SEO prasībām atbilstoša landing lapas uzbūve, lai sasniegtu augstus rezultātus google meklētājā

SEO optimizācija: Kāda ir landing lapas uzbūve?

Bieži klienti saka, ka viņu mājaslapa ir SEO optimizēta, bet, apskatot to, izrādās, ka optimizācija nav tikusi veikta pilnvērtīgi. Pats galvenais, veicot optimizēšanu, ir optimizēt nosēšanās lapas un sakārtot tās atbilstoši labai SEO praksei. Par to, kā SEO optimizācija veicama un kā tā izpaužas landing lapās jeb nosēšanās lapās, stāstīsim šoreiz!

Svarīgi noteikumi, optimizējot landing lapas

Bieži var novērot, ka landing lapu saturs nav ticis strukturizēts, tā vietā nepārdomāti ievietojot tekstu un vizuālos materiālus. Kas ir svarīgi, lai SEO optimizācija landing lapās būtu efektīva? Tam ir 9 būtiskas sastāvdaļas.

1. H1 – galvenais virsraksts

Šis virsraksts parādās pirmais, atverot lapu, tās augšpusē. Svarīgi to neveidot pārāk garu – maksimālais ieteicamais rakstzīmju skaits ir 70. Galvenais virsraksts var būt arī garāks, un lietotājs, atverot lapu, to varēs izlasīt, bet jāatceras, ka Google, analizējot virsrakstu, neņems vērā to, kas ir pievienots tālāk par 70 rakstzīmēm, tostarp arī atslēgvārdus, ja tie būs iekļauti, piemēram, gara virsraksta beigās. Šāda iemesla dēļ ieteicams atslēgvārdus ievietot virsraksta pirmajā daļā.

Vēl būtiski atcerēties, ka H1 virsrakstu katrā atvērumā ieteicams izmantot tikai vienu reizi, jo, ievietojot vairākus, Google var rasties sarežģījumi nolasīt tekstu kopumā.

seo-optimizacija-h1

2. Apakšvirsrakstu HTML tagu izmantošana

Būtiskākā kļūda, ko var novērot, ir nepareiza virsrakstu norādīšana. Reizēm satura veidotājam nepatīk, ka kāds no virsrakstiem ir pārāk liels, un tad virsraksts tiek mainīts, to pielāgojot nevis pēc principa, kā tam ir nepieciešams izskatīties kodā, bet pēc tā, kāds virsraksta lielums un izskats patīk labāk. Piemēram, pēc galvenā virsraksta nākamajam jābūt ir H2, taču satura veidotājam tas šķiet pārāk liels un virsraksts tiek iezīmēts kā H4. Ar apakšvirsrakstu palīdzību tiek strukturizēts teksts pēc tā nozīmes, un Google spēj nolasīt šos virsrakstus kā pakārtotus galvenajam virsrakstam. 

Arī apakšvirsrakstos ir būtiski iekļaut atslēgvārdus, tāpat kā galvenajā virsrakstā.

Tehniski apakšvirsraksta iezīmēšana HTML kodā izskatās šādi: <h2>apakšvirsraksts</h2>

seo-optimizacija-h2

3. Strukturēts saturs – lasāmība 

Kad teksts ir strukturēts, pievienojot tam atslēgvārdos balstītus virsrakstus un attēlus, ir jāsaprot, cik garu to veidot, lai tas nebūtu pārāk īss vai garš. Potenciālais klients, atverot lapu, visu, kas tur ir iekļauts, novērtē un uzreiz saprot, vai tur iespējams atrast sev vēlamo informāciju. Teksta garums var ietekmēt to, vai lapas apmeklētājs tekstu izlasīs, jo pārāk gari teksti ir nogurdinoši lasītājam un tos, visticamāk, daudzi nelasīs. 

Lai tekstu padarītu lietotājam draudzīgu, tekstā ieteicams iekļaut:

  1. numerāciju;
  2. uzskaitījumu;
  3. īsus tekstus. 

Šādā veidā lietotājs var vieglāk uztvert informāciju nekā tad, ja visa informācija tiek ievietota vienotā tekstā, bez izcēlumiem. 

Atvērumam vajadzētu būt vismaz 300 vārdu garam, bet ne garākam kā 2000 vārdi. Tekstus, kuri ir garāki, ieteicams labāk veidot kā bloga rakstus, nevis landing lapu formā. Landing lapu saturam pietiekami ir 300-400 vārdi.  

4. Atslēgvārdi failu nosaukumos

Tie atslēgvārdi, ar kuriem tiek optimizēts atvērums, ir jāievieto arī attēlu nosaukumu sākuma daļā. Nedrīkst tos ievietot, izmantojot:

  • mīkstinājuma zīmes;
  • izsaukuma zīmes;
  • garumzīmes;
  • lielos sākumburtus;
  • apakšsvītras.

Vārdu atdalīšanai jāizmanto domuzīme. Šādi paši ierobežojumi un ieteikumi attiecināmi ne tikai uz attēlu nosaukumiem, bet jebkuru failu nosaukumiem, kuri tiek augšupielādēti. 

atlēgvārdi faila nosaukmā

SEO optimizācija attēliem ir svarīga arī, veidojot ALT tekstu, kas ir īss apraksts par attēlā redzamo.

5. Atslēgvārdi ikonās

Arī ievietojot ikonas, atslēgvārdus jāievieto faila nosaukumā, ikonas nosaukumā, ALT tekstā un aprakstā. 

6. Atslēgvārdu intensitāte

Veidojot saturu, ir svarīgi, lai teksts netiek pārblīvēts ar atslēgvārdiem. Vienu atvērumu nav ieteicams optimizēt uz vairāk kā diviem, trīs atslēgvārdiem. Parasti SEO optimizācija notiek uz vienu atslēgvārdu. Svarīgi, lai atslēgvārdi tekstā izskatās dabīgi, lai cilvēkam tie nešķistu nevietā. 

Atslēgvārdu intensitāti var pārbaudīt dažādos rīkos, lai saprastu, kā ir optimizēts teksts. Divi piemēri: 

  • Small-SEO-Tools → Keywords Density Checker;
  • Yoast – ja tiek izmantots WordPress. Tajā iespējams pie konkrēta atvēruma apakšējās daļas logā ievadīt atslēgvārdus, ar kuriem grib optimizēt atvērumu, un tad saņemt vērtējumu par to, kā ir optimizēts teksts. 

7. URL – svarīga sastāvdaļa

URL ir adrese, kas ved uz konkrēto atvērumu. Šī adrese veidojas no mājaslapas nosaukuma, kam aiz slīpsvītras tiek pievienots teksts, kas sakrīt ar lapas virsrakstu. Kas jāatceras, veidojot URL virsrakstu?

  • Ja šādā virsrakstā ir vairāki vārdi, tie tiek atdalīti ar domuzīmi. 
  • Netiek izmantotas mīkstinājumzīmes, garumzīmes, pieturzīmes, lielie sākumburti.
  • Tā  garums ir 50-100 rakstzīmes. 
  • Jāpievieno atslēgvārdi.

URL struktūra

Avots: MOZ

8. Title Tag un Meta Description

Kas tie ir? Title Tag ir nosaukums, kas parādās konkrētam atvērumam Google meklēšanas rezultātos, savukārt Meta Description ir īss teksts, kas Google meklēšanas rezultātos parādās zem Title Tag. Meta Description ir kodolīgs, piesaistošs teksts, un tas ir svarīgs, jo ar tā palīdzību var ieinteresēt lietotāju atvērt lapu. 

Title Tag optimālais garums ir 50-70 rakstzīmes, bet Meta Description ir garāks – 150-160 rakstzīmes. 

9. Mobile-friendly un ātrdarbība

Ir svarīgi, lai atvērums ir mobilajām ierīcēm draudzīgs, jo tādējādi iespējams uzlabot savas pozīcijas Google meklētājā. Tāpat ir ar ātrdarbību. Ja mājaslapa strādā lēnu, lietotājs to salīdzinoši ātri pametīs, ko Google vērtēs negatīvi, pasliktinot Tavas mājaslapas pozīcijas meklētājā. 

Tie ir pamatnoteikumi, kurus ir nepieciešams ievērot, lai SEO optimizācija landing lapās būtu izdevusies, tādējādi ļaujot uzlabot mājaslapas pozīcijas Google meklētājā. Ja Tev rodas jautājumi saistībā ar to, kas ir SEO optimizācija, vai vēlies to uzticēt mums – raksti, mēs noteikti palīdzēsim!

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,