Sociālo mediju tendences 2019.gadā

Sociālo mediju tendences : Kebbe IT

Jauns gads ir lielisks laiks, lai pārvērtētu visu, ko esat darījuši, un atrast veidus, kā uzlabot savu sociālo mediju mārketinga stratēģiju.

 

Tāpat kā lielākā daļa digitālo mārketinga kanālu, sociālie mediji vienmēr attīstās – mainās cilvēku uzvedība, kā arī sociālo mediju platformu tehnoloģijas un iespējas.

 

Turpmākajā rakstā iepazīstināsim ar 10 sociālo mediju tendencēm, kuras būs aktuālākās 2019.gadā.

1.Rūpējies par savu mērķauditoriju

Ja Tu neizrādīsi nekādas rūpes pret savu auditoriju, kāpēc Tu gaidi, kad viņi izrādīs lojalitāti un rūpes Tev?

  1. gadā sociālie mediji vēl vairāk virzīsies uz 1: 1 mijiedarbību, nevis 1:: daudzas tehnikas, ko ir izmantojuši daudzi zīmoli un uzņēmumi.
  2. gadā galvenā uzmanība mārketinga speciālistiem jāvelta reaģēšanai uz savu profilu sekotāju aktivitātēm, jo galu galā sociālie mediji ir par attiecību veidošanu un iesaisti.

Un ne tikai savlaicīgums (ātri atbildēt uz klientu sūdzībām, jautājumiem un ierosinājuemiem) ir viena no būtiskām pazīmēm reaģēšanā uz mērķauditoriju, bet arī būt autentiskam jeb būt patiesam un īstam. Šis būs viens spēcīgs un liels solis pretī lojālajam klientam.

Tāpat, lai jūs kā uzņēmuma īpašnieki spētu attīstīt savus sociālo mediju profilus, jāatceras, ka sociālo mediju kā “jaunumu” laiks ir beidzies.

Gudri un attapīgi uzņēmumi sāk saprast, ka veidot saikni ar lietotājiem, izmantojot sociālo mediju vietnes un lietojumprogrammas, nozīmē būt klāt šajā vietā un laikā un veicināt abpusēju mijiedarbību, nevis vienkārši tos izmantot, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes redzamību un datplūsmu.

Šajā gadā uzņēmumiem vajadzētu vairāk veltīt laiku, lai izprastu savu klientu un to, kā viņi mijiedrabojas ar zīmolu katrā no esošajiem socālajiem medijiem ,un pēc tam ar tiem sadarboties pareizajā tonī un ar pareizajiem līdzekļiem.

 

Padoms: Ja vēlies palielināt savu sasniedzamību, kļūsti par nenovērtējamu resursu savai auditorijai un attiecīgi mijiedarbojies ar viņiem. Viņi reklamēs jūsu zīmolu, un jūsu sasniedzamība ievērojami pieaugs.

 

2.Stāsti autentiskus stāstus un dalies ar momentiem, kuriem ir nozīme

Tas nozīmē mazāk statisku atjauninājumu un vairāk aizkulišu,neapstrādātu un intīmu stāstu, kas rada caurspīdīgākas un jēgpilnākas attiecības starp lietotāju un zīmolu. Jāatzīst, ka tas nozīmē vairāk darba mārketinga speciālistiem un zīmoliem, jo tas attiecīgi prasa lielāku ieguldījumu stāstu veidošanā.

 

Padoms:

  • Ņem savu vienmēr aktuālo mājaslapas saturu un veido 1 minūtes garu video par tām pašām tēmām un ievieto, piemēram, LinkedIn, Facebook, Instagram. Redzēsi kāda atdeve būs tam pašam saturam tikai citā, daudz iesaistošākā formā.
  • Un otrādāk – ņem, piemēram, savus Facebook Live video un pārvērt to stāstā, un padari meklētājprogrammām draudzīgu, vai mazos rakstiņos un citā atvasinātā saturā.
  • Izveidojiet saturu, kas dabiski rada iesaistīšanos, nevis lūdz to.
  • Neesiet draugs, kas jūs uzaicina uz kafiju un pēc tam visu laiku pārdod jums. Aiciniet savus sekotājus sarunā, nevis pārdošanas laukumā.

 

3.Socializācija un sociālo mediju kopienas atgriežas

Sociālo mediju jēga ir būt sociāliem? Kāda traka doma.

Bet jā, kaut kur pa ceļam cilvēki to aizmirsa un izmantoja kā apraides līdzekli – reklāmas kanālu, lai vadītu datplūsmu un zīmolatpazīstamību.

Tas ir tas pats, kas būt autentiskam: uzņēmumi jau vairāk nekā desmit gadus sistemātiski no sociālo mediju salikuma izslēdz vārdu “SOCIĀLS”. Uzņēmumiem būs jāpiedāvā autentiski sakari, kas palīdz cilvēkiem sazināties un veidot jēgpilnas attiecības.

 

4.Ietekmētāji un mikroietekmētāji

Šī uzksatāma par dominējošo 2019.gada tendenci.

Ietekmētāju mārketings arī Latvijā ir uzņēmis labu virzību un daudzi uzņēmumi šo izmantojuši kā vienu no savām mārketinga stratēģijām, bet šajā gadā uzņēmumi meklēs pārbaudītas ietekmētāju mārketinga stratēģijas un aģentūras.

Zināt ar ko runāt, kā runāt, un kad klusēt un klausīties, ir sociālo tīklu mārketinga cilvēku pamatprasmes.

5.Video, video, video!

Priekš mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistiem šis nav nekas jauns, bet ieteicams iekļaut savās mārketinga startēģijās.

  • Tiek prognozēts, ka 2019.gadā aptuven 80% interneta plūsmas ģenerēs video saturs.
  • Live video – publicē paši uzņēmumi vai ietekmētāji. Saturam ir vairāk reālistiskas sajūtas.
  • Vertikāls video – 2019. gads būs IGTV izlaušanās gads, kā arī redzēsim nepārtrauktu vertikālā video patēriņa pieaugumu Facebook
  • Interaktīvi video – vairs nepietiks ar parastu video publicēšanu. Tos jātaisa kā mazus videoklipus, kuri paši par sevi kalpo kā reklāma un ir ievietojami “Facebook Watch” un “IGTV”.
  • Telefona kavalitāte – Mārketinga speciālisti varēs izmantot viedtālrunī veidotus videoklipus, lai neatpaliktu no meklētā satura tempa. Īslaicīgā satura tendence patiešām padara šos viedtālruņu kvalitātes videoklipus par pieņemamu satura veidu, kas nesamazina jūsu zīmola izdevīgumu. Ja kas, tas padara jūsu zīmolu pieejamāku un uzticamāku.
  • Video remārkteings – iespēja, kuru nepieciešams izmantot!

 

Padoms:

  • Veido 30-60 sekunžu garus video priekš Facebook, Instagram un LinkedIn
  • Izmanto story  iespējas
  • Atkārtoti izmanto jau radīto saturu un piešķir tam citu formātu
  • Visas pūles koncentrē uz PIRMAJĀM 10 SEKUNDĒM, jo pēc tām skatītāju skaits sāks mazināties.

 

6.Chatbots

Šī kļūst par vienu no karstākajām tendencēm – kabatā sev līdzi nēsāt mazo asistentu, kurš atbidēs uz jautājumiem Tavā vietā!

Daudzi eksperti prognozē, ka līdz 2020. gadam vairāk nekā 80% visu klientu apkalpošanas mijiedarbību nodrošinās mākslīgās inteleģences boti.

Pētnieki prognozē, ka arvien vairāk uzņēmumu domā, kā uzlabot tiešsaistes komunikāciju ar saviem klientiem, tāpēc ķeras klāt pie efektīvas whatsapp un messenger izmantošanas.

Populārākie čatboti:

  • Claire – biznesa ceļojumu asistents
  • Whole food – Sarakstē ievietotu dažādus ēdienu emoji un čatbots atbildēs ar receptēm, kurās ietverti šādi ēdieni,
  • Dominos – ļauj atrast ēstuves picu receptes.
  • 50 shades of Grey – čatbost ar pašu Kristjenu

Katrs uzņēmums var izveidot čatbotu, bet tam nepieciešams rūpīgi pārdomāts darbs. Jums ir jāiestata savi sarunu mērķi un jāprojektē gaidāmie dialogi. Pamatojoties uz to, varat iestatīt atslēgvārdus, atbildes un virzīt lietotājus tur, kur vēlaties no tiem gūt labumu.

Mākslīgais intelekts un sarunu/attiecību mārketings ir daļa no nākotnes.

 

7.LinkedIn  – rise and shine

LinkedIn attīstās un rada milzīgu impulsu, lai kļūtu par informatīvu biznesa satura koplietošanas rīku un tīklu. Viņi rada pievilcīgas iezīmes jauniešiem, lai sāktu izmantot tīklu, kad kļūtu par darba ņēmējiem vai iestātos augstākajā izglītībā.

 

Ja vadītāji ir jūsu mērķauditorija, 59 procenti no viņiem drīzāk skatīsies video nekā lasīs tekstu.

 

LinkdeIn platformā video noskatās 10x vairāk kā Facebook.

 

8.Vairs nevarēs izvairīties no sociālo mediju reklāmām

Jūs nevarēsiet vienkārši izveidot vecu reklāmu un likt tai darboties. Jums ir jāiegulda laiks lieliska satura radīšanā. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā to izdarīt, ir tikai apmaksāt organisko saturu ar augstu performances līmeni.

Ieteikumi radošam saturam:

  • Pārvērst blogu par video;
  • Izmanto Live video iespēju
  • Veido “How-to” video
  • Intervē kādu
  • 360` foto
  • Gifi
  • Sadarbojies ar citiem uzņēmumiem
  • Apmainieties ar profiliem uz pāris stundām
  • grafiki, inforgrafiki, dati
  • u.c.

9.Omnichannel mārketings

Omnichannel jeb OMNI – visu = visu kanālu mārketings – sasniegt un mijiedarboties ar klientiem visos kanālos.

  • sociālie mediji;
  • e-pasta mārketings;
  • mājaslapa;
  • digitālās reklāmas
  • printēti bukleti u.c.
  • Sabiedriskās attiecības
  • Ietekmētāju mārketings
  • Satura mārketings un SEO

10.Sociālā klausīšanās

Sociālā klausīšanās  ir tīmekļa un sociālo mediju platformu pārmeklēšana, lai atrastu visus zīmola (vai citu atslēgvārdu) minējumus. Tas ietver neietagotu zīmolu, kas minēts sociālajos medijos, norāda uz nozares atslēgvārdiem, kas norāda uz interesi iegādāties produktu, pieminēti emuāros, forumos un ziņu portālos.

 

Maksas uzraudzīšanas platforma: Awario (25 EUR mēnesī, bezmaksas 14 dienu izmēģinājums)