Sociālo mediju komunikācijas plāns - 4 vienkārši un vērtīgi padomi

Sociālie mediji: 4 ieteikumi veiksmīgas komunikācijas plānošanai

Mūsdienās ir grūti gūt panākumus sociālajos medijos, taču tā gluži nav raķešzinātne. Attaisnojumu bieži vien var dzirdēt pavisam vienkāršu – man tas nestrādā –, taču tā nebūt nav. Lai sociālie mediji palīdzētu aizsniegt jaunu auditoriju, visa pamatā ir strukturēta un mērķtiecīga plānošana, jo bez tās nevar iegūt vēlamo rezultātu. Kā plānot komunikāciju sociālajos medijos? Par to pastāstīsim šodien!

Ir miljoniem kontu, kuros ik dienu tiek ievietoti miljardiem ziņojumu saviem sekotājiem. Bieži vien sociālo mediju lietotāji ir tie, kuri gan publicē ziņojumus savai auditorijai, gan patērē arī citu veidoto saturu. Šādi lietotāji – uzņēmumi, kas ir gan lielie zīmoli, gan bezpeļņas un sabiedriskās organizācijas, un privātie konti – turpina augt, un tādējādi rodas arvien lielāks komunikācijas burbulis.

Sociālie mediji kā rīks auditorijas palielināšanai

Ir daudz faktoru, kas ietekmē un veido veiksmīgu sociālo mediju kontu. Lai arī veidi, kā aizsniegt auditoriju, katram uzņēmumam ir izvēlēti atšķirīgi, visiem veiksmīgajiem zīmoliem, palielinot auditoriju, ir viena kopīga lieta – skaidrs sociālo mediju plāns

Šādi veiksmīgi zīmoli nejauši neievieto ierakstus ar asprātīgiem GIF vai neseko cilvēkiem tāpat vien – visas šīs aktivitātes balstās konkrētā, iepriekš izstrādātā plānā, kas ir būtiska uzņēmuma izaugsmes daļa. Šāds plāns ietver ne tikai satura kalendāru, bet arī automatizācijas rīku klāstu, rīkus veiktspējas rādītāju izsekošanai un vēl daudz ko citu. 

Ja šo var īstenot citi uzņēmumi, mēs ticam, ka to vari arī Tu! Lai viss izdotos, nepieciešama vēlme uzlabot savu sociālo mediju mārketinga prasmi, nedaudz radošuma un, protams, arī zināšanas.

Lai sociālie mediji sniegtu pienesumu arī Tava uzņēmuma attīstībā, ievēro četrus vienkāršus soļus!

1. Izvērtē jau esošo saturu

Pirms sāc veidot jaunu saturu, nepieciešams saprast, kā iepriekš publicētais saturs darbojies līdz šim, tādējādi secinot, kurš no satura veidiem ir bijis noderīgs tieši Tavam uzņēmumam. Iebūvētajos sociālo mediju analītikas rīkos un  pārskatos ir iespējams redzēt, cik lielu mērķauditoriju esi sasniedzis ar ierakstiem, cik no šiem cilvēkiem ir iesaistījušies Tevis publicētajā saturā, un pēc tā izvērtēt, kas ir bijis veiksmes faktors. Tas var būt runas tonis, pievienotais vizuālais materiāls, ievietotās informācijas garums, temata aktualitāte un daudz kas cits. 

Lielākā kļūda, kas tiek pieļauta, ir laika neveltīšana pārdomām, uzreiz ķeroties klāt problēmu risināšanai un plānošanai, kā rezultātā var palaist garām kaut ko būtisku no iepriekš publicētā satura prakses. Nereti lielā satura apjoma dēļ tā auditēšanas process tiek izlaists. Velāk mēdz sekot apjukums, jo plānotā stratēģija neizdodas, kā rezultātā nereti rodas šis uzskats, ka sociālie mediji nenes vēlamos rezultātus. 

Analītikas posmā ir vairāki jautājumi, ko uzdot sev, uzņēmuma vadītājam vai departamentu vadītājiem:

  • kas darbojas mūsu komunikācijā? Tikai tā, analizējot iepriekšējo komunikāciju un uzzinot, kas ir bijuši veiksmīgie faktori, var saprast, ko izmantot turpmāk, bet no kā labāk atteikties;
  • kurš ir mūsu ideālais klients? Tā noskaidrošana ir grūts process, bet ieguvumi ir būtiski, tāpēc tam jāpievērš uzmanība. Ir jāsaprot, kāda ir auditorija – vecums, dzimums, pārstāvošā nozare, intereses, nodarbošanās, paradumi, sociālo mediju izmantošana u.c.; 
  • kur auditorija atrodas un par ko runā? Ir jāsaprot, kāds ir auditorijas viedoklis un viņu pārliecība;
  • kāds ir vērtīgākais kanāls, kurā ir vērojamas izaugsmes iespējas? Pastāv dažādi viedokļi par to, kā izvēlēties kanālus, caur kuriem mēģināt aizsniegt auditoriju – iespējams izmantot, piemēram, Omnichanel rīku, kas nodrošinās komunikāciju ar auditoriju vienoti caur dažādiem kanāliem. Tomēr mēs ieteiktu koncentrēties uz to kanālu, kur atrodas Tava mērķauditorija; 
  • cik daudz pūļu Tu velti, veidojot saturu saviem sociālajiem medijiem? Šis ir viens no jautājumiem, kas palīdzēs plāna veidošanā – domāšanā, radīšanā, ievietošanā, komunikācijas apstiprināšanā;
  • ko dara Tavi konkurenti? Konkurenti ir vienmēr, kaut vai nelielā pakalpojumu sektorā. Svarīgi monitorēt viņu darbu, kādu komunikāciju viņi veido, kāda ir komunikācijas stratēģija. Tas palīdzēs gan saprast kādu no labajām komunikācijas prasmēm, ko ir vērts aizgūt, gan arī rast iespējas, lai no konkurentiem atšķirtos.

2. Definē metrikas un sasniedzamus mērķus

Pēc tam, kad esi apskatījis iepriekšējo veikumu, ir pienācis laiks noteikt mērķus nākotnei. Daži piemēri tam, kādi var būt mērķi:

  • veicināt līdu ģenerēšanu;
  • veidot attiecības ar potenciālajiem un esošajiem klientiem;
  • veidot industrijas autoritātes statusu;
  • veicināt zīmola atpazīstamību;
  • veicināt plūsmu uz mājaslapu;
  • klausīties, ko citi runā par uzņēmumu;
  • u.c.

Pats galvenais ir mērķi veidot sasniedzamu. Mērķi var būt dažādi, tāpat arī metrikas – ko mērīt, lai aprēķinātu, ka mērķis ir sasniegts. Kā bāzes pamats izmaiņu noteikšanai var būt, piemēram:

  1. kopējais sekotāju skaits un tā pieaugums;
  2. tas, cik daudz uzņēmums ticis pieminēts no citiem lietotājiem;
  3. kāda ir iknedēļas iesaiste sociālajos medijos – cik daudz “like”, reakcijas, komentāri;
  4. plūsma uz mājaslapu, ja tas ir bijis viens no Taviem mērķiem;
  5. jaunu līdu skaits – cik daudz jaunu klientu, monitorēt, kā klients Tevi atradis;
  6. video skatījumi, ja esi vēlējies mainīt savu komunikācijas veidu.

Jebkura metrika, kura ir noderīga Tavam uzņēmumam, noteikti jāņem vērā, lai spētu kvalitatīvāk monitorēt to, kāda ir bijusi komunikācija sociālajos medijos, kas vērtējams pozitīvi, bet no kā, iespējams, vajadzētu atteikties. 

Pats svarīgākais ir šos mērķus definēt pēc S.M.A.R.T. principiem. Mērķu definēšana pēc šī principa liks Tev vairāk koncentrēties uz mērķi, lai izprastu, cik tas ir atbilstošs un sasniedzams, un ko tas dos. 

s.m.a.r.t mēŗku definēšana

3. Sadali mērķi uzdevumos

Pēc tam, kad sasniedzami mērķi ir uzstādīti, tos jāiedala mazākās vienībās – uzdevumos. Šiem uzdevumiem ir jābūt izpildāmiem, atbilstošiem un izsekojamiem. Tādējādi Tu zināsi, kādas ir konkrētas idejas un soļi, lai risinātu problēmas un sasniegtu izvirzīto mērķi. 

Atceries – labi definēts process ir jebkura laba sociālo mediju un mārketinga plāna pamatā.

4. Veido sociālo mediju plānu

Pēc tam, kad iepriekšējie punkti ir paveikti, jāveido sociālo mediju plāns. Svarīgi atcerēties, ka tas, kas aprakstīts pirmajos trīs punktos, nestrādās, ja nebūs “uzlikts uz papīra”. Tas Tev palīdzēs:

  1. uzturēt noteiktus ziņu publicēšanas grafikus vairākos kanālos. Labs palīgs sociālo mediju plānošanas procesā ir sociālo mediju kalendārs, kuram sekot līdzi, publicējot ierakstus. Tas palīdzēs saprast, kurā dienā, kanālā un laikā nepieciešams veikt konkrēto darbu. Ja iepriekš būsi veltījis dienu, lai izplānotu mēneša darbību, tas noteikti kalpos kā laika un līdzekļu ietaupījums nākamā mēneša garumā. Ir svarīgi atcerēties arī labo praksi ziņu publicēšanas laikos;
  2. izvairīties no pēdējā brīža steigas, lai atrastu kopīgojamo saturu. Gadās, ka pēkšņi atceries – šodien nepieciešams publicēt ierakstu, bet nezini, ko lai ievieto. Lai izvairītos no šādām nevēlamām stresa situācijām, noder iepriekš izstrādāts plāns;
  3. nepalaist garām svarīgus notikumus nekvalitatīvas plānošanas dēļ. Piemēram, vari iepriekš izplānot kāda interesanta satura publicēšanu konkrētā dienā, atrodot iespēju būt atšķirīgākam, nekā ikdienā ierasts.

Viens no piemēriem sociālo mediju plānam:

sociālo mediju komunikācijas plāna piemērs

 

Efektīvs plāns palīdz strādāt kvalitatīvāk un  samazina stresu ikdienas darbā, kā rezultātā ieguvumi ir vērā ņemami. Mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti bieži saskaras ar stresa situācijām, domājot, kādu saturu veidot un kā to dažādot. Šeit daži no piemēriem, kur smelties idejas saturam, ja pēkšņi atskārt, ka steidzami nepieciešams publicēt ierakstu sociālajos medijos:

  • blogs – savs vai citu ekspertu;
  • informācija no landing lapām;
  • mājaslapas, kuras Tu citiem iesaki, daloties ar vērtīgu saturu;
  • uzaicinājumi, uzsaukumi – kaut kur piedalīties, kaut ko apmeklēt u.c.;
  • video un attēli ar saistošu saturu;
  • atsauksmes;
  • u.c.

3 ieteikumi labākai komunikācijai un plāna veidošanai!

5:3:2 likums

Ievērojot šo likumu, Tu panāksi, ka publicētais saturs izskatīsies daudzveidīgāks, interesantāks un atšķirīgāks. Ko tas nozīmē?

  • 5 – jābūt piecām satura vienībām no citiem avotiem, kas būs kā akcents komunikācijai;
  • 3 – jābūt trīs Tevis oriģināli radītam saturam, kas atbilst Tev vēlamajai auditorijai;
  • 2 – saturs, kas ir personīgs, jautrs, izklaidējošs saturs auditorijai, kas veicinās auditorijas iesaisti.

Nerunā tikai par sevi

Šādiem kontiem sociālajos medijos cilvēki nevēlas sekot, tāpēc nepieciešams veidot dažādu saturu, noskaidrot auditorijas intereses, veidot iesaisti no auditorijas puses.

Izveido komunikācijas plānu nedēļai/mēnesim/gadam

Plānu var veidot dažādi. Ieteicams komunikāciju sociālajos medijos plānot mēnesim, bet taisīt gaidāmajai nedēļai. Tas atvieglos ikdienas darbu un veicinās produktivitāti.

Sociālie mediji ir efektīvs auditorijas aizsniegšanas veids, tos tikai jāprot pareizi izmantot. Lai komunikācija sociālajos medijos izdotos, analizē iepriekš paveikto, uzstādi mērķus un, pats galvenais, izveido sociālo mediju komunikācijas plānu. Radušies kādi jautājumi? Raksti Kebbe IT, un mēs kopā radīsim atbildes!

 

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,