33 padomi, ko ieviest internetveikalā

Internetvekala izveide ir strauji augoša tendence arī Latvijā, tāpēc vēlamies Jums ieteikt pāris padomus, ko iekļaut savā online veikalā, lai tas darbotos pēc iespējas efektīvāk.

Domājot par to, kurš ienāk Jūsu internetveikalā, var izšķirt divu veidu pircējus:

  1. Tie, kuri ienāk lapā pirmo reizi;
  2. Tie, kuri nāk jau atkārtoti.

Jāatzīst, ka vienmēr īpaši jādomā par tiem, kuri ienāk lapā pirmo reizi, un kuri vēl nav iepazinušies ar Jūsu uzņēmumu. Šajā situācijā jāatstāj labs iespaids un jānostiprina uzticība.

Zemāk Jums izklāstam, mūsuprāt, svarīgākos punktus, par kuriem jāpadomā sava internetveikala izveidē un/vai uzlabošanā.

Facebook Live video iespējams noskatīties šeit:

Vai saite uz Facebook lapu:  https://www.facebook.com/kebbeit/videos/1059750677506952/

Jāņem vērā dažāda veida drošības pasākumi…

1.SSL (HTTPS) sertifikāts – galvenais mērķis ir nodrošonāt datu apmaiņas šifrēšanu starp tīmekļa vietni autentifikācijai un aizsargāt lietotāja datus, kamēr viņš atrodas mājaslapā. HTTPS aizsargā pret citu lietotāju “uzbrukumiem” Jūsu datiem. Komunikācijas divvirzienu šifrēšana starp klientu un serveri pasargā no noklausīšanās un komunikācijas manipulācijas.

Praksē tas nodrošina pietiekamu pārliecību, ka mājaslapas lietotājs var droši uzturēties lapā bez uzbrucēju iejaukšanās tīmekļa vietnē.

Tas veicina lietotāju uzticamību ienākot mājaslapā.

  1. Programmatūras atjaunināšana – satura pārvaldības sistēmai, uz kuras tiek būvēta e-komercijas platforma, ir jābūt regulāri atjauninātai un pamatdrošības specifikācijām iestrādātām jau pašā sistēmā.
  2. Apliecinājums par  datu drošību – internetveikala darbībā jāievēro Personas datu aizsardzības regula.

Tomēr, ja runājam par pirmo iespaidu…

  1. Responsīvs, mūsdienīgs, tīrs un ērti lietojams dizains –  šī ir viena no pirmajām lietām, kurai spēks ietekmēt pirmo iespaidu un vēlmi atgriezties Jūsu internetveikalā. Tāpat pie responsivitātes pieskaitāmas ne tikai responsīvas tabulas, bet arī internetveikala mobilā versija.
  2. Augstas kvalitātes foto un video – kvalitāte ir viens no galvenajiem rādītājiem. Attēliem jābūt responsīviem, lai tos būtu iespējams pietuvināt un attālināt.
  3. Kontaktinformācja – ātri un ērti atrodama. Varianti, kur to novietot:
  • Lapas augšējā dāļā;
  • Lapas apakšējā daļā;
  • Pie atvērta produkta;

Tāpat arī iesakām izveidot atsevišķu sadaļu “Kontaktinformācija”!

  1. Par mums – savrīga sadaļa, kurā pircējs vēlēsies uzzināt par uzņēmuma vērtībām un misiju.
  • Darbinieku foto – svarīgi ievietot sadaļā, jo tas veicina lielāku uzticību uzņēmumam.
  1. Reāla adrese – šādas informācija bieži vien trūkst un tad pircējam rodas apjukums. Aicinām lapā ievietot divu veidu adreses:
  • Biroja adrese;
  • Preču saņemšanas adrese.
  1. Uzņēmuma rekvizīti – rada “caurskatāmības” sajūtu. Pircējs droši var pārbaudīt uzņēmuma pastāvēšanas ilgumu, stabilitāti un citus pieejamos datus.

Ko svarīgi zināt pircējam, lai padarītu skaidrāk saprotamu iepirkšanos…

  1. Noteikumi – skaidri izstrādātas vadlīnijas, kā pircējam rīkoties dažādās situācijās:
  • Pirkšanas;
  • Pārdošanas;
  • Garantijas;
  • Preču saņemšanas kārtības.
  • preču atgriešanas
  • norēķinu kārtība

Lai ērtāk veiktu norēķinus…

  1. Preču grozs – palīdz ērtāk organizēt savas preces. Gluži kā lielveikalā – visu vēlamo saliec grozā un maksā vienā reizē, nevis par katru preci atsevišķi.
  2. Apstipinājuma paziņojums, pievienojot preci grozā – rada pārliecības sajūtu, ka vēlamā prece patiešām ir pievienota preču grozam. Situācijās, kad apstiprinājuma nav, nākas pārtraukt kataloga šķirstīšanu un doties uz preču grozu pārbaudīt , vai viss ir tā, kā mēs vēlējāmies.
  3. Veiksmīga pirkuma paziņojums un apstiprinājums – gluži tā pat kā ar pastiprinājumu par preces pievienošanu grozā, veiksmīga pirkuma paziņojums sniedz atgriezeniesko saiti, ka process ir izpildīts un uzņēmums ir saņēmis Jūsu pieprasījumu.
  4. Vairāki norēķinu veidi – svarīgi ir lietotājam dot izvēles iespēju sev ērtākajam norēķinu veidam.
  5. Neuzglabāt klienta bankas kartes datus – šo neuzskata par labu praksi. Labāk ieteicams izmantot maksājumu pakalpojumu sniedzējus, kuri piedāvā maksājumus veikt viņu serverī – tas ir visaugstākais drošības līmenis šāda veida konfidenciālu datu pārvaldīšanai.

Kas tad ir pats galvenais, kāpēc apmeklē e-komercijas lapas? Tā ir iepirkšanās jeb darījumu veikšana…

  1. Intuitīvi un loģiski organizēta navigācija un katalogs – jābūt loģiski organizētām precēm, piemēram, pēc alfabēta secības vai kategorijām. Tam jābot sakārtotam.
  2. Preces meklēšanas/filtrēšanas funkcionalitāte – lietotājam jādod iespēja filtrēt sev vēlamās preces pēc atsevišķiem parametriem, piemēram, riepu servisā tie var būt – diametrs, augstums, sezona, cena u.c.
  3. Jaunākās preces un produkti – pēc atkārtotas lapas apmeklēšanas lietotājs vēlēsies redzēt, kas jauns pa šo starplaiku būs pievienots klāt.
  4. Populārākie produkti – paredzēts ātru un pārbaudītu lēmumu pieņemšanai.
  5. Īpašie piedāvājumi un akcijas  – piedāvā citu klientu pieprasītākās preces, kā arī ir speciāli izcelta sadaļa īpašām precēm un piedāvājumiem

Kad jau pircējs ir iepazinies ar vairākām precēm, viņš vēlas…

  1. Iespēja salīdzināt preces – pircējs vēlas rast skaidrību preču specifikācijās, tāpēc vēlas tās salīdzināt pēc atsevišķiem parametriem.
  2. Iespēja novērtēt preces un produktus – atsevišķu preču/produktu vērtēšana sniedz labumu ne tikai uzņēmumam, bet arī pašiem pircējiem, tādējādi jau uzreiz redzot komentārus, vērtējumus jau no citu klientu iepriekšējās pieredzes.
  3. Iespēja veidot vēlmju sarakstu – šķirstot kataloga lapas iepatīkas preces no dažādiem atvērumiem, tāpēc, lai nebūtu jālēkā šurpu – turpu, iespēja pievienot preci vēlmju sarakstā atvieglo pircēja ceļojumu pa jūsu internetveikalu.
  4. Saistītie un līdzīgie produkti – pērkot, piemēram, telti, vērtīgi ir parādīt arī citus saistošos produktu, par ko pircējs varētu būt piemirsis, piemēram, piepūšamais matracis, moskītu tīkls, gaismiņa teltī utt.
  5. Cenas redzamas produktu sarakstā – cenu ir vērtīgi pievienot uzreiz katalogā zem preces, nevis to atverot, lai ērtāka iepirkšanās un mazāka lēkāšana starp lapām.

Lai klientam rastos uzņēmuma klātbūtnes sajūta…

  1. Jaunumi un aktualitātes – sniedz sajūtu, ka mājaslapa regulāri tiek atjaunota un uzturēta.
  2. Iespēja pierakstīties jaunumiem – unikāla informācija tikai tiem, kas pierakstās. Turklāt labs veids, kā izsūtīt īpašos preču/pakalpojumu piedāvājumus.
  3. Pircēju atsauksmes – šajā gadījumā ir labi uzklausīt gan labās, gan sliktās ziņas. Tāpat arī pievienot atsauksmes ne tikai par pašu uzņēmumu, servisu, bet arī par produktiem.
  4. Biežāk uzdotie jautājumi – jau iepriekš esam runājuši, kāpēc šī sadaļa ir nozīmīga- tā ietaupīs laiku ne tikai uzņēmumam, bet arī klientam.
  5. Virtuālais asistents – nodrošina klātesamības sajūtu un ātru reaģēšanu uz klienta jautājumiem.
  6. Sociālā saite– Sociālo profilu un lietotāju radītā satura saistīšana ar e-komercijas vietni nu jau ir kā obligāta funkcija. Tas, ka kādam klienta draugam arī patīk Jūsu e-komercijas lapa, sniedz pārliecību un uzticēšanās sajūtu brendam. Tāpēc ieviest Facebook integrāciju ar internetlapas platformu ir saistoši ne tikai Jums, bet arī Jūsu klientam.
  7. Uznirstošs logs par iegādātu preci – rada uzticību uzņēmumam, jo tiek parādīts, ka arī citi lietotāji tikko nopirka kādu preci. Tā ir sajūtu, ka klienta iepirkšanās laikā norit aktīva darbība ap viņa virtuālo tūri internetveikalā.

Kopumā Jūsu e-komercijas lapā jābūt redzamiem…

  1. Skaidriem un nepārprotamiem aicinājumiem uz darbību jeb “Call-to-action” pogām, kas aicina lietotājus iesaistīties dažādās darbībās, ne tikai skrullēt lapu uz augšu un leju.

 

Bonuss

5 veidu E-komercijas pircēji

Balstoties uz Nielsen Norman Group pētījumu, pastāv 5 galvenās e-komercijas pircēju grupas:

  • UZ PRODUKTU VĒRSTIE;
  • NESTEIDZĪGIE IZLŪKI;
  • PĒTNIEKI ;
  • IZDEVĪGA PIRKUMA MEDNIEKI;
  • VIENAS REIZES PIRCĒJI;

(paskaidrojumu skaties video – 39:57!)

Mēs gandrīz visi esam katrā no grupām. Tikai mūsu “pircēja veids” mainās atkarībā no produkta vai pakalpojuma, garastāvokļa, reklāmas, draugu ieteikumiem, vajadzībām. Jebkurā gadījumā, E-komercijas platformu/interneta veikalu ir jāplāno un jāveido, ņemot vērā visas šīs grupas. Pat ja mēs mainām savu piederību kādai grupai, platformai jābūt gatavai pielāgoties.

Autors: Kebbe IT
Birkas: Birkas:, ,