Sociālo mediju komunikācijas plāns

Edgars Kebbe

Atjaunināts 28.08.2023

Iepazīsti pamatprincipus sociālo mediju komunikācijas plāna izstrādei! Vairāk nekā pieci miljoni pasaules zīmolu izmanto iespēju komunicēt sociālajos medijos. Mērķtiecīga pieeja sociālajiem medijiem ļaus arī Tavam uzņēmumam kļūt pamanītam.

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju

Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo mediju vietni Facebook apmeklē 759 tūkstoši, savukārt YouTube – 735 tūkstoši lietotāju. Instagram lietotāju skaits dienā sasniedz 287 tūkstošus, kamēr draugiem.lv – 236 tūkstošus.

Nozīmīgi apzināties, kur vēl atrodas Tava uzņēmuma mērķauditorija. Tā var būt, piemēram, LinkedIn. Šo kanālu raksturo profesionāla komunikācijas starp uzņēmumiem, tātad B2B. Līdzās tam ir arī Twitter, kas ietver īsu, skaidru un ātru komunikāciju. Visbeidzot arī WhatsApp un SnapChat ir uzskatāmi par sociālajiem medijiem.

Efektīvas sociālo mediju komunikācijas ieteikumi:

  1. Kļūsti pamanāms;
  2. Redzi ieguvumus;
  3. Sociālais medijs kā internetveikals;
  4. Jauni biznesa partneri;
  5. Sāc ar plānošanu;
  6. Pārdomāts saturs un regularitāte;
  7. Aizmirsti par satura dublēšanu;
  8. Izmanto vizuālos materiālus;
  9. Stāsti par uzņēmuma ikdienu;
  10. Izmanto lietotāju radītu saturu;
  11. Plānam izmanto kalendāru;
  12. Plāno atbilstoši mērķim;
  13. Izvērtē publicēšanas laiku.

Vieta jauniem klientiem un biznesa partneriem

Kļūsti pamanāms

Vidēji lietotājam ir 7 sociālo mediju profili

Ja aizvien šaubies par uzņēmuma klātbūtnes nepieciešamību sociālajos medijios, tad apzinies, ka pasaulē jau vairāk nekā 5 miljoni zīmolu izmanto šo iespēju. Visticamāk, ka arī Tavi konkurenti tur ir! Dati rāda, ka ir vērts censties sasniegt lietotājus un potenciālos klientus dažādos kanālos. Vidēji vienam lietotājam ir 7,6 profili dažādās sociālo mediju vietnēs. Uzņēmumi bieži izmanto Facebook un Instagram par savu reklamēšanās platformu, cenšoties pārliecināt cilvēkus doties uz mājaslapu vai nu jau reizēm arī iegādāties kaut ko turpat sociālā medija platformā. Līdzās tam 91% mazumtirgotāju komunikācijai izmanto vismaz divus sociālos medijus.

Redzi ieguvumus

Ikvienai pārdomātai komunikācijai sociālajos medijos ir sava pievienotā vērtība:

  1. Sociālie mediji ir Tava iespēja sasniegtu uzņēmuma mērķauditoriju;
  2. Klātbūtne sociālajos medijos palielina lietotāju plūsmu uz uzņēmuma mājaslapu;
  3. Komunikācijas sociālajos medijos paaugstina uzņēmuma atpazīstamību;
  4. Pateicoties sociālajiem medijiem, tiks celti uzņēmuma reitingi Google top pozīcijās un veicināta SEO optimizācija;
  5. Papildus iepriekš minētajam – arī uzlaboti pārdošanas apjomi.

Sociālais medijs kā internetveikals

Facebook un Instagram šodien iespējams izmantot kā savu interneta veikalu. Piemēram, reklamējot produktus, lietotājs uzspiež uz attēla un tiek aizvests uz Tava uzņēmuma mājaslapu, lai veiktu pirkumu. Taču jaunākie Instagram uzlabojumi paredz arī darījuma veikšanu uzreiz platformā – gaidīsim šo funkcionalitāti arī Latvijā!

Jauni biznesa partneri

Tāpat svarīgi apzināties, ka, esot aktīvam sociālajos medijos, iespējams atrast jaunus biznesa partnerus. Šeit palīdzēs ne vien Tava uzņēmuma komunikācija LinkedIn, bet arī, piemēram, Twitter un Facebook.

Savaldi komunikāciju sociālajos medijos

Sāc ar plānošanu

Atrodi balansu sociālo mediju plāna veidošanā

Mērķtiecīgai uzņēmuma pieejai iespējams veidot sociālo mediju stratēģiju, kuras pamatā top sociālo mediju komunikācijas plāns. Tas palīdzēs vienuviet apkopot veicamās komunikācijas aktivitātes. Svarīgi izvērtēt, kuri kanāli ir nozīmīgākie. Ne mazāk nozīmīgi izvērtēt, kāda informācija katrā no kanāliem tiks publicēta, kāds lietotāju iesaistes līmenis ir paredzēts, cik bieži ziņojumi tiks publicēti un kāda būs to vērtība. , kad ziņas tiek publicētas.

Pārdomāts saturs un regularitāte

Sociālo mediju ierakstus nozīmīgi publicēt tā, lai lasītāji pierastu pie konkrētas regularitātes. Piemēram, Kebbe IT otrdienās vada Facebook tiešraides, trešdienas publicē ziņu par aktualitātēm uzņēmumā, bet ceturtdienās informē par nākamā Facebook Live tematu, laiku un runātāju. Viss iepriekšminētais veicinās lietotāju iesaisti.

Aizmirsti par satura dublēšanu

Kāpēc svarīgi nedublēt vienu un to pašu saturu vairākos kanālos? Piemēram, gadījumos, kad uzņēmums ir mazs un sociālo mediju vietnēs sekotāju skaits neliels, lietotājinevēlēsies aplūkot to pašu saturu vairākkārt,kā arī neredzēs vajadzību sekot uzņēmumam vairākās platformās.

Izmanto vizuālos materiālus

Sociālo mediju ieraksti ar vizuāli ir efektīvāki

Tāpat nozīmīgi ir domāt par stilu katrā no kanāliem, tostarp ievietotajiem attēliem. Facebook tas nozīmētu mazāk mirkļbirku, kamēr Instagram to būtu vairāk. Visbeidzot, sociālo mediju patērēšanas tendences liecina, ka cilvēki vairāk ievēro, saprot un atceras attēlus. Facebook ieraksti ar attēliem saņem apmēram par 40% lielāku iesaisti, nekā tie, kam nav attēlu.

Stāsti par uzņēmuma ikdienu

Nereti novērojamas situācijas, kad uzņēmumi komunicē reti un ievieto informāciju tikai tad, kad pieejams kāds jauns produkts vai pakalpojums. Tomēr lietotāji sagaida vairāk iesaistoša satura. Piemēram, runā par uzņēmuma aizkulisēm, darbiniekiem un viņu ikdienu.

Izmanto lietotāju radīto saturu

Mudini cilvēkus atstāt atsauksmes tā veicinot lietotāju radītu saturu

Svarīgi arī lietotājiem ļaut radīt savu saturu, piemēram, pārpublicējot atsauksmes par uzņēmumu. Iespējams izmantot arī video un foto materiālus. Visnotaļ nozīmīga ir arī uzņēmuma iesaiste, piemēram, atbildes uz jautājumiem komentāros un ziņās. Tas parādīs, ka uzņēmums spēj sniegt atgriezenisko saiti un interesējas par saviem klientiem.

Praktiski padomi sociālo mediju komunikācijas plāna izveidei

Plānam izmanto kalendāru

Ikdienas lietošanai ērti plānu veidot kā kalendāru. Piemēram, novembrim. Lai ar dokumentu ātri varētu dalīties ar citiem kolēģiem, iespējams izmantot Google Sheets.

Lielākam komunikācijas apjomam vērtīgi izmantot kādu satura plānošanai un publicēšanai paredzētu platformu, piemēram, “Hootsuite”. Tas palīdzēs automatizēt satura publicēšanas procesus, ļaujot nogādāt informāciju vairākās platformās vienlaikus, kā arī sniedzot iespēju sagatavot saturu uz priekšu.

Plāno atbilstoši mērķim

Plānu var veidot uzreiz garākam periodam, nosakot, kāda būs katra mēneša tēma. Viss gan atkarīgs no izvirzītā mērķa un komunikācijas veida. Piemēram, Kebbe IT gadījumā komunikācijas plāns tiek veidots mēnesim. Tiek izmantots ne vien Facebook, bet arī Instagram, LinkedIn, Youtube un Google My Business.Ziņojumiem tiek noteikts laiks un tēma, ideju koncepti, saites uz materiāliem, kas iedvesmo. Kad saturs izveidots, piemēram, Facebook iespējams izmantot ziņu ieplānošanu, ļaujot ietaupīt laiku.

Izvērtē publicēšanas laiku

Visbeidzot nozīmīgi ir arī publicēšanas laiki. Dati rāda, ka, piemēram, Facebook lielāka iesaiste manāma no pirmdienas līdz piektdienai no pulksten 9:00 līdz 15:00. Svarīgi gan apzināties, ka dažādiem uzņēmumiem laiki var atšķirties. Šī iemesla dēļ vērtīgi sekot līdzi Facebook Insight, kur iespējams iegūt datus par lietotāju iesaisti uzņēmuma lapā.

Šie ir globālie dati par Facebook labākajiem laikiem:

Dati par labākajiem postošanas laikiem

Instagram labāka iesaiste vērojama no otrdienas līdz piektdienai no 9:00 līdz 18:00. Twitter iesaiste vērojama katru dienu laikā no 10:00 līdz 13:00. Tikmēr LinkedIn lietotāji aktīvāk iesaistās otrdienās, trešdienās un piektdienās gan darba dienas pēcpusdienā, gan beigās.

Sociālo mediju izmantošanai ir daudzveidīgi ieguvumi – tieši šī iemesla dēļ mērķtiecīga plānošana ļaus sasniegt labākos rezultātus. Līdzās tam sociālo mediju komunikācijas plāns atvieglos uzņēmuma ikdienas darbu.

<h3>Paldies, esam saņēmuši Tavu vēstuli!</h3>
<p>Jau tuvākajā laikā ar Tevi sazināsies mūsu speciālists, lai vienotos par ērtu laiku sarunai.</p>

Saistītie raksti

Reklāmas veidi internetā

28.08.2023

1.Vizuālās reklāmas jeb display ads Šī ir tiešsaistes reklāmu tradicionālā forma – vizuālās reklāmas/baneri, kuri parādās trešo personu mājaslapās, kuru saturs ir…

Lasīt rakstu

Kā atvērt savu interneta veikalu?

30.08.2023

Kas ir e-komercija? E-komercija attiecas uz preču vai pakalpojumu pirkšanu un pārdošanu internetā. Tas novērš tradicionālo veikalu ģeogrāfiskos ierobežojumus, ļaujot vienlaikus gan…

Lasīt rakstu

Kas ir remārketings un ko tas sniedz?

19.08.2023

Kas ir remārketings? Remārketings, zināms arī kā atkārtotais mārketings, ir digitālā mārketinga stratēģija, kas ietver mērķauditorijas atlasi un reklamēšanu personām, kuras iepriekš…

Lasīt rakstu
Reinis Virza
Reinis Virza
1705072445
Ja nepieciešami SEO pakalpojumi, droši varam ieteikt E-komercija komandu. Dažu mēnešu laikā sasniedzām top pozīcijas un palielinājās pieprasījumu skaits koka mājām un vasarnīcām. Ikmēneša atskaites saprotamas, sniedz rekomendācijas, atbild uz telefona zvaniem un e-pastiem. Tā tik turpināt!
Kristīne Zēriete
Kristīne Zēriete
1705933889
Viegla un ātra komunikācija ar komandu, profesionāla un rezultatīva sadarbība gan SEO pakalpojumu ieviešanā un uzturēšanā, gan E-komercijas projekta ieviešanā.
Lace To Love
Lace To Love
1696257755
Patīkama, profesionāla, uz rezultātu vērsta attieksme. Mājas lapas audits tika veikts solītajā termiņā, visa audita laikā iegūtā informācija tika prezentēta tiešsaistē, sīkāk pastāstot par katru punktu un potenciālajām iespējām to uzlabot, kā arī atsūtīta uz e-pastu. Uz visiem jautājumiem tiek atbildēts ātri un "cilvēcīgi", ne ar iepriekš sagatavotām "konservu" atbildēm. Ar sadarbību līdz šim esam pilnībā apmierināti, plānojam arī turpmākos projektus interneta biznesa attīstībai.
Raivis Gulbis
Raivis Gulbis
1706516619
Iesaku, viegla un produktīva sadarbība. Sadarbojamies vairākus gadus lielākos vai mazākos ar web lapas vai seo saistītos darbos/uzdevumos. Lieliksa komanda. Paldies
Ismael Cruces
Ismael Cruces
1704975316
Working with this team over the past few months has been awesome. They really got into the nitty-gritty of our site, making all the changes extremely easy for anybody in the team. I'm super glad about how things turned out for Startup Wise Guys' site. If you’re looking to boost your site and get the lowdown on how it all works, these are the go-to team. Highly recommend them for anyone looking to up their website in a easy way!
Top Santehnika
Top Santehnika
1702311298
E-komercija.lv ļoti profesionāls un atsaucīgs uzņēmums, kas piedāvā rūpīgu analīzi , izstrādājot konkrētus priekšlikumus Jūsu ūzņēmuma uzlabojumiem un mērķu sasniegšanai. Noteikti ieteiktu citiem uzņēmējiem izmantot tieši E-komercija.lv pakalpojumus!
Miks Krenbergs
Miks Krenbergs
1702457276
Sadarbojamies jau kādus 5 gadus un varu droši apgalvot, ka viņu ieteiktās stratēģijas nes rezultātu. Viens liels bonuss ir viegla komunikācija un tas, ka nav regulāri jābaksta, lai rezultāti ietu uz augšu. Un vēl viena svarīga lieta - lai sasniegtu vēlamos rezultātus netiek prasīta burtiska algoritma "vēlmju" izpilde un mājaslapa var tikt pilnveidota fokusējoties vispirms uz lietotāju un pēc tam uz meklētāja algoritmu.
Elvīra Žvarte
Elvīra Žvarte
1705064656
st focus
st focus
1682318628
Sadarbojamies jau vairākus gadus, kuru laikā palielinājusies gan apmeklētība mājas lapā no Google meklētājā, gan pirkumi veikalā. Labs serviss un darba process skaidri saprotams. Noteikti iesaku!
Mikus Mezitis
Mikus Mezitis
1681211224
Lieliska un rezultatīva sadarbība mājaslapas SEO optimizēšanā! Neskaidrās situācijās saņēmām noderīgas konsultācijas un padomus, lai veiksmīgāk atrisinātu SEO optimizācijas procesu. Tas viss nav nemaz tik vienkārši, kā mums pašiem sākumā šķita, tādēļ ir svarīgi, lai sadarbības partneris būtu ar atbilstošu pieredzi un zināšanām. Paldies!
Alvis Pētersons
Alvis Pētersons
1693229514
Lieliska sadarbība daudzu gadu garumā no vairākie uzņēmumiem. Vienmēr izdevies sasniegt visus mājaslapām izvirzītos mērķus un kāpināt pārdošanas.
Krista Blūma
Krista Blūma
1705065251
Ļoti profesionāla komanda un lieliska komunikācija ar klientu! Atbildēs uz visiem jautājumiem, atrisinās visas problēmas, izstāstīs par būtisko, lai jaunā mājaslapa strādātu uz visiem 100%.
Patrona
Patrona
1694426684
Very happy with the service. We used them for some integration services. They keep us in the know, explain complicated things in a simple and understandable manner. They work fast and the result are there.For sure we will cooperate with them for future projects and SEO.10/10 will work with them again.
Ludmila Konovalova
Ludmila Konovalova
1702039931
I noticed a decline in my online store's performance about two years ago. Despite believing I was doing everything right, the reasons behind this drop remained a mystery. I turned to several SEO companies for a comprehensive analysis of my website but often ended up with reports from the same services I was already using, which failed to provide a complete picture of my site's functionality.After a long search, I came across E-komercija; they have been nothing short of a revelation. They conducted a thorough analysis of my website, identifying errors that were hindering its progress. They provided a wealth of reports covering various aspects and suggested systematic improvements. We held online meetings where they explained in detail what needed to be done, and they continued to offer support for any queries I had.Their research and analysis of my site spanned several months, and I am extremely satisfied with our collaboration E-komercija's approach was professional and insightful, helping me understand the intricacies of my website's performance. I look forward to continuing our partnership and highly recommend their services to anyone seeking to enhance their online presence.
The One
The One
1698924560
I want to express appreciation for the excellent SEO work your company has done for us. We are confident that your strategy and efforts have significantly improved our online presence and visibility on search engines. Thank you for your professionalism and effectiveness! Keep up the great work.
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
MMK Serviss Ziemas riepas Vissezonas riepas
1681019291
Ar puišiem SEO optimizācijā sadarbojamies jau vairāk kā 5 gadus un rezultātā esam kļuvuši par galveno spēlētāju savā nozarē. Novērtējam, ka viņi vienmēr izdomās dažādus risinājumus un piedāvā jaunas idejas, kādas nav konkurentiem. Noteikti iesaku sadarboties. 5/5!
4 istabas
4 istabas
1682421843
Ar puišiem sadarbojamies jau vairāk kā gadu un mūsu fantastisko sadarbību turpināsim vēl ilgi!💯  Šīs sadarbības laikā rezultāti ir acīmredzami un esam sasnieguši vairāk nekā bija gaidīts. Uzņēmuma pārstāvji profesionāli veic SEO optimizāciju, viegli un konkrēti paskaidro mums nezināmo, kā arī novērtējam to, cik viņi ir zinoši ne tikai SEO, bet arī mājaslapā un digitālajā mārketingā.Noteikti iesakām puišus kā izcilus sadarbības partnerus, ja vēlaties sasniegt reālus rezultātus un darboties kopā ar fantastiskiem cilvēkiem☀️
Artis Babris
Artis Babris
1702534041
Puiši veica atslēgas vārdu izpēti, pirms kuras iztaujāja un paskaidroja par procesu. Pēc atslēgas vārdu izpētes tika turpināta sadarbība, lai rezultātus izmantotu uzņēmuma mājaslapas SEO uzlabošanai.
Agris Magons
Agris Magons
1694456568
Iesaku! Proaktīva attieksme - galvas tiesu pārāka par citām kompānijām mārketinga nozarē. Šķiet ( labs servis, paŗdošana, komunikācijas) ir kā izmirstoša suga :) - atzvanīt, uzvaicāt, atgādināt, piedāvāt, iedziļināties un uzņemties atbildību par vārdiem un darbiem. E-komercijas komanda šo realizē uz 120% vislabākajā izpausmē. Liels ieguvums būs tiem, kas nav super zinoši SEO - sapratīsiet un iemācīsieties, jo tehniski sarežģītas lietas komanda spēj vienkāršā valodā paskaidrot. Savukārt zinošie būs kaifā, jo nav jāklausās tukši pārdošanas argumenti - varēsiet ātrā tempā strādāt uz mērķiem un tos sasniegt. Ja vēlamais rezultāts neizpildās vai rodās "berze", ir gatavi risināt, sēžas kopā pie galda un risina. Kopējos projektos strādājam pie uzņēmumu mērķauditorijas profilēšanas, atslēgvārdu izpētes mājas lapas struktūras izveides, veicam SEO auditu un satura plāna izstrādi.
×
js_loader