SEO tendences 2019.gadā

SEO tendences 2019.gadā - Kebbe IT

SEO optimizācijas tendences 2019. gadā – kā būt gudrākam par Google meklētājprogrammu, bet tajā pašā laikā labākajam draugam? Skaties video, pastāstīsim par tendencēm un dalīsimies ar vērtīgiem padomiem un noderīgiem rīkiem!

1.RankBrain un UX signāli

Viens no galvenajiem faktoriem, ko Google šogad ņem vērā ir lietotāju pieredze (UX). Lai spētu sekot līdzi lietotāju darbībām, ir izveidots “RankBrain”, kas ir automatizēta mašīnas mācīšanās sistēma, kura palīdz Google sakārtot meklēšanas rezultātus. Vienkāršiem vārdiem sakot – mēra, kā lietotāji mijiedarbojas ar meklēšanas rezultātiem.

Fokuss uz 2 lietām:

  • Vidējais laiks, ko pavada lapā jeb Dwell Time (vidējais laiks TOP 10 lapām ir 3 minūtes un 10 sekundes);
  • Procentuālais sadalījums, kā cilvēki klikšķina uz lapas jeb CTR (click through rate).

Kā uzlabot mājaslapas CTR – infografiks

2. Kļūsti par CTR Jedi (tēls no Star Wars – taisnīguma sargātājs)

Google izspiež organiskos meklēšanas rezultātus ar dažādiem atbildes lodziņiem, reklāmām, karuseļu foto, sadaļām “Cilvēki arī jautā” un vairāk. Un nav noslēpums – Google izmanto CTR, lai dotu saviem lietotājiem iespējami labāko meklējumu.
Šajā situācijā nākas arī domāt, kā izcelties meklēšanas rezultātu vidū.

Klikšķu magnēta metode:

  • Atrodi tādus pašus Google Ads ierakstus, jo mārketeri ir veikuši neskaitāmus eksperimentus, lai nonāktu pie labākajiem atslēgvārdiem savos reklāmu tekstos;
  • Iekļauj savā nosaukumā un aprakstā tos pašus atslēgvārdus, ko Google Ads;
  • Saņem vairāk klikšķu;
  • + pievieno jaudīgus vārdus – šodien, tagad, ātri, darbojas ātri, soli pa solim, viegli u.c.

3. #0 is the new #1

Atsaucoties uz SEMrush pētījumu, tagad vairāk kā 11% visu meklēšanas rezultātu ir Featured Snippets, kas zog lielu daļu klikšķu no 1. vietas rezultātiem. Tomēr tos nevar tāpat vien uzstādīt, tie ir “jānopelna”.

Kā dabūt “Featured Snippets”:

  • Atrodi atslēgvārdus, uz kuriem jau notiek optimizācija, un kuriem ir “Featured Snippets”. Tie varbūt tikai tie KW, kuri ir TOP 10 pozīcijās (izmanto Ahref)
  • Izveido tā saucamo “Snippet Bait” jeb teksta gabaliņu savā mājaslapā
    • 40-60 vārdu garš teksts
    • lielākoties tas skaidro dažādas definīcijas vai atbild uz biežāk uzdotajiem jautājumiem
      tos var veidot arī kā atsevišķus pop-up tekstus mājaslapā
  • Formatē tos atbilstoši vienam no 3 veidiem:
    • paragrāfa snipets (biežāk lietotais)
    • saraksta snipets (lieto H2 un H3 katram saraksta punktam)
    • tabulas snipets (jābūt vienkāršai tabulai, lai Google to var saprast un izveidot kā snipetu)

4. Visaptverošs, padziļināts saturs

Agrāk Google analizēja lapas HTML, lai redzētu, cik reizes esat izmantojis noteiktu atslēgvārdu.

Citiem vārdiem sakot, viņi 100% koncentrējās uz jūsu lapas saturu. Tāpēc Google zirneklis varēja pārmeklēt jūsu lapu, lai pārbaudītu, vai konkrētais atslēgvārds parādās:

  • Title tag;
  • URL;
  • Image ALT text;
  • Description tag;
  • H1 tag.

Jāatzīst, ka šis darbojas joprojām, tomēr Google ir kļuvusi daudz gudrāka. Tā vietā, lai tikai mērītu teksta garumu un atslēgvārdus, tā fokusējas uz kontekstu (content → context)

Kā iepriekš rakstījām – Google uzdevums ir lietotājam piedāvāt labāko rezultātu, un bieži vien šis labākais rezultāts ir bagātīgs teksts, lapas saturs.

Kā rakstīt mājaslapas saturu, kas Googlei varētu labāk patikt:

  • Saturam jābūt vismaz 2000 vārdu garam, tādējādi aptverot visu jomu, kontekstu;
  • Publicē saturu, kas būs aktuāls vienmēr (evergreen) – liec saturu nevis par mobilo optimizāciju bet, piemēram, Mobilais SEO: rokasgrāmata;
  • Pārdomā par atslēgvārdiem, kuri ir saistīti ar jūsu tematu

Piemēram, ja raksta par Paleo diētu, pievienojot šādus atslēgvārdus: uzturs, svara zaudēšana, receptes, graudaugi – Google sapratīs, ka esat aptvēruši visu tematu;

PALĪDZĒS:

  1. www.lsigraph.com – bezmaksas programma, kas ģenerē vārdus saistītus ar konkrēto tēmu;
  2. LSI vārdus meklē arī Google meklējumos pašā apakšā, kas iezīmēti boldā;
  3. Izmanto Google Keyword Planner.

5. Optimizē Googles “Mobile-first” indeksācijai

Šodien 60% Google meklēšanas ir no mobilajām ierīcēm, un tā meklējumi strauji pieaug.

Lai gan Google “mobile-first” indekss vēl nedarbojas visām mājaslapām, tas attīstās visai strauji. Tātad, vai jums ir apstiprinājums no Google, vai nav, ir pienācis laiks sagatavoties.

Kā sagatavoties indeksācijai:

  • Padariet savu saturu konsekventu visām darbvirsmām un mobilajām ierīcēm;

PROBLĒMA: Google saka, ka tabi un akardeona principa teksti ir “OK” priekš meklētājprogrammas, tomēr neseni pētījumi liecina, ka teksts šādā veidā tiek slēpts un neindeksēts. Tā kā mobilo ierīču saturs tiek uzskatīts par “galveno”, tad šajā saturā tabi un akardeoni tiek slēpti indeksācijai.

  • Pārēj no m.domain.lv versijas uz responsīvu dizainu;
  • Nodrošini labu lietotāju pieredzi.

PĀRBAUDI PATS: search.google.com/tests/mobile-friendly

6. Visu vai neko!

Tiešsaistes video pašlaik eksplodē internetā!
Saskaņā ir Cisco datiem, līdz 2021.gadam tiešsaistes video veidos līdz 80% galvenās datu plūsmas!

Ja videoklipi šogad nav daļa no jūsu digitālā mārketinga plāniem, jūs laižat garām iespēju. Ja vēlaties šajā gadā sasniegt lielāku plūsmu no SEO, optimizējiet saturu tieši priekš Youtube, jo:

  • Tā ir otra lielākā meklētājprogramma pasaulē;
  • 2x populārāka par Bing;
  • Vidējais pavadītais laiks ir pieaudzis par 60%, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Tā kā arī Youtube pieder Googlei, rēķinieties ar to, ka video arvien biežāk parādīsies Google meklētājprogrammā. Jau šobrīd video tiek integrēti attēlu meklējumos.

Ko darīt:

  • Arī šeit izmanto Video Featured Snippets, lai atbildētu uz lietotāju galvenajiem jautājumiem;
  • Iestrādā Youtube video savā blogā.

7. Neaizmirsti par saturu un atpakaļsaitēm

Pat ar visām svarīgākajām SEO tendencēm, kuras iepriekš aplūkojām, SEO 2019. gadā joprojām ir uzsvars uz saturu un saitēm.

Bez pārsteidzoša satura jūs nekad nesaņemsiet atpakaļsaites. Un bez atpakaļsaitēm jūs nekad nenokļūsiet pirmajā lapā! Tad, kad Google analizēja vairāk kā 1 miljonu mājaslapu, atklājās, ka atpakaļsaitēm ir spēcīga korelācija ar klasifikāciju, ierindošanos meklētājporgrammas pozīcijās.

Turklāt, ja jūsu mājaslapa nav Google meklētāja pirmajā lapā, tad RankBrain, Featured snippets un Mobile-first algoritms nedarbosies!

Padomi:

  • Uzlabo E-A-T (Expertise,Authoritativeness, and Trustworthiness )
  • Veido vizuālo saturu, implementē bildes.
    • Google plāno uzlabot bilžu meklēšanas funkcionalitāti, augstāk ranžējot augstas kvalitātes attēlus, 3D atttēlus un pievienojot “Swipe up” iespēju.
  • Publicē unikālu saturu. Citiem patiks uz to atsaukties
  • Iedrošini komentāriem. Komentāri ir labākais On-site signāls priekš SEO
  • Atbrīvojies no “Zombiju lapām” – tām, kuras jau sen vairs nav aktuālas un dod Googlei nepareizus signālus. Atrodi tās iekš savas mājaslapas Google Analytics!

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,