Sociālo mediju komunikācijas plāns: ar ko sākt?

Sociālo meidju komunikācijas plāns - ar ko sākt?

Iepazīsti pamatprincipus sociālo mediju komunikācijas plāna izstrādei! Vairāk nekā pieci miljoni pasaules zīmolu izmanto iespēju komunicēt sociālajos medijos. Mērķtiecīga pieeja sociālajiem medijiem ļaus arī Tavam uzņēmumam kļūt pamanītam. 

Latvijā ir vairāk nekā miljons sociālo mediju lietotāju  

Kantar dati liecina, ka vidēji Latvijā vienā dienā Google apmeklē 995 tūkstoši lietotāju. Sociālo mediju vietni Facebook apmeklē 759 tūkstoši, savukārt YouTube – 735 tūkstoši lietotāju. Instagram lietotāju skaits dienā sasniedz 287 tūkstošus, kamēr draugiem.lv – 236 tūkstošus. 

Nozīmīgi apzināties, kur vēl atrodas Tava uzņēmuma mērķauditorija. Tā var būt, piemēram, LinkedIn. Šo kanālu raksturo profesionāla komunikācijas starp uzņēmumiem, tātad B2B. Līdzās tam ir arī Twitter, kas ietver īsu, skaidru un ātru komunikāciju. Visbeidzot arī WhatsApp un SnapChat ir uzskatāmi par sociālajiem medijiem. 

Efektīvas sociālo mediju komunikācijas ieteikumi:

  1. Kļūsti pamanāms;
  2. Redzi ieguvumus;
  3. Sociālais medijs kā internetveikals;
  4. Jauni biznesa partneri;
  5. Sāc ar plānošanu;
  6. Pārdomāts saturs un regularitāte;
  7. Aizmirsti par satura dublēšanu;
  8. Izmanto vizuālos materiālus;
  9. Stāsti par uzņēmuma ikdienu;
  10. Izmanto lietotāju radītu saturu;
  11. Plānam izmanto kalendāru;
  12. Plāno atbilstoši mērķim;
  13. Izvērtē publicēšanas laiku.

Vieta jauniem klientiem un biznesa partneriem 

Kļūsti pamanāms 

Vienam lietotājam ir vi'deji 7 profili sociālajos meidjos

Ja aizvien šaubies par uzņēmuma klātbūtnes nepieciešamību sociālajos medijios, tad apzinies, ka pasaulē jau vairāk nekā 5 miljoni zīmolu izmanto šo iespēju. Visticamāk, ka arī Tavi konkurenti tur ir! Dati rāda, ka ir vērts censties sasniegt lietotājus un potenciālos klientus dažādos kanālos. Vidēji vienam lietotājam ir 7,6 profili dažādās sociālo mediju vietnēs. Uzņēmumi bieži izmanto Facebook un Instagram par savu reklamēšanās platformu, cenšoties pārliecināt cilvēkus doties uz mājaslapu vai nu jau reizēm arī iegādāties kaut ko turpat sociālā medija platformā.  Līdzās tam 91% mazumtirgotāju komunikācijai izmanto vismaz divus sociālos medijus.  

Redzi ieguvumus

Ikvienai pārdomātai komunikācijai sociālajos medijos ir sava pievienotā vērtība:

  1. Sociālie mediji ir Tava iespēja sasniegtu uzņēmuma mērķauditoriju; 
  2. Klātbūtne sociālajos medijos palielina lietotāju plūsmu uz uzņēmuma mājaslapu;
  3. Komunikācijas sociālajos medijos paaugstina uzņēmuma atpazīstamību; 
  4. Pateicoties sociālajiem medijiem, tiks celti uzņēmuma reitingi Google top pozīcijās un veicināta SEO optimizācija; 
  5. Papildus iepriekš minētajam – arī uzlaboti pārdošanas apjomi.  

Sociālais medijs kā internetveikals

Facebook un Instagram šodien iespējams izmantot kā savu interneta veikalu. Piemēram, reklamējot produktus, lietotājs uzspiež uz attēla un tiek aizvests uz Tava uzņēmuma mājaslapu, lai veiktu pirkumu. Taču jaunākie Instagram uzlabojumi paredz arī darījuma veikšanu uzreiz platformā – gaidīsim šo funkcionalitāti arī Latvijā!

Jauni biznesa partneri 

Tāpat svarīgi apzināties, ka, esot aktīvam sociālajos medijos, iespējams atrast jaunus biznesa partnerus. Šeit palīdzēs ne vien Tava uzņēmuma komunikācija LinkedIn, bet arī, piemēram, Twitter un Facebook. 

Savaldi komunikāciju sociālajos medijos 

Sāc ar plānošanu 

Veidojot komunikācijas plānu, ievēro balansu starp dažādiem kanāliem, vēstījumu kvalitāti, tematiem un laikiem

Mērķtiecīgai uzņēmuma pieejai iespējams veidot sociālo mediju stratēģiju, kuras pamatā top sociālo mediju komunikācijas plāns. Tas palīdzēs vienuviet apkopot veicamās komunikācijas aktivitātes. Svarīgi izvērtēt, kuri kanāli ir nozīmīgākie. Ne mazāk nozīmīgi izvērtēt, kāda informācija katrā no kanāliem tiks publicēta, kāds lietotāju iesaistes līmenis ir paredzēts, cik bieži ziņojumi tiks publicēti un kāda būs to vērtība. , kad ziņas tiek publicētas.  

Pārdomāts saturs un regularitāte 

Sociālo mediju ierakstus nozīmīgi publicēt tā, lai lasītāji pierastu pie konkrētas regularitātes. Piemēram, Kebbe IT otrdienās vada Facebook tiešraides, trešdienas publicē ziņu par aktualitātēm uzņēmumā, bet ceturtdienās informē par nākamā Facebook Live tematu, laiku un runātāju. Viss iepriekšminētais veicinās lietotāju iesaisti. 

Aizmirsti par satura dublēšanu 

Kāpēc svarīgi nedublēt vienu un to pašu saturu vairākos kanālos? Piemēram, gadījumos, kad uzņēmums ir mazs un sociālo mediju vietnēs sekotāju skaits neliels, lietotāji nevēlēsies aplūkot to pašu saturu vairākkārt, kā arī neredzēs vajadzību sekot uzņēmumam vairākās platformās.

Izmanto vizuālos materiālus 

Tāpat nozīmīgi ir domāt par stilu katrā no kanāliem, tostarp ievietotajiem attēliem. Facebook tas nozīmētu mazāk mirkļbirku, kamēr Instagram to būtu vairāk. Visbeidzot, sociālo mediju patērēšanas tendences liecina, ka cilvēki vairāk ievēro, saprot un atceras attēlus. Facebook ieraksti ar attēliem saņem apmēram par 40% lielāku iesaisti, nekā tie, kam nav attēlu. 

Stāsti par uzņēmuma ikdienu 

Nereti novērojamas situācijas, kad uzņēmumi komunicē reti un ievieto informāciju tikai tad, kad pieejams kāds jauns produkts vai pakalpojums. Tomēr lietotāji sagaida vairāk iesaistoša satura. Piemēram, runā par uzņēmuma aizkulisēm, darbiniekiem un viņu ikdienu. 

Izmanto lietotāju radīto saturu

Izmanto lietotāju atsauksmes kā lietotāju radītu saturu mājaslapā

Svarīgi arī lietotājiem ļaut radīt savu saturu, piemēram, pārpublicējot atsauksmes par uzņēmumu. Iespējams izmantot arī video un foto materiālus. Visnotaļ nozīmīga ir arī uzņēmuma iesaiste, piemēram, atbildes uz jautājumiem komentāros un ziņās. Tas parādīs, ka uzņēmums spēj sniegt atgriezenisko saiti un interesējas par saviem klientiem. 

Praktiski padomi sociālo mediju komunikācijas plāna izveidei 

Plānam izmanto kalendāru 

Ikdienas lietošanai ērti plānu veidot kā kalendāru. Piemēram, novembrim. Lai ar dokumentu ātri varētu dalīties ar citiem kolēģiem, iespējams izmantot Google Sheets. 

Lielākam komunikācijas apjomam vērtīgi izmantot kādu satura plānošanai un publicēšanai paredzētu platformu, piemēram, “Hootsuite”. Tas palīdzēs  automatizēt satura publicēšanas procesus, ļaujot nogādāt informāciju vairākās platformās vienlaikus, kā arī sniedzot iespēju sagatavot saturu uz priekšu. 

Hootsuite nedēļas skata piemērs

Plāno atbilstoši mērķim 

Plānu var veidot uzreiz garākam periodam, nosakot, kāda būs katra mēneša tēma. Viss gan atkarīgs no izvirzītā mērķa un komunikācijas veida. Piemēram, Kebbe IT gadījumā komunikācijas plāns tiek veidots mēnesim. Tiek izmantots ne vien Facebook, bet arī Instagram, LinkedIn, Youtube un Google My Business. Ziņojumiem tiek noteikts laiks un tēma, ideju koncepti, saites uz materiāliem, kas iedvesmo. Kad saturs izveidots, piemēram, Facebook iespējams izmantot ziņu ieplānošanu, ļaujot ietaupīt laiku.

Izvērtē publicēšanas laiku 

Visbeidzot nozīmīgi ir arī publicēšanas laiki. Dati rāda, ka, piemēram,  Facebook lielāka iesaiste manāma no pirmdienas līdz piektdienai no pulksten 9:00 līdz 15:00. Svarīgi gan apzināties, ka dažādiem uzņēmumiem laiki var atšķirties. Šī iemesla dēļ vērtīgi sekot līdzi Facebook Insight, kur iespējams iegūt datus par lietotāju iesaisti uzņēmuma lapā. 

Šie ir globālie dati par Facebook labākajiem laikiem:

labākie laiki, kad ievietot ierakstu Facebook biznesa lapā

Instagram labāka iesaiste vērojama no otrdienas līdz piektdienai no 9:00 līdz 18:00. Twitter iesaiste vērojama katru dienu laikā no 10:00 līdz 13:00. Tikmēr LinkedIn lietotāji aktīvāk iesaistās otrdienās, trešdienās un piektdienās gan darba dienas pēcpusdienā, gan beigās. 

Sociālo mediju izmantošanai ir daudzveidīgi ieguvumi – tieši šī iemesla dēļ mērķtiecīga plānošana ļaus sasniegt labākos rezultātus. Līdzās tam sociālo mediju komunikācijas plāns atvieglos uzņēmuma ikdienas darbu. 

Ja Tev ir radušies jautājumi, droši raksti komentārā – mēs atbildēsim! 

 

Lasi vairāk par sociālajiem medijiem:

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,