Kā pārbaudīt mājaslapas efektivitāti

Vai Tava mājaslapa ir izgāšanās? Pārbaudi lapas efektivitāti pats!

Kā zināt, vai mājaslapa labi darbojas? Kā uzlabot lapas efektivitāti? Kas vainojams pie zemās apmeklētāju plūsmas? Šodien dalīsimies padomos, kas ļaus Tev pašam pārbaudīt, vai Tava mājaslapa darbojas efektīvi!

Tipiskā situācija – ar mājaslapu un viss ir kārtībā!

Sakot kādam no potenciālajiem klientiem, ka būtu nepieciešams uzlabot mājaslapas darbību, visbiežāk atteikumam ir divi iemesli:

  • “mums nevajag uzlabojumus, jo viss ir sakārtots”. Uzņēmumiem, kuru pārdošanas rādītāji ir stabili un kuri neanalizē, no kurienes klienti viņus sasniedz, var šķist, ka panākumu atslēga ir mājaslapa. Tomēr ne vienmēr tā ir! Ja mājaslapa ir neefektīva, visbiežāk klientu ceļš līdz uzņēmumam ved caur citiem kanāliem;
  • “negribam ieguldīt mājaslapā, jo tā nesniedz pienesumu uzņēmuma pārdošanas procesos”. Uzņēmums, kurš ir ieguldījis naudu, lai izveidotu mājaslapu, bet neredz pienesumu, nedomā, ka šo problēmu ir iespējams risināt.

Abās situācijās ir kopīgs izskaidrojums – neefektīva mājaslapa. Ja rodas sajūta, ka mājaslapa nav efektīvs rīks, kā piesaistīt klientus, īpaši laikā, kad cilvēki arvien vairāk iepērkas interneta vidē, tas nozīmē, ka mājaslapa nav izstrādāta pareizi

Mājaslapa un tās efektivitāte – kas to kavē?

Iemesli, kāpēc mājaslapa nesniedz jaunus klientus, ir vairāki:

  • nav apmeklētāju plūsmas. Mājaslapu potenciālie klienti neatrod, kā rezultātā netiek izmantots tās potenciāls. Izveidojot mājaslapu, ir nepieciešams ar digitālā mārketinga aktivitāšu un SEO optimizācijas palīdzību to uzturēt, lai aizsniegtu vēlamo mērķauditoriju;
  • apmeklētāju plūsma ir nekvalitatīva. Ne vienmēr tas, ka mājaslapas apmeklētāju ir daudz, nozīmē, ka plūsma ir kvalitatīva. Nepareizi veiktas aktivitātes var uz mājaslapu novirzīt lietotāju plūsmu, kuriem Tevis piedāvātais produkts vai pakalpojums nav saistošs;
  • mājaslapa efektīvi nekonvertē apmeklētājus pircējos. Pie tā vainojams var būt mājaslapas darbības ātrums, kā arī nepareizi izvietota informācija, piemēram, kontaktforma, kas atrodas lapas apakšā. 

Kā definēt efektivitāti?

Efektivitāti mājaslapas kontekstā var definēt dažādi, piemēram, vai:

  • pieaugusi apmeklētāju plūsma mājaslapā;
  • tiek veikti pirkumi;
  • vērojamas tādas lietotāju darbības, kuras Tavs uzņēmums definējis kā svarīgas saskarsmē ar potenciālajiem klientiem, piemēram, vai lietotājs ir aizpildījis kontaktformu, veicis zvanu, pieteicies konsultācijām, lejupielādējis informāciju apmaiņā pret sava e-pasta norādīšanu, noformējis pasūtījumu u.c.

Kā izmērīt efektivitāti?

Efektivitātes izmērīšana mājaslapā var notikt vairākos veidos:

  1. pēc pircēju plūsmas – sākotnēji jānosaka, no kādiem kanāliem lietotājs sasniedz mājaslapu, vai pircēju plūsma ir pietiekama;
  2. vai notiek konversijas – kad noteikts, kādā apmērā lietotāji sasniedz mājaslapu, jāanalizē, vai viņi kļūst par klientiem. 

8 rādītāji  par lapas efektivitāti– veic izpēti un veido mājaslapu efektīvāk!

1. Apmeklētāju plūsma

Google Analytics iespējams noskaidrot, kāda ir Tavas mājaslapas apmeklētāju plūsma. Tur  redzēsi arī to, kāds ir bijis lietotāju ceļš – caur kuriem kanāliem viņi nonākuši mājaslapā. 

Google Analytics rīka izmatošana, lai apskatītos mājaslapas plūsmu

2. Mājaslapas atslēgvārdu pozīcijas Google meklētājā

Ja, analizējot apmeklētāju plūsmu, esi sapratis, ka caur Google Tavu mājaslapu sasniedz pārāk mazs lietotāju skaits, vērts pievērst uzmanību tam, kādas ir mājaslapas atslēgvārdu pozīcijas Google meklētājā. Atslēgvārdu pozīcijas iespējams pārbaudīt ar divu rīku palīdzību – Ahref un SEMrush.

3. Lietotāju uzvedības rīks

Nepieciešams pieslēgt mājaslapai lietotāju uzvedības rīku. Viens no tiem – HotJar. Šāds rīks ierakstīs, ko cilvēki dara mājaslapā, kā pārvieto kursoru, kādas sadaļas apmeklē u.tml. 

Hotjar mājaslapas siltuma karte

4. Atlēcienu līmenis (Bounce rate)

Atlēcienu līmenis nozīmē to, cik procentuāli no mājaslapas apmeklētājiem to pametuši uzreiz. Ja atlēcienu līmenis ir augsts, tas liecina, ka mājaslapā ir kāda problēma, piemēram, tā ir pārāk lēna, ir neatbilstoša informācija.

Atlēcienu līmenis visai mājaslapai nav vienāds. Ir vērts noskaidrot, kas veido vislielāko atlēcienu skaitu:

  • kanāli. Ja izveidota Google Ads vai reklāma Facebook, kas ved uz mājaslapu, bet  kampaņa neatbilst mājaslapas saturam, uz kuru iespējams nokļūt, atverot reklāmu, tad atlēcienu līmenis ir liels;
  • iekārtas. Ir situācijas, kad atlēcienu līmenis uz mobilajām ierīcēm ir lielāks. Tam var būt dažādi iemesli, piemēram, mājaslapai nav pielāgota mobilā versija;
  • pārlūki. Var gadīties, ka interneta pārlūkos mājaslapas funkcijas nestrādā vienādi;
  • atvērumi. Problēmas mēdz būt arī, veidojot atvērumus, ja tas neielādējas, novērojama kļūda vizuālajā materiālā u.c.

Labs atlēcienu līmenis ir robežās starp 20% un 40%. 

Google Analytics atlēcienu līmenis

5. Populārākās lapas, caur kurām ienāk un no kurām pamet

Vērts izpētīt, kādas ir populārākās lapas, caur kurām ienāk Tavā mājaslapā, kā arī tādas, no kurām pamet lapu. Lapas, no kurām mājaslapa tiek pamesta, var kalpot kā norāde uz nepieciešamiem uzlabojumiem. 

6. Mājaslapā pavadītais laiks

Viens no procesiem ir lietotāju mājaslapā pavadītā laika izpēte. Svarīgi saprast, vai lietotājs, ienākot mājaslapā, to uzreiz pamet, vai uzkavējas, iepazīstoties ar informāciju, apmeklējot citas sadaļas. 

Optimālais laiks, ko lietotāji vidēji pavada mājaslapā, ir 1-3 minūtes. 

7. Google Search konsole

Lai uzlabotu mājaslapas efektivitāti, vērts izmantot Google Search konsoli. Ar tās palīdzību iespējams:

  • uzzināt, cik no mājaslapas Google ir indeksējusi. Piemēram, ja mājaslapā ir 1000 atvērumi, bet Google indeksējusi tikai 50-100, ir saprotams, ka pārējos atvērumos ir kāda problēma;
  • redzēt, kā atslēgvārdi, uz kuriem ir indeksēta mājaslapa, darbojas –  cik bieži, ņemot vērā pozīcijas meklētājā, mājaslapu apmeklē lietotāji.

Google Search Console piemērs

8. Atslēgvārdu izpēte

Atslēgvārdu izpēte ir noderīga, jo tādējādi iespējams noskaidrot, cik Tavus produktus un pakalpojumus Google ikdienā lietotāji meklē. Iespējams, ka produkts vai pakalpojums ir specifisks, kā rezultātā arī ir zema lietotāju plūsma. 

Veikt atslēgvārdu izpēti var vairākos rīkos – Google Ads Keyword Planner, Ahref, SEMrush.

Galvenie rīki mājaslapas analizēšanai

Lai analizētu mājaslapas darbību, iesakām izmantot:

  • intuīciju – reizēm tā var noderēt, lai saprastu mājaslapas darbību;
  • Gachecker.com – pārbaudi, vai mājaslapai uzstādīts Google Analytics;
  • Google Analytics – ievāc datus, lai analizētu mājaslapu, pat tad, ja šobrīd ar tiem nestrādā. Iespējams, vēlāk tie būs noderīgi speciālistam;
  • HotJar – noskaidro, ko mājaslapā dara lietotāji;
  • Google Ads Keyword Planner – analizē atslēgvārdus;
  • Google Tag Manager – mēri, ko cilvēki dara mājaslapā;
  • Ahref – veic atslēgvārdu izpēti;
  • SEMrush – veic atslēgvārdu izpēti.

Mājaslapa ir nozīmīgs palīgs pārdošas procesu veicināšanā, tāpēc izmanto tās potenciālu arī Tu! Pievērs uzmanību tās darbībai, lai palielinātu efektivitāti un sniegtu pienesumu savam uzņēmumam. Ja Tev radušies jautājumi par mājaslapas uzturēšanu un analīzi – sazinies ar mums, uz tiem atbildes atradīsim kopā!

Nepieciešams izveidot mājas lapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

 

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: ,