Zvaigznes ne tikai debesīs: vai mājaslapā vajadzīgas atsauksmes?

Atsauksmju ievietošana mājaslapā vai internetveikalā

Cik efektīvas ir atsauksmes?

Daži pārliecinoši skaitļi no pētījumiem un gadījuma analīzēm par atsauksmju efektivitāti rāda:

  • 97% patērētāju lasa online atsauksmes, kad meklē informāciju par lokālu uzņēmumu, turklāt viņi izlasa vidēji 10 atsauksmes, pirms spēj uzticēties uzņēmumam (balstoties BrightLocal datos);
  • 95% pircēju lasa online atsauksmes pirms veic pirkumu (Spiegel Research Center, 2017);
  • 57% patērētāju izmantos uzņēmumu tikai tad, ja tam būs 4 vai vairāk zvaigznes;
  • Atsauksmju izvietošana mājaslapā var palielināt konversiju skaitu līdz pat 270%;
  • 97% pircēju atzīst, ka atsauksmes ietekmē pirkšanas lēmumus (Fan and Fuel, 2016).

 

95% pircēju lasa online atsauksmes pirms veic pirkumu

Ko iegūst uzņēmums no atsauksmēm?

Ja skaitļi Tevi nepārliecināja, tad vērtīgi pamatojumi atsauksmju nepieciešamībai ir:

1.Mājaslapa ir pārdošanas platfroma

Taču, ja tajā ienāks cilvēks, kurš neko nezina par Tavu uzņēmumu un zīmolu, viņam būs daudz jautājumu. Atsauksmju bloks ir labs elements, kurā demonstrēt reālu klientu pieredzi ar Tavu piedāvājumu. Turklāt klients ir jāpārliecina, un atsauksmes to palīdz izdarīt, un mājaslapā tas ir izdarāms salīdzinoši kontrolēti.

Pircēji uzticās atsauksmēm 12 reizes vairāk nekā produkta aprakstiem

2. Atsauksmes efektīvi veicina uzticamību

Ja lietotājs redz autsauksmes, viņam ir vieglāk uzticēties gan piedāvātajai precei vai pakalpojumam, gan uzņēmumam kā tādam. Īpaši nozīmīgi tas ir tad, ja Tavs uzņēmums ir jauns un vēl tikai “laužas” tirgū, tāpēc nav visiem labi zināms – Tev taču ir sevi jāpierāda! MyCommerce pētījums pierādīja, ka pircēji uzticas atsauksmēm 12 reižu vairāk nekā produkta aprakstiem.

Atsauksmes ir sociālais apstiprinājums – pat neiedziļinoties katrā atsauksmē individuāli, to esamība vien kalpo kā pierādījums lietotājam un psiholoģiskajā plaknē signalizē, ka uzņēmums ir uzticams.

3. Pārdošanu veicinošs faktors

Visi augstākminētie elementi kopā veicina pārdošanu un galu galā palīdz virzīt to uz uzņēmuma uzstādītajiem biznesa mērķiem!

Kā ieviest atsauksmes mājaslapā?

 

Pastāv dažādi konceptuālie risinājumi, ko Tu vari izmantot savā mājaslapā. Piemēram, šie:

Atsauksmes atvērta pakalpojuma, produkta vai portfolio lapā.

Piemēram, zem ievadošā teksta un CTA zemāk ir automātiski integrētas Facebook vai Google My Business (GMB ) atsauksmes.

Automātiskas integrācijas bloks

Atsauksmes var automātiski integrēt mājaslapā no tādām vietnēm kā Facebook, Google My Business un citām, pievienojot arī pogu “lasīt vairāk” un aizvedot uz atsevišķu sadaļu mājaslapā, kur tās visas ir apkopotas.

Atsauksmes mājaslapā var automātiski integrēt no Facebook, Google My Business un citām vietnēm

Uznirstošs logs

Iespējams arī izveidot uznirstošo logu, kas, lietotājam ieejot kāda produkta lapā, paziņo, ka “tikko kāds nopirka [produkts/pakalpojums]”. Tas radīs sajūtu, ka lietotājs nav vienīgais šajā internetveikalā, ka tajā ir dzīvība.

Neraizējies par negatīvām atsauksmēm!

Nevajag raizēties par kādu negatīvu atsauksmi – arī tas palīdzēs  Tavam uzņēmumam izskatīties uzticamākam un caurspīdīgākam. Taču, ja Tu nevēlies rādīt negatīvās atsauksmes vai arī uzņēmums tās saņem pārāk daudz, tad ir iespējams ieviest risinājumu, kas neļauj integrēt atsauksmi ar mazāk nekā, piemēram, 4 zvaigžņu atzīmi.

Svarīgi!

Nozīmīgi ir mājaslapā ievietot atsauksmes, kuras ir patiesas un autentiskas! Lai veicinātu uzticamību atsauksmei un uzņēmumam, pievieno klāt tādus raksturojošos elementus kā atsauksmes sniedzēja vārdu, foto, pārstāvēto uzņēmumu/amatu un citus. Iespējamība, ka lietotājs veiks pirkumu, kļūst par 15% lielāka, ja anonīmo atsauksmju vietā parādās apstiprinātas (verified) atsauksmes!

Tehniskie risinājumi

Tiem, kuri izmanto WordPress satura pārvaldības sistēmu, ir divi tehniskie risinājumi jeb moduļi, kas nodrošina atsauksmju integrāciju.

Facebook Reviews Pro

Facebook Reviews Pro mājaslapā integrē uzņēmuma Facebook lapā atstātās atsauksmes.

Šis spraudnis dod iespēju:

  • Filtrēt ievietojamās atsauksmes, uzstādot mazāko pieļaujamo atzīmi;
  • Norādīt prezentējamo atsauksmju secību;
  • Ar shortcode ievietot atsauksmju sarakstu vai žetonu jebkur mājaslapā;
  • Izvairīties no ielādes laika palielināšanas mājaslapā.

Piemērs: šo rīku esam integrējuši arī Kebbe IT mājaslapas sadaļā Mājaslapu izveide.

Kebbe IT atsauksmju sadaļas integrācija no Google My BusinessGoogle Reviews Widget

Google Reviews Widget mājaslapas sānu joslā ievieš uzņēmuma Google My Business atsauksmes.

Šis rīks ļauj:

  • Automātiski atjaunināt sarakstu, kad pievienotas jaunākās atsauksmes;
  • Apgriezt garas atsaukmes ar iespēju “Lasīt vairāk”;
  • Turēt visas atsauksmes WordPress datubāzē;
  • Filtrēt atsauksmes, uzstādot zemāko pieļaujamo atzīmi.

Piemērs: šo rīku integrējām tulkot.lv mājaslapā:

Kebbeit ieviesa tulkotlv mājaslapā atsauksmju integrāciju no Google My Business

Kopsavilkums

Atsauksmju sadaļa mājaslapā ir ārkārtīgi nozīmīgs elements. Tas ir spēcīgs rīks pārdošanas veicināšanai, lietotāju un potenciālo klientu uzticamības veicināšanai, kā arī lielisks veids demonstrēt to, cik noderīgs un vērtīgs ir produkts vai pakalpojums, kas mājaslapā tiek pārdots.

Atsauksmju integrācijai mājaslapā ir dažādas iespējas. Īpaši ērti, noderīgi un vienkārši izmantojami ir dažādi gatavie rīki, kas ļauj ne tikai ievietot atsauksmes mājaslapā no Facebook vai Google My Business, bet arī kontrolēt to, kāds vērtējums tiek parādīts.



Izstāsti mums komentārā, kāda ir Tava pieredze ar atsauksmēm un uzdod jautājumus! Ja šis raksts bija noderīgs, padalies arī ar draugiem un kolēģiem!