risinošu saturu, nevis ar “clik bait” palīdzību.

Evergage pētījums uzrāda, ka vairāk kā 90% mārketeru savā digitālā mārketinga stratēģijā vismaz vienā kanālā izmanto personalizācijas faktoru (e-pasts; mājaslapa; tiešsaistes reklāmas, mobilās aplikācijas u.c.)

Evergage pētīums

Lieta ir tāda, ka saturs, kas runā ar viena veida lietotājiem, nerunās ar citu. Piemēram, lietotājam, kurš apmeklē mājaslapu pirmo reizi, nodoms un vēlmes atšķirsies no tā, kurš apmeklēs jau 13. reizi.

KO DARĪT:

  • Personiska uzrunāšana
  • Pielāgo saturu savām mērķauditorijas vēlmēm un vajadzībām
  • Radi saturu, kas pa tiešo mudina lietotājus iesaistīties – vērtējums pēc pirkuma,
  • Tiešraides video
  • Interaktīvi, iesaistoši video

4. Komandas ieguldījums

Visiem organizācijas pārstāvjiem, sākot ar galvenajiem vadītājiem, beidzot ar asistentiem, būtu nepieciešams sniegt kādu ieguldījumu satura radīšanā.

Arvien biežāk uzņēmuma darbinieki kļūsta par zīmola vēstnešiem, jo viņi ir sava uzņēmuma entuziasti un spēj vislabāk stāstīt par lietām, kuras paši rada vai pārstāv. Tāpat katram uzņēmuma darbiniekam ir savs redzējums par uzņēmuma vērtībām jeb to iedzīvināšanu darba vidē. Šos abus var likt lietā, lai radītu jaunu, uzticamu un saistošu saturu, ar nodomu nodot vēstījumu auditorijai.
Šāds saturs radīs vairāk personalizētu un autentisku stāstu par uzņēmuma komandu, iekšējiem un ārējiem faktoriem.

KO DARĪT:

  • “Iepazīsties ar komandu” rakstu sērija
  • Aizskatuves Instagram un Facebook video, bildes
  • Veiksmes stāsti

5. Zīmolu mijiedarbība

Arvien vairāk norisinās zīmolu savstarpējā mijiedarbība, sasniedzot plašāku auditorijas loku un iegūstot jaunus sekotājus, atbalstītājus, pircējus.
Piemēram, RedBull sadarbība ar GoPro, radot “Stratos” projektu.

Sadarbības saturu var veidot arī ar:

  • Podkāst intervijām
  • Pētījumiem un gadījuma izpētes
  • Sociālo mediju kontu “pārņemšana”

KO DARĪT:

Veido uzņēmuma nozīmīgas sadarbības ar personām/citiem uzņēmumiem, kas papildina uzņēmuma klāstu un nav konkurenti, vai tādiem, kas ar savu produktu spēj komplimentēt un papildināt Tava uzņēmuma produktus (RedBull un GoPro situācija)

6. Cita Influenceru ēra

Lai gan influencerus joprojām izmanto mārketinga aktvitātēm, tagad par tendenci kļūst tos izmantot nedaudz citādāk kā tikai produktu pārdošanai un virzīnšanai tirgū. Par aktualitāti kļūst influencerus izmantot kā satura radītājus personīgajam blogam, sociālajiem tīkliem utt. Tādā veidā uzlabojot ticamību, palielinot plūsmu un sekotāju skaitu ar šī influencera mērķauditorijas palīdzību.

7. Multivides saturs

Kā jau noprotams no iepriekšējiem punktiem, dažāda multivide saturā no “būtu jauki, ja ir” pāriet uz nepieciešamību.

Tāpat šīs tendences pamatā ir būtība par omnichannel mārketingu, kur Omnichannel jeb OMNI – visu = visu kanālu mārketings – sasniegt un mijiedarboties ar klientiem visos kanālos:

  • sociālie mediji;
  • e-pasta mārketings;
  • mājaslapa;
  • digitālās reklāmas
  • printēti bukleti u.c.
  • Sabiedriskās attiecības
  • Ietekmētāju mārketings
  • Satura mārketings un SEO

Omnichannel Mārketinga tendences

Viens no populārākajiem multivides veidiem ir VIDEO, kam prognozē 80% kopējās informācijas plūsmas. Video, kurš ir garumā līdz 2 minūtēm, spēj veidot vislielāko lietotāju iesaistes līmeni.

8. Mikro momenti

Interneta vidē ir izplatīta vajadzības pēc satura, kas ātri sniedz atbildes uz vienkāršiem jautājumiem.

KO DARĪT:

  • Biežāk uzdoto jautājumu atbildes
  • Instagram un Facebook stāstu sadaļa
  • Audio saturs

Sniedziet auditorijai to, ko viņi meklē, lai varētu iesaistīties padziļinātākā līmenī, un jo vairāk laika jūs pavadīsiet skaidrojot vienkāršas lietas, jo mazāk laika lietotāji pavadīs virzoties uz priekšu (customer journey) kā klients.

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,