WordPress mīti, stereotipi un patiesība - skaidrojam visu!

WordPress mājas lapa: apgāžam stereotipus un skaidrojam tos!

WordPress mājas lapa ir pieejama ikvienam. WordPress ir atvērtā koda satura pārvaldības sistēma, kas ir pasaulē biežāk lietotā – kopumā uz WordPress bāzes izveidoti 39% interneta vietņu. Arvien vairāk uzņēmumu izvēlas to par savas mājaslapas pamatu, lai realizētu dažāda apjoma e-komercijas risinājumus. Nereti nākas dzirdēt cilvēkus izsakām stereotipus un mītus, kas saistīti ar šīs sistēmas darbību. Esam sagatavojuši 13 mītus, kas arvien apvij WordPress – iepazīsties ar tiem un kliedē savas šaubas arī Tu!

13 mīti, kas apvij WordPress

Lēna, neparocīga, nekvalitatīva – tā varētu turpināt. Stereoptipiem apvītā WordPress, neskatoties ne uz ko, joprojām ir TOPa augšgalā, vērtējot pieejamās alternatīvas satura pārvaldības sistēmu kontekstā. Apgāžam mītus, skaidrojot īstos pamatojumus un stereotipu rašanos!

1. “Tur jau neko nevar, tikai rakstīt blogu

Viens no biežāk dzirdamajiem stereotipiem ir saistīts ar WordPress piemērotību. Nereti cilvēki, kas ar šo sistēmu ir uz “Jūs”, uzskata, ka tā ir paredzēta tikai blogošanai, taču tā nav! Šāda stereotipa pirmsākumi meklējami tieši WordPress vēsturē – sākotnēji to patiešām izmantoja lielākoties kā blogošanas platformu, bet, ejot laikam, sistēma ir attīstījusies un kļuvusi par profesionālu risinājumu, uz kura bāzes izstrādāt arī apjomīgas, sarežģītas mājaslapas, piedāvājot plašas funkcionalitātes iespējas.

Uzticamību šai sistēmai rada fakts, ka uz tās bāzes savas mājaslapas izveidojuši arī visiem zināmi uzņēmumi:

  • The Walt Disney Company;
  • New York Post;
  • BBC America;
  • Sony Music;
  • Vogue;
  • u.c.

2. “WordPress ir nedrošs

Šādu mītu radījuši ir paši WordPress lietotāji, kuri ir nepietiekami rūpējušies par savas vietnes drošību. Nereti uzņēmēji domā, ka pietiek ar mājaslapas izveidošanu – kad tā ir izstrādāta, pati strādās un rūpēsies par sevi, taču tā nav – WordPress sistēma ir regulāri jāatjaunina, lai garantētu augstāku drošību vietnei. Kādi faktori apdraud WordPress mājas lapas drošību?

  1. Netiek veikti regulāri mājaslapas atjauninājumi. WordPress sistēma regulāri tiek atjaunināta, lai piedāvātu uz tā bāzes būvētajām mājaslapām jaunas funkcijas un uzlabotu to drošību – mājaslapas īpašniekam atjauninājumi jārealizē arī savā lapā. Tāpat jaunākas versijas tiek izlaistas arī moduļiem. Ja atjauninājumi netiek veikti regulāri, lapas drošība samazinās.
  2. Konfigurācija. Vienmēr pastāv iespējamība, ka programmētājs nav pienācīgi konfigurējis vietni, kā rezultātā tā tikusi uzlauzta.
  3. Drošības moduļi. Ja nav uzstādīti drošības moduļi, palielinās iespēja, ka vietne var tikt uzlauzta.
  4. Kodekss. WordPress izstrādātāji ir izveidojuši kodeksu jeb vadlīnijas, kam nepieciešams sekot, programmējot vietnes, lai padarītu to pēc iespējas drošāku.
  5. Profesionalitāte. Jāsaprot, ka ļoti nozīmīgs faktors ir arī programmētāja profesionalitāte – vai viņš saprot, kā programmēt mājaslapu, kā ieviest pēc iespējas augstāku drošību, lai vietni pasargātu? Ir programmētāji, kuri neievēro labo praksi programmēšanas laikā, kā rezultātā vietne ir pakļauta uzbrukumiem.

Lai uzlabotu WordPress mājaslapas drošību, veic vairākus soļus – atjaunini pašu sistēmu, moduļus, dizaina tēmas, ievēro failu tiesību kodeksu, lieto drošas paroles un veic citus drošības pasākumus.

3. “Sistēma nav paredzēta lielai lietotāju plūsmai

Šo mītu varam apgāzt, balstoties uz mūsu pieredzi – esam izstrādājuši vietnes, kuru vidējais mēneša apmeklētāju skaits sasniedz 14 000, bet īpaši aktuālos gada laikos ievērojami pieaug. Tāpat klientu lokā ir bijuši uzņēmumi, kuru mājaslapu apmeklējums sasniedz pat 35 000 sesijas mēnesī – tas pierāda, ka WordPress sistēma ir spējīga kvalitatīvi uzturēt vietnes, kuras ikdienā apmeklē ievērojams lietotāju skaits.

Ja šis Tevi vēl nepārliecināja – atgriezies uz pirmo punktu, kurā minējām liela mēroga uzņēmumus – ticiet mums, šo mājaslapu apmeklējums dienā un mēnesī ir vēl krietni augstāks!

4. “Neder profesionālai izstrādei un biznesam

Tieši pretēji – WordPress mājas lapa var tikt attīstīta, izmantojot plašu funkcionalitāšu klāstu:

  • e-komercija. Tiek atbalstīts WooComerce un citi e-komercijas moduļi internetveikalu izstrādei;
  • maksājumu sistēma. Arī to, ņemot vērā vajadzības, iespējams pievienot;
  • integrācija. Iespējams WordPress integrēt ar citām sistēmām, piemēram, noliktavas sistēmām, grāmatvedības sistēmām un vēl citiem rīkiem;
  • datu apmaiņa. Tāpat WordPress nodrošina datu apmaiņu ar citām sistēmām, piemēram, API, XML, CSV, SQL u.c.;
  • norēķini ar karti. Tas ir ļoti aktuāli tieši internetveikaliem;
  • abonēšanas sistēma. To izvēlas, piemēram, žurnālu, laikrakstu izdevēji;
  • SEO optimizācija;
  • procesu automatizācija. Tas var būt noderīgi, lai atvieglotu darbu, piemēram, uzbūvējot mājaslapu tā, ka informācija no veiktajiem pasūtījumiem tiek automātiski nosūtīta uz noliktavas sistēmu.

5. “Der tikai maziem produktu katalogiem

No potenciālajiem klientiem esam dzirdējuši stereotipu, ka mājaslapa uz WordPress bāzes viņiem neder, jo sistēma nav piemērota lielam produktu katalogam. Tas ir mīts, jo šajā satura pārvaldības sistēmā iespējams izvietot gan lielus, gan mazus produktu katalogus. Sākotnēji vari ievietot vien pāris produktus un tad, laikam ejot, paplašināt piedāvājumu. Mēs esam izstrādājuši risinājumus uzņēmumiem ar 100, 500, 2000, 40000 un pat 17 000 produktiem – un mājaslapa strādā ātri!

Mūsu klienta Thomson Furniture piemērs:

Mūsu klienta Thomsom furniteure internetveikalapiemērs

6. ”Lapas ir lēnas

WordPress mājas lapa ir lēna” – vai esi dzirdējis šādu stereotipu? Šādas problēmas var piemeklēt jebkuru vietni, neatkarīgi no tā, uz kuras satura pārvaldības sistēmas bāzes tā ir veidota. Mājaslapas ātrdarbību ietekmē daudzi faktori:

  • moduļu koda kvalitāte;
  • servera jauda;
  • PHP versija;
  • servera konfigurācija;
  • WordPress konfigurācija;
  • dizaina tēmas koda kvalitāte;
  • kešošana;
  • u.c.

7. “Visas lapas izskatās vienādas

Šādu stereotipu veicina fakts, ka liela daļa uzņēmumu izdevumu taupīšanas nolūkos izstrādātā mājaslapas uz standarta WordPress tēmām, kas ir pieejamas bez maksas. Uzņēmumi, kas nevar atļauties nolīgt dizaineri, kas izveidotu unikālu vietnes dizainu, dod priekšroku bezmaksas vai salīdzinoši lētiem dizaina risinājumiem.

Tēmas, kas tiek būvētas masveida tirgum, lai cilvēkiem ar tām būtu ērti strādāt, izstrādā pēc vienotas sistēmas, tāpēc tās izskatās tik līdzīgas. WordPress sistēma nav piesieta vienam dizaina veidam – jautājums, ko vēlas un ko var atļauties katrs uzņēmums.

8. “SEO modulis = SEO optimizācija

SEO modulis nav tas pats, kas SEO optimizācija. Mājaslapu izstrādātāji nereti, iesniedzot potenciālajam klientam izmaksu sarakstu, mēdz pievienot tādu daļu kā “SEO optimizācija”, taču realizētais risinājums ne tuvu tam neatbilst – realitātē mājaslapai tiek uzstādīts SEO modulis, kas ir daļa no optimizācijas procesa, taču pilnīgi noteikti nav viens un tas pats. SEO optimizācija iekļauj gan tekstu izveidi, gan atslēgvārdu izpēti, landing lapu izstrādi, satura formatēšanu, izmantojot atslēgvārdus un daudz ko citu, kas ilgst pat vairāku mēnešu garumā.

9. “Liels skaits moduļu padara lapu lēnu

Šajā situācijā ir svarīgi ņemt vērā kontekstu – ne vienmēr liels moduļu skaits lapu padara lēnu, taču nepareizas konfigurācijas un izveidošanas gadījumā tas patiešām var pasliktināt vietnes ātrdarbību.

10. “WordPress nav mērogojams (scaling)

Pastāv mīts, ka, sākotnēji izveidojot mazu, salīdzinoši vienkāršu mājaslapu, to nav iespējams vēlāk palielināt un veiksmīgi attīstīt. Patiesībā ir pretēji – attīstoties biznesam, iespējams attīstīt arī mājaslapu, pievienojot jaunus produktus, sadaļas un integrējot citas sistēmas.

11. “Bezmaksas? Tātad sliktas kvalitātes!

WordPress ir bezmaksas satura pārvaldības sistēma, un cilvēkiem mēdz šķist, ka tad, ja par to nav jāmaksā, nav iespējams saņemt arī kvalitatīvu produktu. Dati nemelo – WordPress ir populārākā satura pārvaldības sistēma, un tas nozīmē, ka uzņēmumi novērtē tās sniegtās iespējas. Vai Tu turpinātu izmantot produktu vai pakalpojumu, kas Tevi neapmierina? Noteikti nē! Tieši tāpat ir ar WordPress!

WordPress ir liela komūna ar profesionāliem darbiniekiem, kas nodrošina sistēmas kvalitāti, kā arī būtiski pieminēt WordPress Codex – strukturētu, precīzi sagatavotu dokumentu, kas palīdz pareizi strādāt ar sistēmu.

12. “Ja WordPress ir bezmaksas, tad mājaslapas izstrāde būs lēta

Šāda analoģija mājaslapas izstrādes procesā nav piemērota! Atceries – mājaslapas izstrādes cena ir atkarīga no dažādiem faktoriem, un ir svarīgi saprast, ka WordPress ir tikai rīks, ar kura palīdzību attēlot vēlamo informāciju, turpretī mājaslapas izstrādes process iekļauj visu vietnes uzbūvi, kā arī plānošanas un ieviešanas procesu. Tas ir komplicēts procesu kopums, kas prasa gan profesionāļu laiku, gan zināšanas, par ko attiecīgi tiek maksāts.

13. “WordPress ir pārāk grūts priekš manis

Daļa taisnības šajā stereotipā arī ir, taču lielais “bet” slēpjas veidā, kā mājaslapa ir uzbūvēta:

  • cik sarežģīta funkcionalitāte ir paredzēta?
  • vai izstrādātājs ir domājis par to, kā vietni administrēs un lietos uzņēmums?
  • cik ērti un vienkārši ir veikt izmaiņas?
  • vai izstrādātājs ir apmācījis cilvēkus, kas mājaslapu pārvaldīs pēc izstrādes?
  • vai ir nodota lietošanas instrukcija?
  • u.c.

Šie un vēl citi aspekti noteiks, cik sarežģīta vietne ir lietošanai, un bieži vien administrēšanu sarežģī nezināšana par to, kā pareizi visu veikt un kā ieviest izmaiņas mājaslapā.

WordPress mājas lapa ir efektīvs risinājums vietņu izveidei. Lai rezultāts būtu veiksmīgs, nepieciešams izvēlēties profesionālu mājaslapas izstrādātāju, kas spēs pareizi izveidot mājaslapu. Ja esi sava īstā izstrādātāja meklējumos vai vēlies uzlabot savu esošo mājaslapu – sazinies ar Kebbe IT komandu!

Nepieciešams izveidot mājaslapu?

Mēs to izdarīsim!


Mūs aizrauj interneta komunikācija, tehnoloģijas un iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē, lai saņemtu gandarījumu, palīdzot Jūsu uzņēmumam attīstīties.

Vēlos izveidot mājaslapu

pop-up-image

Autors: Kebbe IT
Birkas: , , ,