Sociālo mediju labā prakse

Sociālo mediju labā prakse jeb kā labāk rīkoties satura publicēšanā, un kādas rekomendācijas ņemt vērā augstākiem un kvalitatīvākiem rezultātiem!

Sociālo mediju labā prakse jeb kā labāk rīkoties satura publicēšanā, un kādas rekomendācijas ņemt vērā augstākiem un kvalitatīvākiem rezultātiem!

Facebook

1.Mirkļbirkas lieto saudzīgi

Pētījumi rāda, ka pārmērīga hashtag izmantošana samazina Facebook klikšķu skaitu. Tāpēc, lietojiet tos gaumīgi un izmantojiet ne vairāk kā vienu vai divus sāvās publikācijās( ja vispār ir nepieciešams izmantot kādu no tām). Kampaņu gadījumā vislabāk strādās, ja #haštags tiks integrēts kā vērtīga teksta sastāvdaļa

Sociālo mediju labā prakse - Kebbe IT

 

2. Publicē video saturu

Facebook vēlas, lai lietotāji vairāk laika pavadītu viņu aplikācijā, nevis kur citur.

Tas var būt viens no iemesliem, kādēļ šķiet, ka augšupielādētais videoklips pārspēj YouTube saites. Veiksmīga video augšupielāde var saņemt par 530% komentāru vairāk kā parastiem ierakstiem.

Video garums: 1-3 minūtes (HubSpot pētījumā 1 minūte kā labākais laiks)

Tomēr jāatceras, ka lielākā daļa cilvēku video skatās bez skaņas, tapēc jānodrošina, ka video būs viegli uztverams un saprotams bez skaņas.

3. Esi kodolīgs

Saskaņā ar datiem, kas apkopoti, izstrādājot sociālo mediju optimizētāju, labākais garums Facebook ziņojumam ir īsāks, nekā varētu domāt – 111 rakstzīmes (40 rakstzīmes – OK; 119 rakstzīmes – GOOD, 111 rakstzīmes – BEST), maksimālais rakstzīmju skaits ir vairāk kā 63 tūkstoši. Bet jāatceras, ka katram ir individuāls gadījums un nevajag stingri pieturēties pie šiem rādītājiem. Vienkārši saglabājiet savus ierakstus īsus un kodolīgus, un, protams, ne garākus, kā nepieciešams.

Tāpat ierakstos izmanto “Call-to-action” taktiku – aicini cilvēkus uz konkrētu rīcību

Sociālo mediju labā prakse - Kebbe IT

4.Neaizraujies ar Emoji lietojumu

Emoji lietojums ierakstos spēj uzlabot iesaistes līmeni un pievērst uzmanību, kā arī veiksmīgākajos gadījumos – palīdz labāk strukturēt tekstu. Tomēr B2B sektorā aizraušanās var kaitēt uzņēmumam un padarīt to pārāk bērnišķīgu un nenopietnu.

Pirms Emoji lietošanas pārliecinies, vai zini tā nozīmi, kā arī neaizstāj emoji ar īstiem vārdiem, jo katram cilvēkam ir sava interpretācija.

5. Izvairies no pārāk reklāmīga ieraksta

Tieša pārdošana satura ziņā nav labākā prakse ne iesaistes līmeņa celšanai, ne vispār satura publicēšanai. Labāk pārdošanas vietā izmantot stāstīšanu (storytelling) par produkta/pakalpojuma nozīmi, ieguvumiem utt. Papildus tam – facebook algoritms saprot, ja cenšaties “tirgot” sekotājiem savus ierakstus, un ar viltībām palielināt iesaistes līmeni.

BILŽU LIETOJUMS:

Kvalitāte kā galvenā vērtība

Ieraksta bildes labā prakse – 1200×630 px (var būt augstumā līdz 1800px, tad sāk apcirst)
Facebook rekomendē bildes ar tekstiem un logo ievietot PNG formātā

Instagram

1.Izmanto ģeogrāfikso atrašanās vietu

Cilvēki mīl redzēt fotogrāfijas no interesantām vietām. Tātad ir jēga, ka ģeogrāfiskās atrašanās vietas noteikšana izraisa lielāku iesaistes līmeni. Tas var palīdzēt popularizēt vietēja mēroga biznesu, kā arī, piemēram, konferenču atpazīstamību utt.

2. Kodolīgums ir “must have”

Lai gan Instagram platformā iespējams publicēt tekstu ar 2 200 rakstzīmēm, labā prakse ir to rakstīt no 125 līdz 150 rakstzīmēm, tādējādi cilvēki to vienmēr izlasīs.

3. Mirkļbirkas – tik, cik vēlies

Mirkļbirku lietojums Instagram ir tik pat svarīgs kā bildes pievienošana – cilvēki meklē pēc #mirkļbirkām, tāpat Instagram algoritms “Explore” sadaļā atlasa ieraksus, kuros lietotājs ir bijis ieinteresēts, iepriekš iesaistījies līdzīgā saturā, ņem vērā #mirkļbirku saturu utt.

Šobrīd Instagram #mirkļbirku limits ir 30, tomēr vēl papildu 30 var pievienot pirmajā komentārā aiz ieraksta! Tomēr jāatceras, ka mirkļbirkas ir grūti lasāms teksts, tāpēc labā prakse ir tās lietot ne vairāk kā 10-15.

4. Slēp mirkļbirkas

Labākai satura uztverei un izcelšanai, cilvēki slēpj mirkļbirkas, aiz ierakstiem liekot vairākus punktus ar enter opciju, lai pabīdītu mirkļbirku bloku zemāk un netraucētu teksta uztveršanai.

Sociālo mediju labā prakse - Kebbe IT

5. Publicē autentisku saturu

Cilvēki ierodas Instagram, lai izklaidētos un gūtu iedvesmu. Tātad, izveidojiet ziņas, kas iedvesmo un izklaidē, nevis tikai reklamē savu zīmolu. Lai redzētu, ko jūsu auditorija varētu baudīt visvairāk, pavadiet laiku Instagram skatoties konkurenta kontos, un kontos, kas vērsti uz jūsu auditorijas interesēm. Tas dos jums stabilu priekšstatu par to, ko vēlētos redzēt jūsu auditorija.

BILŽU LIETOJUMS:

Ieraksta bildes labā prakse – 1080 x 1080 px
Profila bilde – 180 x 180 px
Story bilde – 1080 x 1920 px (minimum – 600 x 1067 px)

LinkedIn

1.Profesionalitāte

LinkedIn ir biznesa platforma, kurā dalās ar profesionālu viedokli, zināšanām utt. GIF un MEMES labāk izmantot Twitter.

2.Dalies ar nozares jaunumiem

LinkedIn ir atšķirīgs sociālais medijs no mums zināmākajiem, jo tā pamatā ir informācijas saturs, nevis vizuālie materiāli. LinkedIn lietotāji vēlas informāciju, kas viņiem palīdzēs karjerā. Šāda veida satura koplietošana ir vienkāršs veids, kā palīdzēt izveidot uzņēmumam autoritāti un kļūt par noderīgu informācijas avotu.

Uzņēmuma lapa – max 700 zīmes
Individuāls konts – max 1300 zīmes
Bloga ieraksts – ~120 000 zīmes

Parasta ieraksta garums līdz “see more” pogai – 140 zīmes

BILŽU LIETOJUMS:

Ieraksta bildes labā prakse – 1104×736 px

Youtube

Youtube ir otra populārākā meklētājporgramma aiz Google. Lai gan tās pamatā ir video poublicēšana, skatīšanās, dalīšanās, arī tekstam ir sava nozīme, jo tas palīdz optimizēt gan profilu, gan veicināt plūsmu uz mājaslapu.

Video lielums (minimālam HD) – 1280×720 (16:9)
Video garums – pēc statistikas datiem vidēji 20min, bet meklētākie un skatītākie video ~1:30h
Video apraksta maksimālais garums: 5000 rakstzīmes

Iekļaujiet savu atslēgvārdu pirmajos 25 vārdos
Veiciet aprakstu vismaz 250 vārdiem
Iekļaujiet savu atslēgvārdu 2-4 reizes

BILŽU LIETOJUMS:

Cover bilde – 2560×1440 px


Attēla lielums dažādām ierīcēm mainīgs! Visos pieminēto platformu gadījumos!