Youtube optimizācija

Youtube optimizācija - Kebbe IT

YouTube ir otra lielākā meklētājprogramma pēc Google, kurā ir 1,9 miljardi mēneša aktīvo lietotāju. 50 miljoni no šiem lietotājiem ir satura radītāji, kas katru dienu YouTube augšupielādē 576 000 stundu video.

Neraugoties uz to, ka Youtube ir daudz kaķu video un video, kuri mērķēti uz specifiskām vecuma grupām, Youtube ir platforma, kura arī uzņēmumiem piedāvā plašas iespējas personīgā labuma gūšanai:

  • Saņemt lielāku uzmanību un plūsmu uz mājaslapu;
  • Labāka integrācija ar sociālo mediju kontiem
  • Iespēja uzturēt lojālu auditoriju ar vēlmi iesaistīties saturā
  • Izmantot priekšrocības, ko sniedz labāka meklētājprogrammu klasifikācija

TOP shēma var palīdzēt optimizēt Youtube kontu un ietekmēt iepriekš minētos faktorus!


Targeting your videos (video “tārgetēšana”) – izpratne par meklēšanas nolūku, atslēgvārdu izpēti un video veidošanu

Optimizing your videos (video optimizēšana) – radīt zīmola klātbūtni, optimizēt, virsrakstus, tagus (birkas) un aprakstus

Promoting your videos – iegūt īstus video skatījumus un lietotājus, kas aktīvi iesaistās saturā, kā arī veidot saites un citus paņēmienus video popularizēšanai un ievietošanai citos kanālos.


Ņemot vērā to, ka Googlei pieder YouTube, tas nav pārsteigums, ka jūs varat palielināt savu organisko redzamību, pavadot kādu laiku optimizējot savu video saturu pakalpojumā YouTube un iekļaujot videoklipus savā mājaslapā.

Youtube vērtēšanas/klasificēšanas faktori

YouTube ir norādījis mērķauditorijas analītikas datus (AUDIENCE RETENTION REPORT) kā vienu no galvenajiem vērtēšanas faktoriem. Īsāk sakot, cik ilgi cilvēki skatās jūsu videoklipus pirms iziešanas.

Ko iespējams iegūt no šiem analītikas datiem:

  • Vidējais skatīšanās ilgums visiem jūsu kanāla videoklipiem
  • Populārākie videoklipi vai kanāli, kas uzskaitīti pēc skatīšanās laika
  • Mērķauditorijas dati konkrētam videoklipam dažādos laika posmos
  • Video mērķauditorija, salīdzinot ar YouTube vidējo rādītāju līdzīgiem videoklipiem

Galvenie video vērtēšanas faktori jeb algoritms, ko Youtube ņem vērā, nosakot video kvalitāti un ierindošanu meklētājprogrammas pozīcijās:

  • Komentāru skaits
  • Cik jaunu kanāla abonētāju pēc video noskatīšanās
  • Dalīšanās ar video (arī sociālajos medijos)
  • CTR
  • Like un dislike
  • Video garums – garāki video tiek ranžēti augstāk

Svarīgi kritēriji labākām pozīcijām:

  • Video skatīšanās ilgums
  • Kanāla autoritāte
  • Pozitīva nosakaņa un lietotāju iesaistes līmenis
  • Plašās atbilstības mērķauditorijas atlase pēc atslēgvārdiem, izmantojot virsrakstu, aprakstu un atslēgvārdu tagus

Ja jūsu videoklipi ir spējīgi noturēt lietotājus Youtube platformā, Youtube jūs atalgos un video ierindos daudz augstāk. Galu galā YouTube vēlas, lai lietotāji paliktu platformā un klikšķinātu uz reklāmām. Un, ja jūs viņiem palīdzat sasniegt šo mērķi, viņi reklamēs jūsu video.

T

Atslēgvārdu izpēte

YouTube SEO process sākas tieši tāpat kā jebkurš satura izveides process – ar atslēgvārdu, meklēšanas vaicājumu un tēmu izpēti.

Mērķis, ko šeit mēģināt sasniegt, ir saprast meklētāja nolūku, to, kāda veida informāciju lietotāji meklē, un kuri meklēšanas vienumi ir atbilstoši jūsu uzņēmumam un auditorijai.

Papildu bonuss būtu ar jūsu nozari saistīto tendenču meklēšanas vienumu vai atslēgvārdu atrašana. Izmantojot Google Trends varat izpētīt nozares un noteikt, kurš tām ir aktīvākais periods tieši pēc lietotāju meklējumiem un izrādītās intereses

IETEIKUMS: Atrodiet atbilstošas tēmas ar augsta līmeņa atslēgvārdiem un zemu konkurenci.

YouTube meklēšanas ieteikumi:

  • Lai sāktu atklāt ar nozari saistītas meklēšanas tēmas, varat izmantot Youtube meklēšanas ieteikumu funkciju. Vienkārši ierakstiet kaut ko Youtube meklēšanā, un jūs redzēsiet, kā tiek parādīts ieteikto tēmu saraksts.
  • Meklējot jaunas tēmas video izveidē, var analizēt konkurentu video un smelties iedvesmu, atrast jaunus pagrieziena punktus. Tāpat analizējiet konkurentu labākos video, skatījumu laiku, komentārus, izmantotos atslēgvārdus un desmitkāršojiet to efektivitāti savā uzņēmumā!

IETEIKUMS: Ja jums ir atslēgvārdi angļu valodā, izmantojiet “Keywords Everywhere” Chrome extention, lai uzreiz noteiktu atslēgvārdu konkurenci, klikšķa maksu un citas svarīgas lietas.

Kad ir iegūti vismaz 50-100 darbību raksturojoši atslēgvārdi, var sākt optimizēt kontu un sekot līdzi video pozīcijām.

Tāpat ir svarīgi veidot video, kas skatītājiem šķiet interesanti un lietderīgi. Veidojot augstas kvalitātes un interesantus video, pastāv lielāka iespēja, ka Youtube video ranžēs augstāk meklētājprogrammā.

Ja vēlaties, lai video parādās Google rezultātos, optimizējiet savu video ap tiem pašiem atslēgvārdiem. Vēl labākā gadījumā – Google atbalsta šāda tipa video saturu:

  • How to..
  • Atsauksmes
  • Pamācības
  • Fitness un sports
  • Jautros video

Pieņemsim, ka optimizējat savu video, izmantojot atslēgvārdu, kuram Google tīklā nav video rezultātu. Šādā gadījumā jūs saņemsiet datplūsmu tikai no personām, kas meklē attiecīgo vārdu Youtube pakalpojumā.

Taču, ja optimizēsiet uz atslēgvārda, kurš izvada arī video meklējumus, varat iegūt mērķauditorijas datplūsmu uz savu videoklipu tieši no Google pirmās lapas!

O

Youtube video optimizācija

Atslēgvārdi un meklēšanas vaicājumi pakalpojumā Youtube ir tikpat svarīgi kā Google.

Tad, kad atlasīti atbilstošie atslēgvārdi un izveidots piemērots video, laiks ķerties klāt pārējam saturam. Ņemot vērā, ka Youtube nevar pilnībā indeksēt video saturu, tam ir jāpaļaujas uz jūsu piedāvāto saturu.

Tālāk apskatīsim kā virsraksts, apraksts un tagi palīdz ietekmēt to, kur un kad jūsu videoklips tiek rādīts Youtube meklēšanas rezultātos.

Faila nosaukums

Svarīgi dot piemērotu nosaukumu ne tikai virsrakstam, bet arī pašam failam. Atceries – faila nosaukumā pievieno galvenos atslēgvārdus pašā sākumā.

Virsraksts

Rekomendētais nosaukuma garums: 5 vārdi un līdz 70 rakstzīmēm.

IETEIKUMS: galvenos mērķa atslēgvārdus ievietot video nosaukuma pašā sākumā. Jāatceras, ka nosaukums būs tas, kurš mudinās klikšķināt un skatīties.

  • Kā jau minēts – Turiet virsrakstus īsus (no 60 līdz 70 rakstzīmēm) ar svarīgāko informāciju priekšā.
  • Pārbaudiet, vai jūsu virsraksti netiek apgriezti ieteiktajos video, meklēšanas rezultātos un mobilajās ierīcēs.
  • Iekļaujiet nodoma modifikatorus, piemēram – labākais, salīdzināt, bezmaksas, top, atsauksmes, lokācijas (latviešu, amerikāņu utt).

Apraksts

Lai gan video apraksti var būt līdz pat 5000 rakstzīmēm gari, pārliecinieties, vai galvenais ziņojums ir jūsu apraksta sākumā. Optimālais apraksta garums ir no 300 līdz 350 rakstzīmēm.

IETEIKUMS:

  • Iekļaujiet savu atslēgvārdu pirmajos 25 vārdos
  • Iekļaujiet savu atslēgvārdu 2-4 reizes

Labi rakstīts video apraksts un nosaukums var piesaistīt ne tikai Youtube, bet arī Google meklējumus, tāpēc video apraksā izmanto tādus atslēgvārdus, kuri no lietotāju puses tiek izmantoti arī Google meklētājā.

Apraksts var palīdzēt arī nodrošināt atbilstošu datplūsmu uz jūsu tīmekļa vietni. Iekļaujot video aprakstā saiti uz jūsu domēnu, vietnē var tikt nodrošināta papildu datplūsma.

Birkas/tagi

Tags ir vienkārši atslēgvārds, ko pievienojat savam video, un tas var palīdzēt palielināt Youtube mērķauditoriju. Jums jānodrošina, ka tagi precīzi apraksta video tēmu un saturu, jo, iekļaujot atbilstošus un saistītus atslēgvārdus, var iegūt vairāk skatījumu. Tāpēc – izveidojiet tagus, kuru pamatā ir attiecīgā tēma, un kuri atbilst jūsu atlasītajam atslēgvārdam.

IETEIKUMS: Lai atrastu savu videoklipu tagus, varat sākt ar YouTube meklēšanas joslu.

Atrodi konkurenta tagus:

  • Noklikšķiniet uz jebkura video
  • Ierakstiet taustiņu kombināciju Ctrl + U uz tastatūras, lai avota kodu atvērtu jaunā pārlūkprogrammas cilnē.
  • Pēc tam uz tastatūras ierakstiet taustiņu kombināciju Ctrl + F un meklējiet “keywords”, lai skatītu visu izmantoto tagu sarakstu

Video sīktēls

Tad, kad jums ir apstiprināts Youtube konts, gūstat iespēju brīvi rediģēt video galveno sīktēlu jeb raksturojošo bildi. Šāda stratēģijas izmantošana palīdzēs izcelties video troksnī ar jūsu īpašo piedāvājumu un vizuālo materiālu, kā arī radīs jaunu klikšķu skaitu.

Priekšnosacījumi:

  • Augsta kvalitāte, izšķirtspēja – 1280×720 px
  • Faila maksimālais lielums 2MB
  • Bildes formāts – .JPG; .GIF; .BMP; .PNG

P

Reklamē video papildus skatījumu iegūšanai

Jo vairāk video skatījumu un iesaistīšanās, jo uzticamāki un atbilstošāki ir jūsu videoklipi Google acīs.

Ko vēl darīt:

  • Pievieno video linku savā e-pasta parakstā. Tie cilvēki, ar kuriem ikdienā komunicē, ir tie, kuri ir ieinteresēti jūsu nozarē, tāpēc būs saistoši jaunumi, ar kuriem vēlies dalīties.
  • Pievieno Youtube video savas mājaslapas bloga sadaļā. Tas būs vēl viens links, kuru pārskatīt Googlebotam.
  • Veido atskaņošanas sarakstus – tas palīdzēs popularizēt pārējos video sarakstā, kā āri ierindoties augstāk meklētājprogrammā. Papildus tam tagi palīdzēs parādīties videoklipam pie līdzīgajiem sāna joslā.

Daži uzņēmumi nodarbojas nevis ar pārdomātu video veidošanu, bet ar to ražošanu tā tiešākajā nozīmē, aizmirstot par svarīgām metrikām, kuras ietekmē video optimizāciju:

  • “Dwell time” – cik ilgi skatās video
  • Dalīšanās
  • Linki un iegulšana dažādās mājaslapās
  • Īsti kanāla abonenti
  • u.c.

Autors: Kebbe IT
Birkas: , ,